Azureus käynnistyy normaalisti ja alkaa ladata, mutta pian koko järjestelmä alkaa "nykiä" CPU:n käytön mennessä 100%:n hetkittäin. Joskus nettiyhteys on katkennut pidemmän käytön seurauksena. Azureuksen versio on 2.3.0.4 ja Javan 1.5.0_04. Virukset ja haittaohjelmat on skannattu, ei löytynyt mitään.
Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan omalla koneellaan?
Ei mitään ihmeellistä, sillä Azureus on todellinen tehosyöppö. Itselläni Azu (2.3.0.4 Linux-versio) syö suuren osan käytettävissä olevista muisteista riippumatta siitä kuinka paljon sitä on. JAva-pohjainen ohjelma kun on niin kyllähän se onnistuu aika lailla temppuilemaan.
CPU:n käyttö taas ei aivan hirveästi itselläni nouse paitsi jos se on saanut ladattua jonkun tiedoston ja lähtee sitä tarkastamaan. Silloin on kone kovilla.
Joudut siis vain kestämään tuon, tai vaihtamaan clienttiä. UTorrent on suht uusi, pieni ja näpsäkkä torrent-ohjelma joka ei edes vaadi asennusta vaan pyörii yhdestä exestä. Muistia söi muistaakseni hurjat 4Mt. Kukaan sitä kokeilleista tutuista ei ole valittanut. ITse en ole viitsinyt käyttöjärjestelmärajoitusten (en jaksa emuloida windowsia ajaakseni sitä) takia kokeilla. Linkki löytyy tuosta http://utorrent.com/ eikä tuo mikään utorrent olekaan kun nyt katsoin, vaan µtorrent, eli suomeksi kai luetaan myytorrent, mikä taas voisi viitata pieneen kokoon, ja pikku-myyhyn, mikä on aika hauska ilmiö, sillä missään muualla kuin suomessa tuskin µ-merkkiä rinnastetaan pikku-myyhyn.
Netin pätkimistä ilmenee itsellänikin, mutta eipä koskaan pidemmän käytön seurauksena. Yleensä se silloin alkaa tasoittumaan, eikä enää pätki nettiä, vaan enpä ole sitä azun tuotokseksi koskaan epäillytkään. ISPin uskoisin olevan vastuussa siitä, koska vein yhden modeeminkin jo takuuhuoltoon ongelman takia kun luulin sitä vialliseksi. Takuuhuolto kuitenkin väitti sen toimivan, mutta se siitä koska ei ole minun topikkini.
Toivottavasti tämän jaarittelun seasta löytyi asiatietoakin, josta olisi hyötyä.
Käsittääkseni tuo 100% suoritin käyttö ei ole normaalia, muistin käyttö kylläkin.
Quote:Known 100% cpu issues with:
* NOD32
* Netlimiter on some configurations
* Ad-Aware 6 Ad Watch
Proceed to next step if current step doesn't solve your problem:
1. Please make sure to uninstall any versions of java and install the new java jre 1.5 series.
2. Make a fresh install of the latest Azureus release.
Make sure your config files are deleted as well:
* Windows: C:\documents and settings\username\application data\azureus
* OSX: username\library\application support\azureus
3. Install the latest Azureus beta and check the "Enable faulty network selector compatibility mode" option under Tools > Options > Connection.