User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 30.9.2024 / 15:27
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > nokia 120-t+canal digital, ei lue korttia
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Nokia 120-T+Canal digital, ei lue korttia
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
AceBear
Junior Member
_
14. lokakuuta 2005 @ 07:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, elikäs ostin hätäratkaisuna tuollaisen halvan Nokialaisen, kun en osannut päättää/odottaa kalliin ja hyvän boksin hankintaa.

Sain eilen postissa sen Canalin kortin, kun kaupassa ei niitä sattunut olemaan silloin, kun tein Canal digital sopimuksen 6 kuukaudeksi boksin oston yhteydessä. Luin hieman etukäteen ohjeita kuinka kortin päivitys etenee ja tein kaiken ohjeen mukaan. Resetoin boksin (virrat pois) ym.
Ensin jätin laitteet Canal+ kanavalle koko illaksi (16-22), mutta sama sininen ruutu odotti kun palasin kotiin. Eli kun laittaa jonkun Canal-kanavan, tulee sininen ruutu ja teksti: "CONAX-CAS5 laitteessa ei ole korttia" tai jotain vastaavaa. Tsekkasin vielä kaiken (kortti oikein ja pohjassa, resetointi, boksin päivitys, uusi kanavahaku) ja jätin sen yöksi odottamaan parempia aikoja sinisine ruutuineen. No, aamulla oli sama tulos, eli ei mitään ollut tapahtunut.

Nyt soitin Canal digital asiakaspalveluun ja sieltä vakuuteltiin kortin puolesta kaiken olevan ok. Sanoivat että laitteen puolesta pitää koittaa erinäisiä "kikkailuja". Sitä ihmettelen, kun tosiaan vehje ei tunnu suostuvan tunnistamaan koko korttia? Ostamani boksi oli muuten valmiiksi aseteltu (kanavat ym. kielet), joten voisiko siellä olla vielä joku häiritsevä tekijä? Eli onko joku nollaus mikä kannattaisi vielä kokeilla ennen laitteen kärräämistä kauppaan...

Ja miksi en soita laitetukeen nyt heti...No, olen töissä ja matolaatikko kotona, ajattelin etukäteen kysellä täältä apuja, jotka tod.näk. auttavat paremmin kuin joku Nokian laitepalvelu.
dfwta
Senior Member
_
14. lokakuuta 2005 @ 14:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kortti väärin päin ?
AceBear
Junior Member
_
14. lokakuuta 2005 @ 17:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Kortti väärin päin ?
Nope, niin palikka en sentään ole, vaikkakin digiaika mulle onkin uutta ja ihmeellistä. Tänään oli taas useamman tunnin canal+ kanavalla, mutta sama laulu. "CONAX CAS5 laitteessa ei ole korttia" Laitoin vielä tehdasasetukset ja kaikki uusiksi, mutta ei toi lue sitä korttia.
Huomenna lähtee matolaatikko takaisin Markantaloon, paskana se kaiketi on?
JL73
Newbie
_
14. lokakuuta 2005 @ 18:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varmistetaan nyt vielä, että korttihan on piiri alaspäin? Ja olet päivittänyt boksin softan?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. lokakuuta 2005 @ 18:56

AceBear
Junior Member
_
14. lokakuuta 2005 @ 19:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä, softan koitin päivittää, mutta uudempaa ei ollut tarjolla. Ja on kortti sisällä "piiripää" edellä ja piiri alaspäin. Kaikki CONAX asetukset herjaavat sitä yhtä ja samaa "laitteessa ei ole korttia".
Takajammu
Member

1 tuotearvio
_
15. lokakuuta 2005 @ 05:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistetään taas tämä sama

1. Ota kortti koneesta ja pistä Canal+ kanava päälle
2. Laita kortti koneeseen ja odottele (itellä meni n. 2h ja sitten näkyi)

Itellä toimi näin ja voi olla että olet tehnytkin näin
Senior Member

4 tuotearviota
_
15. lokakuuta 2005 @ 09:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Epäilen että siinä kortin asentamisessa on jotain fyysistä ongelmaa, sillä epäilen suuresti ettei edes Nokian boksi ilmoittaisi ettei laitteessa ole korttia jos päivitys vain puuttuu. Eikö suurin osa bokseista ilmoita silloin ei käyttöoikeutta tms.

Kaksi vaihtoehtoa, kortti ei ole kunnolla pohjassa esimerkiksi itselläni olleessa Galaxiksen boksissa kortti piti työntää todella lujaa ennnekuin se meni kunnolla kohdalleen ja toinen ääripää on nykyinen Humaxin boksi, jossa korttia ei saa työntää ihan perälle asti vaan pitää vetää 1-2mm ulospäin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. lokakuuta 2005 @ 09:02

narski
Suspended due to non-functional email address
_
16. lokakuuta 2005 @ 05:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nokia 120T on muuten ihan OK boxi, mutta laitteen kortinlukija on todella epävakaa. Joskus tekniikan maailman testissä todettiin juuri näin, joten jos tarkoitus katsoa maksukanavia ei nokia ole suositeltava hankinta. Kyllä nokiaan varmaan jossain vaiheessa kuva ilmaantuu, mutta katkokset todennäköisiä.
M00ses
Member
_
16. lokakuuta 2005 @ 10:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on samanen boxi ja siinä kortti toimii hyvin canalin päivitykseen ei menny ku 15min. Ja kortti aivan pohjassa.

Onhan kortti varmasti tarkoitettu T boxille etteivät olis vahingossa lähettäny C korttia?

Nythän canalilla on tarjous 12kk 29?/kk ja saa satelliittivehkeet omax asennettuna (combo digiboxi). Kannattaa ottaa tuo tarjous jos aikoo pidempään canalia kattoo. Saa samalla paljo muitakin kanavia.
Senior Member

4 tuotearviota
_
16. lokakuuta 2005 @ 14:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Onhan kortti varmasti tarkoitettu T boxille etteivät olis vahingossa lähettäny C korttia?
Tuskinpa tuo on mahdollista, sillä C-kortteja saa vain paikallisilta kaapelioperaattoreita ja jos kortti on tullut suoraan Canalilta niin se on T tai S-kortti jotka kummatkin toimivat kyllä T-boksissa.
masaV
Member
_
16. lokakuuta 2005 @ 15:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ainoa syy miksei toimi on se aina noksuissa ollut vika,se on nokialainen. niissä on kaikissa jokin kortti vika ollut jokaisessa mallissa.
siihen ei yleensä auta mikään muu kuin ainoa oikea toimenpide kun kyseessä noksu.heitä roskiin ja hae kaupasta oikea poksi.kumma ettei ihmiset opi vaikka näistä on keskusteltu jos missäkin forumissa jo toista vuotta ettei ne noksut toimi todettu jo alustya lähtien käyttäjien ja ammattilaisten toimesta ne silkaksi paskaksi, täys susia noksut olleet aina.jopa noksun omat inssit sanoo samaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. lokakuuta 2005 @ 15:47

Mainos
_
__
 
_
AceBear
Junior Member
_
17. lokakuuta 2005 @ 05:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noh, irroitin boksin kun varmistuin, että jotain vikaa on pakosti tekniikassa, ei minussa. Ja niinhän se oli, että kun Maglitella kurkin oikein tarkkaan boksin sisälle, näin, että "korttikelkka" on aivan vituillaan. Eli se oli niin vinossa, ettei kortin siru voinut millään osua oikeaan kohtaan. Eikä kortti silti mennyt edes pohjaan asti, joten siitäkin se olisi pitänyt heti nähdä. Mutta kun edes kaverini jolla on sama vehje ei huomannut kortin syvyyttä, niin miten sitten minä, ensikertalainen...

Kiikutin lootan takaisin kauppaan ja sain uuden pakasta vedetyn tilalle. Alle 10 minuuttia ja Canal+ alkoi näkyä. Näin siis tällä kertaa.

Ja masaV:lle, miksi tämä boksi, lukee ketjun avausviestissäni. En todellakaan ole ostanut tätä sillä että luulisin käsissäni olevan joku "huippulaite". Niiden aika on myöhemmin...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. lokakuuta 2005 @ 05:16

afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > nokia 120-t+canal digital, ei lue korttia
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy