User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 20.8.2025 / 06:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > kuvanlaadun heikkeneminen avista dvdlle
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kuvanlaadun heikkeneminen avista dvdlle
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
msoi
Newbie
_
12. marraskuuta 2005 @ 14:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen pariin otteeseen kokeillut DV-avin polttoa DVD:lle Cyberlinkin Power Producer Goldilla, joka on jonkin vehkeen mukana tullut softa. Ongelmana näyttäisi olevan se, että kuva muuttuu aavistuksen, mutta kuitenkin selkeästi sameaksi ts. ei ole ihan skarppi. Olisko hyviä arvauksia, miten tuosta kiusallisesta piirteestä voisi päästä eroon? Tuo kuvan laadun heikkeneminen tapahtuu itse asiassa jo ennen polttoa, kun tiedostot muunnetaan DVD:lle sopivaan muotoon.

Koneena on AMD Sempron 2600+, 512 Mt, Maxtorin 7200 rpm kovalevy (ata) ja emolevy onpi Uli:n piirisarjalla oleva värkki.
xozyx
Newbie
_
13. marraskuuta 2005 @ 18:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisiko mahdollista että tuo ohjelmasi yrittää pakata poltettavat videot pienempään muotoon, jos olisi vaikka jokin asetus päällä?
Arvaus vain, kokeile joitain muita polttoohjelmia
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
14. marraskuuta 2005 @ 01:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainahan uudelleenpakkaus hieman nakertaa laatua huonommaksi. Pakkausohjelmien (enkoodereiden) kuvanlaadussa on myös eroja, en ole itse Power Produceria käyttänyt, en tiedä tekeekö se muihin verrattuna hyvää jälkeä. Tietysti myös asetetuksilla (erit. bittivirtaan liittyvillä) voi olla vaikutusta.

Itse polttaminen ei saisi laatuun enää vaikuttaa, eivätkä siihen vaikuta koneenkaan komponentit.
Mainos
_
__

_
n_r
Senior Member
_
14. marraskuuta 2005 @ 09:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta DV-AVIstahan hävitetään aika runsaastikin bittejä kun se siirretään DVD:lle. DV avin bittinopeus on 25Mbps (CBR) kun DVD:llä se on maksimissaan tuolla 9Mbps tietämissä.

Itsekään tuohon Produceriin en ole tutustunut, mutta ainakin CCE Basic, NeroVision Express 3, TMPGEnc ja Mainconcept kodekit ovat tuottaneet vähintäänkin kohtuullista jälkeä. NVEssä suosittelen CBR:lläkin 2-pass optiota.

EDIT: Ja tuossa DV->DVD muunnoksessa saattaa pieni pehmennys vain parantaa kuvanlaatua. Tarkoitan tällä sitä, että kotivideoissa on usein paljon rakeisuutta (kohinaa) johon hukkautuu paljon kallisarvoisia bittejä DVD:n rajallisesta bittivirrasta. Itse käsittelenkin videot DeNoiser filtterillä tms ennen mpeg2 koodausta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. marraskuuta 2005 @ 09:21

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > kuvanlaadun heikkeneminen avista dvdlle

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy