User Käyttäjä Salasana  

torstai 30.1.2025 / 18:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > lame v3.92 ja audiopakkaus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
LAME v3.92 ja audiopakkaus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
shad0wman
Junior Member
_
25. helmikuuta 2003 @ 13:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli, tässä kun olen tekemässä DivX-videota, videopakkaaja on tietysti DivX 5.0.3, mutta sitten tulin ajattelleeksi tuota audiopakkaajaa. Latasin tuon LAME v3.92:n, ja asensin sen painamalla oikeaa hiirenappia LameACM.inf:n kohdalla ja painamalla asenna. Sitten menin testaamaan VirtualDubissa onko se siellä - ei ollut. Koitin asentaa uudestaan, mutta ei siltikään ollut.

Tarvitsenko jotain muita tiedostoja myös kuin tuon, vai onko tässä jokin väärä tiedosto?
Khauron
Moderator
_
26. helmikuuta 2003 @ 07:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen pakkaillut aina Lamen kanssa komentoriviltä, eli sen lame.exe -tiedoston kanssa. Tällöin saa itse asetettua esimerkiksi haluamansa profiilin ('--alt-preset standard') tai ylimääräiset määritykset (kuten '-Y'). Täksi suosittelen sinuakin kokeilemaan komentoriviä. Tuon ACM:n kanssa leikkiminen voi polttaa sormet aika hyvin, sillä esimerkiksi joint-stereon muuttaminen stereoksi voi aiheuttaa aika mukavaa mössöä ulostulossa.

Tutustu siis tuohon lame.exe -komentorivihässäkkään. Esimerkiksi (tässä voi näin ulkomuistista olla jotain pientä häikkää) jos haluat Constant Bit Rate (CBR) 128 kbps -ääntä ulos, menee komentorivi: 'lame --alt-preset cbr 128 wav_file.wav mp3_file.mp3'. Jos taas haluat Average Bit Rate (ABR) 160 kbps -ääntä ulos, menee komentorivi: 'lame --alt-preset 160'. Tajuatko?

Ja jos siltikin haluat Lamen toimimaan ACM-tilassa, täytyy sinun imuroida ja asentaa VirtualDubMod. Siinä ei tarvita mitään riff-wav -headereita vaan homma toimii helpommin.

Tulitko moderoiduksi?
Muistatko LORDin?
Pelaa LOTGDia!
http://www.testipenkki.com/lotgd/
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > lame v3.92 ja audiopakkaus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy