User Käyttäjä Salasana  

maanantai 27.1.2025 / 21:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > kotiverkko tökkii!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kotiverkko tökkii!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ZAPU
Inactive
_
3. lokakuuta 2005 @ 07:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei! Olen jo miltei epätoivoinen, kun en saa millään kotiverkkoa pystyyn
käyttiksenä XP Home Ja PROFESSIONAL, kummassakin on SP2 . Kaikki tällä foorumilla annetut ohjeet olen kokoeillut. Olen kokeillut a-linkin neliporttisella, ja sitten hain kaupasta erillisen kytkimen, eikä sekään auttanu. Palomuurin olen ajanut alas kummastakin koneesta, tehnyt samannimiset käyttäjätilit samoilla salasanoilla, työryhmät olen tarkistanut... Ja kaiken tämän olen tehnyt, ja alan olla epätoivoinen.
Kertokaa hyvätihmiset, jos tiedätte miten saan ongelman ratkaistua!

AMD 64 3500+
1GT ddr
(häpeää) gayforce(6600)
pkaksp
Moderator
_
3. lokakuuta 2005 @ 10:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko koneet kiinteillä ip-osoitteilla, vai saako ne osoitteet modeemin DHCP:ltä? (tai kenties ISP:ltä suoraan..?)

Eli työryhmä samaksi. XP:n palomuuri pois päältä. Softamuuriin sallit lähiverkolle liikenteen. Näkyykö toinen kone verkkoympäristössä? Entä saatko pingattua toista konetta?

Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ping toisen koneen ip-osoite

Ja pitäis toimia ihan sillä A-linkin modeemilla. Siinä on jo kytkin valmiina, eli et tarvitse erillistä kytkintä siihen. (kun siinä on enemmän kuin 1-portti, niin siinä on silloin kytkin)
Senior Member

1 tuotearvio
_
3. lokakuuta 2005 @ 11:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Network Connections
klikkaa oikealla hiiren näpppäimellä verkkoyhteyttä --> properties

paina install

valitse protocol sitten add..

valitse tuo NWLink IPX/SPX/NetBIOS Compatible Transport Protocol
sitten OK

2.Aseta jaettavat tiedostot

3.Asetetaan koneet samaan työryhmään

Change..
ja sieltä sitten vaihdat workgroup kohdan samaksi kaikille koneille

4.Käynnistetään kone uudelleen

5.Laita joku tiedosto jaettavaksi

6.Ota windowsin oma palomuuri pois käytöstä

7.käynnistä(start) --> suorita(run) cmd
net view
pitäisi näkyä lähiverkon koneet
net view kone (kone on jonkun lähiverkossa olevan koneen nimi)
jos nyt tulee lista jaettavista tiedostoista niin lähiverkko toimii

jaettaville tiedostoille voi asettaa salasanan
käynnistä(start) -> suorita(run) cdm
net user vieras/guest (salasana)
guest jos englannin kielinen ja vieras jos suomenkielinen xp
eli näin
net user guest koti tai
net user vieras koti

Jos ei vieläkään toimi niin tarkasta palomuurit ja kansioiden käyttö oikeudet.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. lokakuuta 2005 @ 11:25

heikki71
Senior Member
_
3. lokakuuta 2005 @ 12:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä boksi ja palomuuri sulla on?
Miriath
Junior Member
_
4. lokakuuta 2005 @ 11:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun olet ottanut palomuurit pois päältä, oletko käynnistänyt koneet uudelleen? palomurin suojausasetukset jäävät päälle vaikka sammutatkin palomuurin..

Sinun täytyy laittaa palomuurin asetuksista silleen, että palomuuri ei käynnisty windowsin käynnistyessä, ja sitten boottaa.

Itselläni oli juuri tuo ongelma, että zonealarm ei päästäny asiakaskonetta nettiin..
Mainos
_
__

_
pkaksp
Moderator
_
4. lokakuuta 2005 @ 11:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Palomuuri kyllä sulkeutuu kun sen sulkee, mutta palomuurin palvelu voi jäädä vielä käyntiin ja aiheuttaa jotain hämminkiä. Jos asia on tuosta palomuurista kiinni, niin toista softaa kokeilemaan. Konetta ei saisi kytkeä missään vaiheessa nettiin ilman muuria.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > kotiverkko tökkii!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy