User Käyttäjä Salasana  

lauantai 8.11.2025 / 00:39
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > lähiverkon luominen?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Lähiverkon luominen?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ArtturiX
Member
_
21. marraskuuta 2005 @ 13:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kertokaas nyt selvät ohjeet kuinka voin luoda lähiverkkoyhteyden. Minulla on adsl boxi ja siitä lähtee verkkoyhteys kahteen koneeseen. Kuinka luon näiden koneiden välille lähiverkon?

Kerro Minulle.
pkaksp
Moderator
_
21. marraskuuta 2005 @ 14:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeile tuota: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/258426

Jos saat tuolla luotua verkon, niin muista lopuksi ottaa windowsin palomuuri pois päältä.
ArtturiX
Member
_
21. marraskuuta 2005 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei onnistu noilla ohjeilla. Käyttiksenä on Windows 2000 ja Windows 98.

Kerro Minulle.
pkaksp
Moderator
_
21. marraskuuta 2005 @ 15:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tehdääs sit yksinkertaisesti:

1. Aseta koneet samaan työryhmään. (Oma tietokone -> ominaisuudet - tietokoneen nimi tjsp. välilehti sieltä)
2. Salli molempien softamuureihin lähiverkon liikenne.
3. Laita jotain kansioita jakoon. (hiiren oikealla kansion päällä -> ominaisuudet -> jakaminen)
4. Nyt pitäisi lähiverkkoympäristössä näkyä toinen kone + jaetut kansiot

Jos ei tuolla onnistunut suoraan, niin asenna jokin lähiverkon protokolla molemmille koneille. (kuten IPX)

Eli lähiverkkoyhteyden ominaisuudet -> asenna -> protokolla -> IPX
ArtturiX
Member
_
23. marraskuuta 2005 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm... Asensin molempiin ton IPX protokollan mut ei siltikään toimi. Win 98 kokoverkkoon ku klikkaa kaks kertaa niin se valittaa ettei ole käytössä mikähän siin on vikana? Ja sitten en pysty laittamaan win 98 mitään jakoon kun kansioissa ei ole kuin YLEISET välilehti. Miten saisin laitettua niitä jakoon?

Kerro Minulle.
pkaksp
Moderator
_
23. marraskuuta 2005 @ 16:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko molemmat koneet samassa työryhmässä? Katso ohjauspaneelista verkkoasetuksista, että siellä on tiedostojen ja tulostimien jakaminen sallittu. (ja ylipäätään asennettu se palikka)

Tarkemmin en osaa nyt neuvoa kun ei ole 98:a tässä edessä...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. marraskuuta 2005 @ 16:49

ArtturiX
Member
_
23. marraskuuta 2005 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen nimennyt molemmat työryhmät nimellä 123 . Ja olen ruksinut kummastakin tuon tulostimien jakamisen.

Kerro Minulle.
Carl0s-
Member
_
23. marraskuuta 2005 @ 19:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onkos purkista NAT päällä? Ainakaan itse en ole ikinä saanut lähiverkkoa muodostettua, jos NAT on ollu pois...
ArtturiX
Member
_
24. marraskuuta 2005 @ 09:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistäs se NAT laitetaan?

Kerro Minulle.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. marraskuuta 2005 @ 06:39

Mainos
_
__

_
ArtturiX
Member
_
25. marraskuuta 2005 @ 06:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sit on sellanen ongelma tässä win2000 että kun vaihtaa taustakuvan niin se vanha taustakuva jää uuden alle niin että se vanhakuva näkyy käynnistäessä ja sitten hetken päästä tulee uusi siihen tilalle. Mitenköhän sen sais korjattua?

Kerro Minulle.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > lähiverkon luominen?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy