User Käyttäjä Salasana  

torstai 1.1.2026 / 17:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevy vika
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
kovalevy vika
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
katar11na
Newbie
_
15. marraskuuta 2005 @ 04:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
aiemmin kirjotettua " Eli kone ei löydä välillä kovalevyä ollenkaan. Välillä lähtee normaalisti käyntiin, mutta hetken päästä kuuluu pientä naksahtelua ja kone menee jumiin.. sitten kone menee "dos" tilaan ja sanoo jotain boot disc failure..
Ihmettelen sitä että välillä toimii normaalisti mutta välillä ei lähde kirveelläkään käyntiin.

kiitoksia vastanneille ja kysykää lisää tietoja jos tarvitte"

Nyt olen sitten vaihdellut virtapiuhoja ja idekaapeleita pitkin poikin. Välillä käynnistäessä
sanoo että "disk boot failure, insert system disk and press enter" ja välillä tulee jotain "boot from atapi cd-rom"

pikkuhiljaa rupee harmittamaan oikein tosissaan.
Eli siis mitä veikkaatte viaksi?
virtalähteen vikaa vai jotain muuta?

Kiitoksia auttaville! :)
Senior Member
_
15. marraskuuta 2005 @ 04:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yleensä boottaava kovalevy on kiinni emolevyn IDE-0 väylässä, kaapelin master liittimessä (liitin ide-piuhan päässä). Oletko tarkistanut että idepiuha ja sen liittimet ovat ehjiä ja varmasti kunnolla paikoillaan molemmissa päissä? Virtaliittimellä sama homma, kai on kunnolla kiinni kovalevyssä?

Itse tarkistaisin nuo ensiksi. Sen jälkeen mahdollisiksi vikalähteiksi taitaa jäädä itse kovalevy, emolevy ja virtalähde.
n_r
Senior Member
_
15. marraskuuta 2005 @ 09:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voip olla että alkaa kovo veteleen viimesiä. Kävi nimittäin omalla kohdalla vähän samansuuntaista. Itse odottelin sen yhden bootin liian kauan :-D

Kävi siis legendaariset, että kopioin tiedostot talteen ihan just kohta ja samantien sähkökatkos. Tuon jälkeen ei lähteny enää kone ko. kovolla käyntiin. Onneksi levyllä oli "vain" käyttis sekä jotain sekalaista, ei niin arvokasta, dataa.

Suosittelen kokeilemaan toisessa koneessa kovon toimintaa. Tai toista kovoa omassa koneessasi. Ja varuiksi vielä siirtämään tärkeät tiedostot renkkaavalta kovolta talteen.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevy vika

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy