User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 30.9.2024 / 17:31
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > tvdigiboxvhs oikea kytkentä
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
TVDigiboxVHS oikea kytkentä
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
karkiju
Newbie
_
14. marraskuuta 2005 @ 08:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla telkku, jossa on takana AV1-,AV2- ja AV4-scart-liitännät eli siis kolme scartti-liitäntää. Telkussa tietysti myös antenni-liitäntä.

Digiboxissa on kaksi scarttia (TV ja VCR) sekä kaksi RF-liitäntää (Antenna ja TV-OUT)

VHS/DVD-combossa on myös kaksi scarttia (AV1 ja AV2) sekä kaksi RF-liitäntää (AERIAL ja RF-OUT)

Miten minun pitäisi kytkeä nuo em. laitteet toisiinsa, jotta voisin nauhoittaa VHS:lle sitä digi-kanavaa, jota olen paraikaa katsomassa?
Tämähän pitäisi kaiketi olla ihan mahdollista?

Sellaisen kytkennän olen kyllä onnistunut tekemään, että voin nauhoittaa VHS:lle toista analogista kanavaa samaan aikaan, kun katson digi-lähetystä.

Haluaisin tarvittaessa kuitenkin joitakin ohjelmia nauhoittaa digi-kanavan kautta, koska se tulee silloin VHS-kasetille jonkin verran parempilaaatuisena.

Kuka osaisi siis kertoa oikeanlaiset kytkennät? Olisin erittäin kiitollinen avusta.
arskaxx
Senior Member
_
14. marraskuuta 2005 @ 09:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Digiboxin TV-scart >>TV:n AV1
Digiboxin VCR-scart>>Videon AV1
Videon AV2>>TV:n AV2

Ja antennipiuha Boxista videoihin (analogista tallennusta varten)

Videot nauhoittamaan AV1-kanavalta (pitäisi tallentaa digikanavaa)

Näin minulla, mutta ei silti välttämättä toimi sinun laitteillasi.
karkiju
Newbie
_
14. marraskuuta 2005 @ 10:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia kovasti näistä tiedoista.

Minulla näyttäisi muuten menevän nuo piuhat kuvaamallasi tavalla, paitsi Videon AV2:sta ei mene TV:n AV2:een kaapelia. Mikä merkitys tällä kytkennällä on?

RF-kaapelit olen kytkenyt siten, että digiboxista menee antennipiuha seinään ja videon aerial-liittimestä antennipiuha menee digiboxin TVOUT-liitäntään. Videon RFOUT-liitännästä menee vielä antennipiuha telkakrin antenniliitäntään.

Voisiko siis tuo onelmani johtua tuosta puutuvasta scartista?
arskaxx
Senior Member
_
14. marraskuuta 2005 @ 10:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla tuo videon av2>>tv:n av2 on sitä varten, että saan telkulle SVHS-laatuista kuvaa videoista. Tuohon on kai joku muukin konsti, mutta en muista, eikä tuon johdon puute vaikuta videoille tallennukseen mitenkään (minun mielestäni) ;)
karkiju
Newbie
_
15. marraskuuta 2005 @ 03:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia paljon kaikille asiaan kantaa ottaneille.

Kytkin scartin VHS/DVD-nauhurin AV2:sta telkkarin AV2:een, mutta sillä ei ollut vaikutusta tuohon nauhoitusongelmaan kuten vähän arvelinkin.

Edellenkään en siis onnistunut nauhoittamaan digi-kanavalta tulevaa lähetystä. Analogisia kanavia kylläkin ihan normaalisti.

Pitääkö minun valita videoista joku tietty kanava, jotta tuo digi-kanavan nauhoittaminen onnistuu? Kaapelointi näyttäisi olevan kuitenkin aikalailla ok.
Mahko
Junior Member
_
15. marraskuuta 2005 @ 04:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Videot nauhoittamaan AV1-kanavalta
digiboxi päälle ja valitse se kanava jota haluat nauhoittaa

AMD Athlon 64 3400+, Asus 7900GT, 4*512mb 400mhz PC3200 DDR SDRAM, Nexus 400W,




karkiju
Newbie
_
15. marraskuuta 2005 @ 10:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen kokeillut, mutta nauhoittaa aina vaan analogiselta puolelta.
Siis sitä analogista kanavaa mikä on VHS-nauhurin kaukosäätimestä valittu.
Senior Member
_
15. marraskuuta 2005 @ 11:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja onko se valittu kanava tämä AV-1?

Yellow Dog Linux v5.0
mekud
Newbie
_
15. marraskuuta 2005 @ 12:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
laita videoihin kanavaksi av-1 tai av-2 ja koita
karkiju
Newbie
_
15. marraskuuta 2005 @ 12:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jee!

Siitähän se oli kiinni(tyhmyydestä saa maksaa)..
Eli valitsin videosta AV1:n ja se auttoi. Kiitoksia!

VHS:sta ulos tuleva kuva ei kuitenkaan vieläkään ole kovinkaan kummoista. Miten pystyisin vielä varmistumaan, että kuva tulee ulos SVHS-tasoisena. Vai tuleeko se oletuksena SVHS:na scartin kautta?
Mainos
_
__
 
_
karkiju
Newbie
_
17. marraskuuta 2005 @ 03:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia kaikille, jotka ovat osallistuneet tämän asian selvittämiseen. Tuo SVHS-juttukin lienee selvä. VHS-nauhurini ei tue SVHS:aa. Suljen tämän viestiketjun nyt.
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > tvdigiboxvhs oikea kytkentä
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy