Tästä on ollu jo jotain mutten oo ainakaa löytäny vastausta joka vastais mun ongelmaan. Eli ostin tommosen Hauppauge WinTV Nicam ( http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=078140356614 ) TV-kortin, jolla oon yrittäny komposiittipiuhan avulla videokamerasta tavaraa kaapata. Oon laittanu kameran kii ja valinnu isoimman reson 720*576 ja tämän jälkeen adobe premiere, jota käytän laittaa reson automaattisesti 352*288, jolla capturointi kyllä onistuu, mutta reso on liian pieni(myöskin virtualdub onnistuu tolla muttei isommalla). Eli onkohan vika tv kortis, vai ajureissa, joita epäilen, käyttis on xp ja oon yrittäny joitain win2000 tarkoitettuja vfw ajureita mutta ne tuntuvat olevan väärät, mut jotenkin tuntuu ett oon hakenu väärälle piirille tarkotettuja, koska muilla ajureilla xp ei oo korttia tunnistanu, kun niillä mitkä on cd:llä mutta niillä ei capturointi onnistu... help! oon kuluttanu jo parikymmentä tuntia ongelman kanssa....
Jos oikein ymmärsin niin olet yrittänyt tuota kaappausta virtual dubilla. Olen itse käyttänyt virtual dubia jonkin verran ja taistellut kaikenlaisten asetus ongelmien kanssa.
Millä asetuksilla olet yrittänyt kaapata? Itselläni on koneessa web -kamera ja win -tv kortti, eli kaksi sisääntuloa. Virtual dubissa voi valita tuon sisääntulon video -valikosta. Sinulla pitäisi olla valittuna Hauppage Win/TV video capture driver valittuna (sekä tietenkin asennettuna koneeseen). Tuo on se joka mielestäni kannattaisi tarkistaa ensimmäisenä.
Sitten tulee mieleeni että ajureissa on mahdollisesti jotain vikaa. Itse en esimerkiksi pysty noilla web -kameran ajureilla kaappaamaan kuin maksimissaan 640x480 resoluutiolla. Hauppagen Win-tv:n ajureilla pääsee sitten korkeampiin resoluutioihin.
Toki sillä Premierelläkin voi kaapata, mutta se on vain niin suuri järkäle että itse mieluummin käytän VirtualDubia. Itseasiassa en ole koskaan Premiellä edes kaapannut. Ja kun nyt ensimmäistä kertaa katselin noita kaappausasetuksia, ei premiere edes löytänyt noita Win-tv:n ajureita - VirtualDub löysi. Premiere taarjoilee vain Microsoftin WDM image capture -ajureita eikä muuta. Virtual Dubissa minulla on sitten noiden lisäksi mahdollisuus Hauppagen omiin ajureihin.
Omasta puolestani suosittelen yrittämään kaappausta vielä tuolla VirtualDubilla, käyttämällä Hauppagen omia ajureita.
Oon kyl yrittäny mutta jossain sanovat ett virtualdubil ei voi kaapata ilman vfw ajureita. Oon kyl pystyny kaappaan näillä mikkä tuli mukana mutta tulee heti error ku pistää isomman reson... Ei kukaan tietäis mistä sais toimivat ajurit tähän mun korttiin... meinaa noi noirmaalit tuntivat olevan väärälle piirille... tjsp...