Oli vaikeaa keksiä oikeaa foorumia tälle jutulle joten lyhyen harkinnan jälkeen tuuppasin sen tälle palstalle.
Eli kysymys olisi näistä blue-ray yms. asioista.
Jotenkin tuntuu tyhmältä tuo tulevien dvd-ray formaattien sota koska kohta noiden muistitikkujen hinnat per Mt/euro alkaa olla lähellä tyhjiä dvd levyjä. Kulutajan, siis minun, kannalta ostaisin mielummin 12Gt muistitikun kuin samankokoisen cd kokoisen median.
Olen henkilökohtaisesti käynyt Taiwanilaisessa tuotantolaitoksessa (tehtaassa) eli Kiinassa katsomassa kuinka samaa tavaraa tehdään samassa paikassa. Samaln tehtaan johtohenkilö vielä kehui kuinka muistitikuilla tienaa aivan älyttömästi, kuten myös tyhjillä dvd levyillä. Tosin tyhjillä dvd levyillä hänen mielestään kustannukset alkaa nousta "yli sopimattoman hinnan".
Minä siis kysyin, että entäs se blue-ray? Tehtaan johtaja vastasi kysymykseeni, että he ei osaa vielä päättää kuinka systeemit jatkuu ja, että se riippuu mikkisoftan 360 äksäpoksin ja sonyn tulevan konsolin menekistä.
Oli todella kova poliitikko eikä uskaltanu kehua kumpaakaan.
Enivei reissusta palattuani oma päätelmäni on, että tämä nykyinen DVD formaatti loppuu kun uudet konsolit tulevat. Näille nykyisille levyille kun ei mahdu HD kamaa, jota kaikki elokuvafriikit ja kohta pulliaiset ostaa. Tuo Dual-Layer DVD taitaa jäädä marginaalien joukkoon koska jos ja kun joku blue-ray tulee niin se on sen kuolema. DVD-DL levyille kun ei HD elokuvat, saati 45min televisiosarjat mahdu.
Oma mielipiteeni siis onkin, että järkevin vaihtoehto kaikille näille levyformaateille olisi halvat muistikapulat. Niitä pystyy tuottamaan vanhoilla tehtailla pienillä muutoksilla ja ne olisi täydellisiä uusiokäytettäviä. Saisi samalla noista elokuvien dvd-koteloista huomattavasti pienempiä :)
----------
On vielä pakko kertoa näistä kulttuurieroista :)
Olivat Taiwanin pomot käymässä viime vuonna suomessa ja näkivät ekaa kertaa lunta, jota tietenkin käytimme hyväksemme ;)
Ekana pojille moottorikelkkakisat (takapenkkiläisinä) sitten savusaunaan jonka päälle lumienkeleitä hankeen (munasilteen tietysti) ja lopuksi avantouintia :)
Sääli tätä talvea kun ei o ees hiutaletta näkyny ja ne olis tulossa takaisin, perheineen, näyttämään suomalaista myyttistä talvea lapsilleen.
Tää suomalainen ylpeys vähän kärsii kun täällä vaan vettä tulee niskaan lumen sijasta.
----------
Siinä se. Aika harvoin mä täällä käyn ja tääkin oli eka kerta kun tänne foorumeille naputtelin (9 promillen kumaras).
Tietoa ja taitoa löytyy myös arabien, afrikkalaisten, japanilaisten, kiinalaisten, jenkkien, eurooppalaisten ja brasilialaisten keskuudesta - 15-vuoden kokemuksella oman tuotteen (ohjelmiston) markkinoinnista ja myynnistä.
----------
Tämän väsäsin heikkona hetkenäni 15 promillen kumaras kun kaikki muut kävi nukkumaan ja tarve puhua oli suuri, vai oliko? ;)
|