User Käyttäjä Salasana  

torstai 1.1.2026 / 20:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelmia nettipelaamisessa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelmia nettipelaamisessa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
zenn
Junior Member
_
21. marraskuuta 2005 @ 07:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kumma juttu kun alan pelaamaan nettipeliä niin alkuun peli menee normaalisti. Mutta kun oon pelanut hetken niin viiveet kasvavat ja fps:t tuntuisi vähän laskevan. Yhteys on 8/1 Baana liittymä. Eikä vika ole pingeissä tai packetlosseissa kun ne ovat normaalit.

Mitä olen tehnyt ongelman ratkaisemiseksi

- kokeilin toisessa kokoon panossa ei tuntunut auttavan
- eri verkkokorttia ja adsl boxia kokeiltu
- ajureita vaihdettu mutta ei auta
- formatoinut koneen tuloksetta
- laittanut taustalle pyörimään Ethereal: A network analyzer ohjelman pelien ajaksi ja koittanut tutkia tuloksia. Mutta en ymmärrä niistä mitään:)

Oiskohan mitään helppokäyttöisempää ohjelmaa kun toi ethereal jolla näkisi mikä muutos tapahtuu yhteydessä muutaman minuutin pelaamisen jälkeen.

Hyvä esim pelistä on Pes5 ensimmäinen peli menee hyvin. Kello juoksee suht normaalisti. Mutta kun ottaa toisen ottelun putkeen niin viiveet ovat kasvaneet ja kello hyppii muutaman sekunnin kerrallaan. Tai ut 2004 kun pelaa niin viiveet kasvavat 5 min sisällä, ja kun connectoi heti uudestaan taas alku menee hyvin.

Toivottavasti saatte jotain tolkkua tästä
Haukka10
Member
_
21. marraskuuta 2005 @ 07:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko testannut ettei vika ole palomuurissa?

Arch&FC7
zenn
Junior Member
_
21. marraskuuta 2005 @ 07:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo oon kokeillut eri palomuureilla ja ilman palomuuriakin mutta ei sama ongelma jatkuu. Oiskohan ADSL purkissa jotain jota voisi säätää? olen kokeillut sieltäkin jotain asetuksia muuttaa esim vaimennuksia tiputtaa niin paljon, että vielä linjalla pysyy. Ajattelin sitä koska keskitin on noin 500 metrin päässä. Mutta ei sekään auttanut. Kumma vika kun se tosiaan sen muutaman minuutin pelaa hyvin. Olen sen verran yksinpelissä kokeillut että pelaa niin ei se lämmöistäkään johdu. Prkl kun en osaa noita ADSL asennuksia sen vertaa tehdä että kokeilisin toimisiko se toisessa pistokkeessa jos johdoissa tai jossain on vika. Esim meillä on 3 puhelinpistoketta ja niistä yhdessä on vain ADSL yhteys niin millä sen saa niihin muihinkin ettei tarvi asentajaa hankkia?.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelmia nettipelaamisessa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy