Nintendo DS
|
|
peramara
Member
|
16. lokakuuta 2005 @ 17:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Kertokaas Nintendo DS:än hyvät ja huonot puolet, kun meinaan ostaa sen. Onko esim. grafiikka peleissä kunnollinen?
|
Wonxy
Newbie
|
18. lokakuuta 2005 @ 18:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Noh itse omistan DS:än ja eipä ole muuta sanottavaa kuin, että jos tykkää nintendon peleistä niin ehdoton ostos! Huonoja puolia ei niinkään ole...
Tämä oli tietysti minun mielipiteeni.
|
Peteju
Member
|
18. lokakuuta 2005 @ 22:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Castlevania Dawn Of Sorrow ilmestyi DS:lle hiljattain,
sain kynsin ja hampain taistella omastani, ja kyllä kannatti.
monta unetonta yötä on tullut peliä tahkottua..
EHDOTON ostos jos hankit DS:n
-Pete
|
zapnic
Member
|
5. marraskuuta 2005 @ 09:24 |
Linkki tähän viestiin
|
noo pitäisi ilmestyä tässä kuussa se wifi adapteri
niin odotan ainakin itse mitä mahdollisuuksia se tuo
gowabunga!!!!!
|
Rumasana
Account closed as per user's own request
|
21. tammikuuta 2006 @ 17:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni oli nintendo ds ja kyllä sillä pelasi ainakin mario 64 ds ja kosketus näyttö toimii hyvin. Jos tykkää nintendoista niin kannattaa ostaa.
Jos en olisi elossa minkälaista maailmassa olisi?
|
Member
7 tuotearviota
|
22. maaliskuuta 2006 @ 16:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Mario kart on aivan loistava! kannattaa hankkia jos ei oo. Ja kyllä noiden aikakausilehtien (Pelit lehti) arvostelut on pitänyt kutinsa siinä suhteessa missä ne niitä pisteitä antavat ds:n peleille!
muita hyviä: Splinter cell chaos theory; Wario ware touched; mario 64 ds mikä oli aikaisemmin ilmotettu.
PS. mulla oli kyllä grafiikan suhteen ennakkoluuloja ja ei ne mitään psp tasoo ihan oo mut pelin idean kun päästää valloilleen niin se vie!
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
22. maaliskuuta 2006 @ 17:04 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole koskaan testatuissa Nintendon käsikonsoleissa törmännyt grafiikan riittämättömyyteen. Ei ne mitään PSP graffatykityksiä ole, mutta ajavat asiansa erinomaisesti. Pelien vahvuus on loistavassa pelimekaniikassa...
Kyllä pelattavuus on aina tärkeempi kuin graffat.
Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
|
timonsteri
Senior Member
|
23. maaliskuuta 2006 @ 08:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Isona miinuksena voisi pitää sitä, ettei afterdawnin foorumeilta löydy vieläkään mitään lokeroa Nintendo DS:lle, vaikka DS Litekin on jo julkaistu. ^_^
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
24. maaliskuuta 2006 @ 18:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep, DS-osio puuttuu! Aargh. :)
^Selvä pyy, sanoi varis harakalle.^
|
Zeall
Newbie
1 tuotearvio
|
12. kesäkuuta 2006 @ 14:16 |
Linkki tähän viestiin
|
DS Lite on tässä ostoslistalla ollut siitä asti, kun se julkaistiin japanissa. Olen kärvistellyt tähän asti ilman DS odotellen, että Lite tulee myös eurooppaan, jotta sen voin ostaa.
|
finck
Member
1 tuotearvio
|
10. heinäkuuta 2006 @ 20:03 |
Linkki tähän viestiin
|
eikös tuo ds ole universaali että kaikkialta ostetut pelit käy? mietin tuolta secondspin:sta jotain kokeeksi kun pian olen ds:n iloinen omistaja.. :)
|
Datamies
Suspended due to non-functional email address
|
12. heinäkuuta 2006 @ 05:02 |
Linkki tähän viestiin
|
OSTAKAA PSP!!!!!psp on paras laite,hyvät pelit,hyvä grafiikka+monta muuta hyvää asiaa!
|
MiksuFIN
|
15. heinäkuuta 2006 @ 14:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Luetko PSP:n hyviksi asioiksi myös huonon akkukeston, suuren koon ja sen että suurin osa peleistä on jotain karsittuja multiformaatteja?
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
15. heinäkuuta 2006 @ 15:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: En ole koskaan testatuissa Nintendon käsikonsoleissa törmännyt grafiikan riittämättömyyteen. Ei ne mitään PSP graffatykityksiä ole, mutta ajavat asiansa erinomaisesti. Pelien vahvuus on loistavassa pelimekaniikassa...
Kyllä pelattavuus on aina tärkeempi kuin graffat.
Eipä DS:n grafiikka ole rumaa, jos se on rahalla tehty. Joka pelivehkeelle tehdään paljon roskaa, PC:lle etenkin. DS:lle tulee myös roskaa, mutta jokaisella on vapaus valita minkä pelin ostaa ja mm IGN tarjoaa netissä mukavia peliarvosteluja kuvilla ja videoilla terästettyinä.
Quote: eikös tuo ds ole universaali että kaikkialta ostetut pelit käy? mietin tuolta secondspin:sta jotain kokeeksi kun pian olen ds:n iloinen omistaja.. :)
Kyllä. Ei ole mitään aluekoodeja, joten kaikki toimii, paitsi DS:n iQue-version pelit.
Quote: OSTAKAA PSP!!!!!psp on paras laite,hyvät pelit,hyvä grafiikka+monta muuta hyvää asiaa!
Jep, PSP:llä on hieno grafiikka ja koneessa on paljon tehoa. Ja useimmat pelit ovat multiformaatteja, kuten MiksuFIN selvensi. PSP:lle ei taida paljoa itse konsolia varten kehitettyä peliä löytyä. Huonoa PSP:ssä on mm sen koko, jota en pidä kovinkaan hyvänä puolena, sekä näytön naarmuuntuminen ja suuri virran kulutus.
Ai niin.. Ostin juuri toisen DS:n (liten), että voidaan pelata tytsyn kanssa toisiamme vastaan ja onhan litessä modernit LCD-paneelit.. parempi kontrasti ja taustavalon saa todella kirkkaaksi (näkee mm ulkona pelata päivänvalossa).
DS ei ole mikään tehoton vehje.. älkää verratko Game Boy'hin. DS toistaa MPEG1 videota, sekä MPEG-Layer-II audiota yhtäaikaa sulavasti jopa 24 ruutua sekunnissa täydellä ruudulla. Tämä siis ilman mitään virityksiä, tms lisälaitteita (DS sisältää kaksi RISC-suoritinta). Tämän lisäksi laite toistaa mm MP3, OGG ja WAV audiota jopa 384kbps 48000Hz (sekä VBR dataa).
Kotitekoista softaa laitteelle on paljon enemmän jo olemassa, kuin PSP:lle. Tähän mennessä DS:llä pyörii jo Linux, MacOS, MPEG video, MP3 audio, yli 7 megapikselin JPEG kuvia voi katsella, digitaalikamera (tulossa kaupallinenkin versio ulos), nettiselain (myös nintendon oma Opera selain tulossa), FastTracker musiikintekosofta, piirto-ohjelmia, sähköpostiohjelma, PDA-sovelluksia(kalenteri, muistio, tehtävälista, tiedostonhallinta, osoitekortisto, jne), sähköisten kirjojen lukuohjelmia, jne.. en edes muista kaikkea.
Tällä hetkellä isoista kotitekoisista (lue: ilmaisista) peliprojekteista mm Quake, sekä Doom porttaukset, ja nuohan ovat täysiverisiä 3D pelejä (pelit optimoidaan DS:lle, jolloin saadaan laitteen tehot irti). Kaupallisista peleistä Metroid Prime Hunters näytti paljonko tehoa löytyy, mutta tuon pelin tekeminen ja optimoiminen DS:lle vei tiimiltä yli kaksi vuotta.
