Millä leikata mp3
|
|
Dietka
Member
|
8. marraskuuta 2005 @ 07:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Pitäisi saada mp3 90minuutin tiedoston alusta 10minuuttia pois, millä softalla onnistuu ja kuinka helposti kun pitäis sit saada poltettua cd levyllä ja kuunnella cd mankalla (ei mp3 toistoa).
|
pelttu
Senior Member
|
8. marraskuuta 2005 @ 13:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. marraskuuta 2005 @ 13:44
|
tuomox
Member
|
20. marraskuuta 2005 @ 04:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikö tuo musiikin editointi onnistu Audacityllä? http://audacity.sourceforge.net/ Ainakin itse olen sillä pätkinyt kappaleita ja laittanut soimaan väärin päin ja sellasta.
Mahotonta meininkiä !!!
|
yimanya
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 16:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Eiks tolla Audacityllä leikatessa tapahdu transkoodausta?
mp3DirectCutilla on helppo leikata tarkasti mp3:sia transkoodaamatta(kehyksen tarkkuudella) ja se on ilmainen.
Huono puoli on se, että leikkaamisen jälkeen mp3-tagissa on väärä mp3-kooderi. Myös feidaaminen onnistuu.
http://mpesch3.de1.cc/#mp3dc
BeSplitillä voi leikata näitä formaatteja: mp3, mp2, mp1, mpa, ac3, aac, wav. Sillä onnistuu myös äänitiedoston korjaaminen. Ehkä hieman hankalakäyttöinen aluksi. Ite olin aluks ihan pihalla, että miten tota käytetään :) Erittäin hyvä ja ilmainenkin vielä.
http://dspguru.notrace.dk/BeSplit.html
Allekirjoitus
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
20. marraskuuta 2005 @ 19:26 |
Linkki tähän viestiin
|
mp3DirectCut ei vaan toimi ihan kaikilla mp3:lla, niillä millä se toimii, kannattaa käyttää. Tosin sen feidaus on aika huono (ilmeisesti mp3:n formaattiteknisistä syistä liian isot portaat).
Jos tarkoituksena on polttaa lopputulos CD:lle, ei ole väliä, vaikka Audacity joutuukin purkamaan koodauksen ennen editointia, leikatun pätkän voi (väli)tallettaa suoraan häviöttömänä WAVina, joka sitten poltetaan CD:lle. Eli laatu on yhtä hyvä, kuin jos Neron antaisi dekoodata sen filun.
|
yimanya
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 19:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: mp3DirectCut ei vaan toimi ihan kaikilla mp3:lla, niillä millä se toimii, kannattaa käyttää. Tosin sen feidaus on aika huono (ilmeisesti mp3:n formaattiteknisistä syistä liian isot portaat).
Villi arvaus: VBR mp3:silla ei toimi kunnolla? :) Itse olen pääasiassa CBR mp3:sia leikellyt ja niillä ei ole ollut ongelmia eikä myöskään feidauksen kanssa ole kertaakaan ollut ongelmia. Liian isot portaat?
Allekirjoitus
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
20. marraskuuta 2005 @ 21:30 |
Linkki tähän viestiin
|
En nyt ole tutkinut asiaa tarkemmin, mutta muutamassa kappaleessa, joissa olen käyttänyt fadea, musiikin taso tuntuu tippuvan n. 1.5 dB:n portain. Voisihan tuon tarkistaa kun ehtii, että miten se fade toimii, kuvittelenko vain.
Ja toimimattomat ovat varmaan kaikki olleet VBR:ä, mutta kyllä osa VBR:stä toimii ihan hyvin.
|
joonasm88
Member
1 tuotearvio
|
21. marraskuuta 2005 @ 05:02 |
Linkki tähän viestiin
|
koita mp3 direct cut.
googlella etit ...
DualCore AMD Athlon 64 4200+
Asus A8N-SLI Premium
2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
RADEON X850 XT (256 MB)
|
Mainos
|
|
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
21. marraskuuta 2005 @ 09:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt on kyllä pakko todeta joonasm88:lle, että hienosti luettu ketju läpi ennen vastausta:(. No, mitäs pienistä.
|