Firefox historiaa mun koneella?
|
|
acido
Suspended due to non-functional email address
|
27. marraskuuta 2005 @ 16:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Firefox alkoi bugaamaan tuossa hiljattain. Tein uuden asennuksen vanhan päälle ja ff jatkoi takkuilua: ei saanut ladattua sivuja ja koko ohjelma aukesi yleensä vain ruutuna, jossa mikään nippeli ei pelannut. No asentelin/poistelin sitä, eikä mikään auttanut.
Viimeksi poistin ff:n väkisin Advanced unistaller pro -työkalulla. Homma ei pelitä vieläkään: Tulikettu aukeaa jotenkin todella härintyneen näköiseksi: aloitussivukin on jossain vasemmalla ja rullattava keskellä. Asensin sen uuden ff:n betajulkaisunkin kokeeksi, sama juttu.
Kysymykseen: onko koneessani joku ongelma, joka estää Firefoxin käytön kokonaan, ellei kovoa alusta? Noooh, olen tottunut taas vuosien jälkeen IE:n käyttäjäksi, mutta silti harmittaa... Luovunko ketusta ja alan käytellä tuota inhoamaani Gatesin luomusta? En viitsisi formatoida ihan vaan tuon takia.
When the going gets weird, the weird turn pro..
|
def9
Newbie
|
27. marraskuuta 2005 @ 17:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Vähän hakuammuntaa, mutta itse ehkä kokeilisin poistaa firefoxin, jonka jälkeen ajaisin esim. Ad-Aware ja regvac ohjelmat läpi. Tän jälkeen asentaisin ketun uudestaan.
Teitkö mitään "suurempaa" asentelua/poistoa/konfigurointia jne.. käyttikseesi ennen kuin firefox alkasi bugitteleen?
p.s Kokeiles Operaa kans kyl se aina(mielestäni) IE:n päihittää..
:(){ :|:& };:
|
acido
|
27. marraskuuta 2005 @ 17:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä haittaohjelmatyökalut on ajettu ja virukset skannattu tuossa tapellessa. En tehnyt mitään erityistä winukkaan ennen kuin kiukuttelu alkoi.
Tuli vaan fiilis, että syy vois olla noissa laajennuksissa, joita foxiin asentelin. Pari rss -lukupalikkaa... Mutta duunikoneella nekään ei ole aiheuttanut mitään poikkeavaa.
Operaan voisi tietty tutustua, että olisi vähän enemmän turvassa. Mutta jotenkin harmittaa, kun firefoxiin on kiintynyt. Ja ärsyttävää on se että ns. puhdas asennus ei edes auta.
|
Moderator
5 tuotearviota
|
27. marraskuuta 2005 @ 18:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Aika kaukaa haettua tämäkin mutta oletko kokeillut vaihtaa sitä install kansioita?
|
yimanya
|
27. marraskuuta 2005 @ 18:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Firefox alkoi bugaamaan tuossa hiljattain. Tein uuden asennuksen vanhan päälle ja ff jatkoi takkuilua: ei saanut ladattua sivuja ja koko ohjelma aukesi yleensä vain ruutuna, jossa mikään nippeli ei pelannut. No asentelin/poistelin sitä, eikä mikään auttanut.
Firefox release notes: "Prior to installing Firefox 1.0.7, please ensure that the directory you've chosen to install into is clean and doesn't contain any previous Firefox installations."
Itselläkin tuo käyttäytyi joskus vähän oudosti ja se ilmeisesti johtui juuri tuosta että olin asentanut vanhan päälle.
Allekirjoitus
|
JkT82
Newbie
|
27. marraskuuta 2005 @ 18:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Itellä ollut samaa vaivaa..
Mutta seuraava temppu auttoi mulla. Poista seuraava kansio C:\Documents and Settings\xxxxxxxx\Application Data\Mozilla
Toi xxxxxxx on käyttäjän nimi millä kirjauduttu sisään.
Ja sitten asennat tuliketun uudestaan, pitäs auttaa.
|
Senior Member
|
27. marraskuuta 2005 @ 23:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos ei auta tuo niin ennemmin se Opera nyt käyttöön kuin Internet Explorer!
|
Mainos
|
  |
|
acido
|
28. marraskuuta 2005 @ 15:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Firefox release notes: "Prior to installing Firefox 1.0.7, please ensure that the directory you've chosen to install into is clean and doesn't contain any previous Firefox installations."
Itselläkin tuo käyttäytyi joskus vähän oudosti ja se ilmeisesti johtui juuri tuosta että olin asentanut vanhan päälle.
Voisko olla että tuohon kansioon jäi jotain poiston jälkeen? Lisäosia tai muuta töhnää. Pitääpä poistaa tuo JkT82:n ehdottama kansio ja yrittää uusiks..
Opera on vieras, mutta jos tulikettu ei ala pelittämään, niin täytyypä tutustua ;)
Edit: onnistuipa se viimein! Poistin tuo mozilla -kansion sisällön (sinne tosiaan jäi kaikenlaista laajennustöhkää) ja sain FF:n toimimaan. Kiitos kaikille!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. marraskuuta 2005 @ 15:33
|