Olen omistanut DS:n jo alkuajoista asti, joten en voi allekirjoittaa, että se olisi mikään tehoton pelivehje. Itse katson mm Simpsoneita DS:llä ja ruudun koko ei kyllä ole liian pieni. MP3/OGG-musiikki myös soi hienosti ja laite kulkee kätevästi taskussa. Laite toimii myös kätevänä wardriving ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Wardriving ) -vehkeenä, mutta emmehän me sellaista tee? ;)
^Selvä pyy, sanoi varis harakalle.^
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. heinäkuuta 2006 @ 15:35
|
Punaparta
Junior Member
2 tuotearviota
|
16. heinäkuuta 2006 @ 09:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt tuli kyllä niin vakuuttava myyntipuhe että meni DS kaksin kappalein ostoon. Isille sininen ja tytölle pinkki.
Quote: Laite toimii myös kätevänä wardriving ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Wardriving ) -vehkeenä, mutta emmehän me sellaista tee? ;)
Eipäs olisi tullut mieleen että tällä sekin onnistuu...eipähän tarvii enää raahata konet... ainii eihän me tehdä sitä ;)
"No jo on vinkit, taidan tositilanteen tullen ottaa koneen kainaloon ja juosta ympäri kaupunkia alasti ja huutaa "you´ll never catch me alive, you whores of satan!"
|
TearTox
Member
|
23. heinäkuuta 2006 @ 13:42 |
Linkki tähän viestiin
|
samipupu:n viestistä en löytänyt mitään sellaista, mitä PSP ei tekisi...
http://pspupdates.qj.net/ oikeesta reunasta löytyy kaiken näkösiä otsikoita.
Jottei menis ihan PSP:n myymiseks ni on tuolla gj.net portaalilla DS sivukin: http://ds.qj.net/ .
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
14. marraskuuta 2006 @ 18:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen tässä ajatellut tuon DS:n ostaa. Paljonko siihen maksaisi adapteri, jolla voi katsella videoita, käyttää muistikorttia ja vielä ladata sieltä muistikortilta DS ja GBA pelejä (toki nes ja snes kiinnostaa, jos mahdollista)?
Tuollainen on siis hakemani tuote? Onko sillä mahdollisuus pyörittää nes tai snes pelejä? Halvempia vaihtoehtoja? Mitenkäs käyttiksen asennus, onnistuuko tuohon?
http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=257
TearTox:in asian voisi esittää myös toisin päin. PSP pystyy näihin kaikkiin, mutta ei se ole mitään mihin selvästi halvempi DS ei voisi tehdä.
Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. marraskuuta 2006 @ 08:38
|
Naapero
|
16. marraskuuta 2006 @ 13:13 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
16. marraskuuta 2006 @ 16:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
|
Naapero
|
17. marraskuuta 2006 @ 03:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuosta mallista en tiedä, itselläni on M3 ja yhteensopivuus on kyllä sitä luokkaa etten vaihtaisi mihinkään.Homebrew:ta taitaa myös olla enemmän optimoituna M3:lle kuin muille korteille. Kyllä se hinta unohtuu, kun ei tarvitse tuijotella valkoisiin ruutuihin alkulatauksessa ;^)
|
iSane
Newbie
|
17. marraskuuta 2006 @ 07:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse tilasin tuon EZ bundlen alkuviikosta ja nyt pari päivää olen kerennyt käpistelemään tuon kanssa. En ole muita DS:n flash-laitteita testannut, joten en voi verrata tuota mihinkään muuhun.
Havaintoja EZ IV Deluxe-bundlesta.
- NDS-rommit toimivat hyvin. Viidestätoista testatusta pelistä yksi on hyytynyt tallennuksen aikana ja toinen ei käynnistynyt ollenkaan. Molemmat pelit olivat aivan uusia, joten eiköhän tuohon tule korjaus jossain välissä.
- Tallennukset toimineet tähän asti oikein. Muistikortilla pitää olla saver-kansio ja siellä .sav tiedosto jokaista peliä varten. Jos .sav tiedosto puuttuu, saattaa laite korruptoida flash-kortin tiedostojärjestelmän. Formatointi auttaa korrputointiin, mutta tallennukset saattaa mennä. Tämän takia itse backuppaan savet aina kun lisään uutta softaa kortille.
- Ohjelmat pitää pätsätä EZ4Client-ohjelmalla. Itselläni on mäkki varsinaisena koneena, joten joudun kierrättämään rommit kakkoskoneeni(windows) kautta muistikortille.
- GBA-paikkaan tuleva mokkula on ulkoisesti todella halvan oloinen. Tuo on siis vähän kindermunasta tulleen oloinen viritys. :) Alkuperäinen DS:n pölysuoja oli siistimmän näköinen.
- DS-slottiin menevästä kortista ei ole pahaa sanottavaa. :)
Loppuyhteenvetona EZ IV ajaa kyllä asiansa, mutta ei mitenkään loista missään osa-alueessa. Jonkin verran harmittaa että en jaksanut odottaa Acekardin markkinoille tuloa. Tuo Acekard vaikuttaa kyllä mainiolta kortilta. Tässä EZ4:ssä häiritsee eniten pelejen pätsäämisen tarve. M3 oli itselleni liian kallis ja Supercardista taas puuttui GBA-tuki.
Hilut: iMac, DS Lite, PSP 2.71 SE-B"
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. marraskuuta 2006 @ 07:23
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
17. marraskuuta 2006 @ 10:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Iso kiitos iSanelle, tälläistä kommentoitia kaipasinkin. Ja kuten itsekkin sanoit, M3 on turhan kallis ja Supercardissa ei ole kunnon GBA tukea.
Mitä homebreweihin tulee, olen toisaalta lukenut, että M3n tiimi ei antaisi ohjelmien kehittäjille mitään tukea. Eli tulos on toimii-ei toimi. Supercard:ia en edes harkitse GBA tuen huonouden takia. M3 olisi varmaan ihan jees, mutta en tiedä pystynkö edes hankkimaan sitä tämän vuoden puolelle, ellei sponssatusta pukin kontista satu löytymään konsoli tai adapteri.
Muistikortinkin valinnassa on hieman ongelmia. miniSD 2gt olisi halpa mutta microSD taas sopisi myös puhelimeeni, jolloin valokuvat saisi talteen. 2gt microSD sen sijaan maksaa yli 60? ja 1gt ei oikein riitä.
|
iSane
Newbie
|
18. marraskuuta 2006 @ 05:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Homebrew-softaa en ole EZ4:llä kerennyt testaamaan. EZ4:llä on ollut aika huono tuki homebrewiin, mutta ilmeisesti pari kuukautta sitten julkaistu fatlib on parantanut tilannetta. Pitäisi kokeilla lähteekö scummVM toimimaan tällä.
Mulla on 1Gt kortti tässä DS:ssä ja parigiganen PSP:ssä. DS:n pelit ovat sen verran mukavan pieniä, että gigan kortille mahtuu jo lukuisija. PSP:llä yksi peli taas sattaa haukata koko kortin. PSP, joka minulla on ollut tätä NDS:ää kauemmin, vaikuttaa toistaiseksi vielä paremmalta homebrew-koneelta. Emulaattorit (SNES, NES, Megadrive) ym. toimivat täydellisesti. Tiedostojen kopiointi käy myös näppäremmin, kun laitteessa on suoraan USB. DS:llä taas on mielenkiintoisempia virallisia pelejä olemassa.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
19. marraskuuta 2006 @ 12:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä kortti sulla on DS:ssä? Jotain olen lukenut, että suurin osa korteista on liian hitaita ja pelit pätkii ladattaessa suuria tiedosto määriä. A-Datan ja Sandisk:in Ultra II kortteja on suositeltu. Muita hyviä?
|
Mainos
|
|
|
iSane
Newbie
|
19. marraskuuta 2006 @ 13:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Ihan perus Sandisk microSD 1GB. Noissa microSD-korteissa ei vissiin ole niin laajaa valinnanvaraa eri valmistajissa ja nopeusluokkissa. En ole tähän mennessä vielä havannut minkäänlaista pätkimistä.
|