aloittelijan kyssäri...
|
|
jeppe299
Junior Member
|
8. marraskuuta 2005 @ 10:29 |
Linkki tähän viestiin
|
eli olen ruvennut miettimään , tuota linuxia...
1..mikä olisi aloittelijalle paras (distro??) slackware minulla oli joskus mutta siitä ei meinannut tulla mitään..
2.siksi siirryin takaisin wintoosaan koska ei saanut tv-out toimimaan,,radeon 9200..
3.jokos nyt se tv-out tomii linuxeilla ;D??
4.kumpi parempi kde...gnome aloittelijalle?
5..onkos dc++ minkälaista versiota linuxille.?
6...eihän tuo slackware ole paras alittelijalle...?
vähän epäselvää mutta kiitos vastauksista...!
|
Carl0s-
Member
|
8. marraskuuta 2005 @ 11:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: eli olen ruvennut miettimään , tuota linuxia...
1..mikä olisi aloittelijalle paras (distro??) slackware minulla oli joskus mutta siitä ei meinannut tulla mitään..
2.siksi siirryin takaisin wintoosaan koska ei saanut tv-out toimimaan,,radeon 9200..
3.jokos nyt se tv-out tomii linuxeilla ;D??
4.kumpi parempi kde...gnome aloittelijalle?
5..onkos dc++ minkälaista versiota linuxille.?
6...eihän tuo slackware ole paras alittelijalle...?
1. Ehkäpä ubuntu (gnome) tai kubuntu (KDE), asennus yksikertainen, eikä muutenkaan koko distrossa ole pahemmin säädettävää.
2. Ati.com:ista saa Linux ajurit: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
3. Ainakin itselläni toimi (distrona debian, kottina RAGE mobility) atin ajureilla.
4. Makuasia sanoi musti kun muniaan nuoli, kuten joku tällä foorumilla tokaisi: "Jos tykkäät että kotelosi on täynnä ledivaloja, neoneita ja ikkunoita, on KDE sinun valintasi. Mikäli taas hillitty, tyylikäs musta pianokotelo, valitse Gnome" Itse tykkään enempi Gnomesta.
5. http://www.wiki.linux.fi/mediawiki-1.5.2//index.php/DCpp:n_asennusohje
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. marraskuuta 2005 @ 11:42
|
jeppe299
Junior Member
|
8. marraskuuta 2005 @ 11:45 |
Linkki tähän viestiin
|
siinäpä tuli hyvä pläjäys...-KIITOS-
edit...DCpp/DCgui-qt ....niin onko tuki et pystyy lataaman yhtä tiedostoa useammalta yhtäaikaa.??
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. marraskuuta 2005 @ 11:48
|
Carl0s-
Member
|
8. marraskuuta 2005 @ 11:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Eip, ja aika monet hubit potkivat pihalle mikäli on käytössä clinu, joka tuota tukee... Tietenkin voit kokeilla ajaa windowsin revconnectia winellä, mutta vakaudesta en osaa sanoa mitään.
|
jeppe299
Junior Member
|
8. marraskuuta 2005 @ 12:06 |
Linkki tähän viestiin
|
selvä ajattelin tuon ubuntun imuttaa..
|
Faeryan
Suspended due to non-functional email address
|
8. marraskuuta 2005 @ 12:16 |
Linkki tähän viestiin
|
1. Ubuntu on uusi, kehittyvä, aloittelijaystävällinen. Suosittelen!
2. Ubuntussa itse sain toimimaan helpoimmin kuin aikanaan Win XP:llä.
3. Ainakin minulla toimii.
4. Windowsiin tottuneelle Gnome, silmäkarkin ja ûbermodattavuuden hakijalle KDE.
5. Kaksikin ihan varteenotettavaa tuntuu olevan, ja voit myös windowsin DC++ emuloida käyttöösi.
6. No ei tod!
AsRock939-DualSata2 | AMD Athlon64 X2 3800+ | GeForce 9800 GT | 2,5Gt DDR | Samsung HD160JJ | Logitech G15 | Samsung 226BW | Razer Diamondback
|
jeppe299
Junior Member
|
8. marraskuuta 2005 @ 12:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu ...kiitoksia jälleen..huomenna ajattelin asennuksen aloittaa..
|
juyli
Senior Member
|
8. marraskuuta 2005 @ 12:34 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Saukkoo
Newbie
|
8. marraskuuta 2005 @ 16:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse tein ubuntu 5.10 semmoisen tempun että conselessa kirjoita:
sudo apt-get install automatix
kone asentaa automaattisesti yleisesti käytettävät ohjelmat mukaan luettuna linux DC++, al´s messenger <-- linu käännös winmessengeristä, ja kaikkea muuta mukavaa. jos haluat ottaa Gnomen rinnalle KDE:n se onnistuu kirjoittamalla "sudo apt-get install kde-desktop. Tämä vaatii vaan yli 410 mt turhaa tilaa. Molemmat hoituu myös synaptic -ohjelmalla.
|
AfterDawn Addict
|
8. marraskuuta 2005 @ 16:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: jos haluat ottaa Gnomen rinnalle KDE:n se onnistuu kirjoittamalla "sudo apt-get install kde-desktop. Tämä vaatii vaan yli 410 mt turhaa tilaa.
Tai sitten voi ladata suoraan kubuntun, eikä ubuntua ollenkaan, niin ei tarvitse asentaa kahta desktoppia...
|
jeppe299
Junior Member
|
9. marraskuuta 2005 @ 17:15 |
Linkki tähän viestiin
|
noh.nyt on ubuntu asennettuna..
on kyllä tuo synaptic package manager kätevä..
klik lataus ja asennus...
kyllä tässä vielä vuosia menee et tän haltsaa :D
|
Mainos
|
|
|
fgeek
Newbie
|
9. marraskuuta 2005 @ 18:59 |
Linkki tähän viestiin
|
"synaptic package manager" on vain ihan apt-get:in graaffinen versio. Kannattaa opetella käyttämään myös komentopäätteeltä päivitystä ja asentelua.
Iski vain silmään kun ihmiset sanoo KDE:tä übermodattavaksi. Sitähän se on, mutta kyllä gnomenkin hienoksi saa. Monestikkin gnomen käyttäjät vain ei tykkää älyttömistä pippelivivuista työpöydällä.
fgeek @ IRCnet
|