|
Nexus Breeze 500w
|
|
Junior Member
|
22. marraskuuta 2005 @ 13:16 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Elikkä uuteen koneeseen olis nexus breeze koppa tulos tolla 500w powerilla, alko vaa mieltä painammaa ku luki noita edellisiä juttuja tältä sivulta että toi breeze kuumenee älyttömästi ja toiset sannoo että ei ole mittää vikaa nii mistä se sitte johtuu että toisilla lämpenee ja toisilla ei(vai johtuuko se vaa siitä että toisilla tehokkaampi kone ku toisilla)? ja onko tota "vikaa" havaittu tossa uudemmassa kopas missä on toi 500w poweri mukan? ja jos on nii voiko sitä jotenki "korjata"
Koneeseen tulee seuraavia osia:
Prosessori: Amd atholon 64 X2 3800+
Emolevy: Asus A8N-SLI Deluxe
Näytönohjain: MSI NX7800GT 256mb
Cooleri: Nexus AOP-6400
Keskusmuisti: Buffalo 2x512mb ddr400
Ääniokortti: Sound Blaster Audigy2 ZS
Kovo: Seagate Barracuda 300GB
Koppa: Nexus Breeze 500w
Sitte tossa tulee mukana kopan sisälle yks 80mm lisätuuletin, nexusin.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
22. marraskuuta 2005 @ 15:02 |
Linkki tähän viestiin
|
|
pahoittelen asiasta poikkeamista, mutta onko tuo kone paketti? Jos on niin mistä löysit? ja paljon hintaa.
|
Senior Member
|
22. marraskuuta 2005 @ 15:52 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kiiveri:
Empä usko että kyseessä on paketti. Ei taida löytyä noin hyvää pakettia mistään :D tai jos löytyy maksaa se maltaita..
Jos kiiveri olet itsellesi konetta hommaamassa, voi joku täällä varmasti kasata sinulle paketin esim. mikromajasta, jossa kasaus ja perustestaus on vain 35? jolloin sinun ei itse tarvitsisi kasaukseen puuttua.
SpahiS:
Jos muistan oikein lukemaani niin tuossa nexuksessa taisi tuo ilmankierto olla huonosti suunniteltu, mutta aivan varma en ole.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2005 @ 15:54
|
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
22. marraskuuta 2005 @ 15:54 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tosiasiahan on että nexuksen ilmankierto on suunniteltu todella typerästi. Lämpimän ilman poisto pelkällä powerin tuulettimella on heikko ratkaisu ja nostaa kotelon ja powerin lämpötilaa tarpeettomasti.
Kuitenkin heikkouksistaan huolimatta se on moniin tapauksiin riittävä.
Mutta jos kellottamista meinaa harrastaa tai sitten käyttää rankasti kuumenevia osia niin kannattaa kahdesti miettiä toista koteloa.
Ja on pakko vielä mainita että tuo 500 wattinen poweri on lähinnä vitsi.
Ei ole käytännössä tehokkaampi kuin 400 wattinen mutta on kalliimpi ja äänekkäämpi. Ei hyvä...
Lisätään vielä että tuota lämpenemis ongelmaa on lähes mahdoton korjata. Kotelorakenne on sellainen että sinne on lähes mahdoton lisätä ylimääräisiä tuulettimia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2005 @ 15:55
|
|
Limasika
Senior Member
1 tuotearvio
|
22. marraskuuta 2005 @ 15:57 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei minulla ainakaan ole lämpöjen kanssa ollut ongelmia 400W Breezen kanssa, ainoa että poweri alkaa humisemaan kun tarpeeksi kauan pelaa kun kuumuu, mutta nopeasti sekin sitten hiljenee. Etkä muuten lisätuulettimella tee mitään Breezessä jos et meinaa reikää tehdä uuteen koteloon, lisätuuletinpaikkoja kun ei ole yhtään :)
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
22. marraskuuta 2005 @ 16:00 |
Linkki tähän viestiin
|
|
@Hymypoika:
voi sitä aina toivoa :D en itselleni katsellut, kaveri on puhunut että ostaisi uuden koneen ku saa rahaa niin ajattelin katsoa jos löytyisi joku hyvä paketti helposti (epätodennäköistä että löytyy) ja kyllä ihan omasta mielenkiinnosta ajattelin jos tuollaisen paketti löytäisi.
|
Member
|
22. marraskuuta 2005 @ 16:42 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Monelta kaverilta löytyy tuo Nexuksen malli ja joillain on ollu lämpöongelmia ja joillain ei..
Itse suosittelen Antec Titan 550. Oman kokemuksen kautta olen huomannut että on unelma kotelo, hiljainen ja lämmöt pysyy kurissa.
On myös kallis mutta hyvästä kannattaa maksaa.. Virtalähde pitää hyvin paikkansa mitä muiltakin olen kuullut.
Sulla on tossa kuitenkin sen verran kova kokoonpano että suosittelen kunnon virtalähdettä ja ku on toi asuksen SLI lankku ni toista näyttistä vielä rinnalle =)
Yks hyvä vaihtoehto ois myös Antec TX1050B 500W
Antec Titan 550 (850 w)
Asus Striker Extreme
Intel Core 2 Extreme QX6700 2.66Ghz (3.4Ghz)
2x 2048mt ddr2 1200mhz
2x Palit 8800GTX
Samsung S-Ata 160 GT + Western Digital S-Ata 320Gt + 2x Maxtor 120 GT + Maxtor 40 GT
LG DVD+/-RW GSA-4163RBB
Windows Vista Ultimate Fin
|
Junior Member
|
22. marraskuuta 2005 @ 17:12 |
Linkki tähän viestiin
|
|
kiiverille tiedoksi että tuo kokoonpano on SavoData liikkeen kokooma kone, tekivät jollakin pakettilaskurilla, koneelle tuli hintaa joku 1600? yhteensä. Ehottakaapa mulle toho koneeseen jotain koteloo, mieluiten tietysti että olisi virtalähe mukana :). kiitos muuten runsaista vastuksista :)
|
Junior Member
|
22. marraskuuta 2005 @ 17:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
tuo Antec One P180 mua kyllä on alusta asti himottanu mutta maksaa stna maltaita ku pittää viel virtalähe ostoo :/
|
|
Mainos
|
  |
|
|
cossu77
Member
|
22. marraskuuta 2005 @ 17:39 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei Breezen kotelotuuletus voi olla ihan arsesta näillä lämmöillä:
Emo 24C, CPU 37C, Näyttis 48/50C.
Pitää kyllä myöntää että ei se ole paras mahdollinenkaan mutta kyllä tää ainakin mulla ihan hiljainen on. Pientä huminaa...
Olen kyllä itsekin alkanut hieman haaveilla tuosta P180:stä. Jos siihen vielä vaihtais hiljasemmat tuulettimet. Miten vaan siinä mahtuu se "AirDuct" härveli tuohon NV Silencerin päälle? Käykö ensinkään? Ja sit se poweri, että tuleeko se siihen ylösalaisin vai normaalisti kun on tuo uus Seasonicin 430W ni ei kyllä viittis enää ostaa powerii joka on "läpivirtaava".
Antec P180 SPCR Black Edition + LC-Power 700W
Asus P5Q Pro
Intel Core2Duo E8500
2x1Gb GSkill DDR2
Samsung 750Gb SATA + Seagate 200Gb SATA
Samsung Syncmaster 2253BW 22" TFT
EVGA 9800GTX+
Logitech MX3100
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2005 @ 19:32
|