User Käyttäjä Salasana  

torstai 26.12.2024 / 18:36
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > poltettuihin dvd:hin kansikuvat
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Poltettuihin DVD:hin kansikuvat
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
621
Member
_
30. marraskuuta 2005 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro. Ajattelin tässä, kun oon polttanu pari leffaa, niin minkähän laista paperia on hyvä käyttää DVD:n kansissa oleviin kuviin? Varmaankin jotain paksua, mutta en ole varma minkälainen olisi hyvää siihen. Sitten vielä, että millä ohjelmalla ne kannattaisi editoida ja tulostaa?
Nerolla on joku ohjelma siihen, mutta en osaa kauhean hyvin käyttää sitä. Jos joku tietää jonkun ohjelman tai ohjeen tuohon Neron jutulle, niin voi laittaa vastauksia.

Kiitos.
Rockie
Suspended due to non-functional email address
_
30. marraskuuta 2005 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Normaalin DVD-kotelon kansilehtihän on A4-kokoinen. Eli voit tehdä sen millä tahansa kuvankäsittelyohjelmalla ja sitten vaan tulostat sen vaakasuuntaisesti A4:lle, niin, että kannen takaosa on paperin vasemmassa päässä ja etuosa oikealla.

Se, mitä paperia kannattaa käyttää, riippuu täysin siitä minkälaisen lopputuloksen haluat. Jos kuvanlaadulla ei ole väliä, normaali kopiopaperi käy, mutta mitä hienomman ja yksityiskohdiltaan selkeämmän tuloksen haluat, menee paperin hintakin ylöspäin. Sekin vaikuttaa, haluatko kiiltopintaisen vai matan. Kannattaa jutella kaupassa myyjän kanssa, jos et ole itse varma mikä paperi olisi paras ja lopputuloksen tarkkuudella todellakin on väliä.

Life is expensive and so am I.
jukra
Newbie
_
30. marraskuuta 2005 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitäs hiton puppua täälä jauhetaan!
Normi DVD-kotelon kansilehti EI ole 110% varmuudella A4 kokoa!
Niin paljon ole kopioinut ja ohjelmilla noita kansilehtiä tulostellut usean mallisiin ja muotoisiin koteloihin että asian voin varmaksi sanoa.
Member

2 tuotearviota
_
30. marraskuuta 2005 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Totta se on, Rockie puhuu ihan puuta-heinää!
A4 paperista joutuu leikkelemään vaikka kuinka paljon että sopii dvd koteloon.

Nero cover desinger tataa olla parhaimpia.. sitte on neato mediaface ohjelma ym...

Ja kannattaa käyttää HP Everyday Photo paperia kansilehtiin. Olen käyttänyt sitä iät ja ajat. Se on puolikiiltävä/puolimatta ja erittäin edullinen tarjouksesta saa kaks sadan pakettia kympillä norm jotain 7-9eur per 100kpl paketti.
JuliusN
Newbie

1 tuotearvio
_
30. marraskuuta 2005 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HP Everyday Photo paperia olen itsekkin käyttänyt ja tulostan kannet UndercoverXP:llä.
Fidelaar
Senior Member
_
30. marraskuuta 2005 @ 16:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep. Puppua puppua. A4:lle vaakasuoraan tulostettaessa joutuu yli sentin leikkaan joka suunnalta. tarkat mitat riippunee vähän kotelosta, voipi heitellä muutamalla millillä. n.27,6*18,6 cm olen itse käyttänyt ja photoshopilla tulostellut. Tavallinen paperikin käy, mutta itse käyttänyt kunnon lasertulostimessa kiiltäväpintaista paperia.

Athlon64 3400+ | 2048Mb DDR400 | Club GF7800GS

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. marraskuuta 2005 @ 16:34

621
Member
_
1. joulukuuta 2005 @ 11:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kävinpä tuolla Nierle.De:n sivuilla ja tällasta paperia ajattelin ostaa:
http://www.nierle4.com/s01.php?sid=PG0096026620741025207410252074...

Ja sitten tällasia koteloita:
http://www.nierle4.com/s01.php?sid=PG0096026620741025207410252074...

Olisiko tällaset hyviä?
arc03
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. joulukuuta 2005 @ 12:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Valmiita kansia löytyy netistä vaikka ja kuinka, googlella vaikkapa hauksi dvd kansi tai dvd cover. Kannet saa tulostettua suoraan oikean kokoisena esim. coverxp ohjelmalla (ilmanen).
Itse tehty on tietysti semmonen kuin sen haluaa olevan, mutta mulle netistä löydetyt on kelvannu. Ja tavalliselle paperille ne olen tulostanu, kiiltäväpintasella sais varmaan "siistimmän", mutta mulle kelpaa tavis.

EDIT. Kotelot on samoja, joita olen itse tilannut. Ihan hyviä, joskus löytyy irtonaisia muovin leikkuu jäänteitä, mutta nehän saa pois.

...jagulaari...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. joulukuuta 2005 @ 12:13

kumipuu
Suspended permanently
_
1. joulukuuta 2005 @ 13:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hyvä ettei kukaan maininnut että A3 kokoa sen olla pitää. se on just tismalleen 2 A4:sta. eikä sen paperin nyt niin paksua täydy olla siellähän se lepäilee muovien välissä. tosin jos käyttää tavallista tulostuspaperia saa aika märkää tavaraa, ja mustetta kuluu. mielummin panostaa paperiin joka ei kuluta mustetta. mitä karheampi sen enemmän mustetta kuluu.
621
Member
_
1. joulukuuta 2005 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok, Kiitos vaustauksista
PjotrT
_
2. joulukuuta 2005 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tulostakaa värilaserilla hyvälle paperille niin johan on mukavat kannet ;) kokemusta on...

- Copy kills music -
sekoku
Newbie
_
5. joulukuuta 2005 @ 15:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Monta dvd kantta suunnilleen tulostaa yhdellä värikasetilla?
Siis mustesuihkulla...
Ja älkää vastatko et riippuu siitä siitä vaan noin suunnilleen et selvän saa... :)
Member

5 tuotearviota
_
6. joulukuuta 2005 @ 12:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse tulostan kannet valokuvapaperille parhaalla laadulla kokoon 27.2cm x 18.3cm.
Sitä en osaa sanoa että kuinka paljon sinä tulostat sillä yhdellä kasetilla, koska siihen vaikuttaa niin moni asia.. Mutta suosittelen tulostamaan ne TODELLAKIN valokuvapaperille niin tulee "aikuisten oikeesti" hyvää jälkeä!

Pöytäkone (HP Pavilion t.860.fi):
(LG 19" TFT) - (P4 3.4GHz) - (MSI 7600GT) - (4 x 1024 Mb DDR 400) - (500Gb + 250Gb + 250Gb) - (LightScribe DL DVD Writer) - (Windows XP Home Edition,Fin + Windows Vista Ultimate, Fin)

Läppäri (Acer Aspire 9301 WSMi):
(17"Laajakuva) - (2.00GHz) - (1024Mb DDR2) - (120Gb) - (1.3MP integroitu webkamera) - (Windows XP Media Center,Fin)

8/1 Mbit

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. joulukuuta 2005 @ 12:32

PjotrT
_
6. joulukuuta 2005 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostakaa värilaser niin saatte tulostettua yhdellä kierroksella "väripatruunoita" ~2000 sivua. Toki tuo ei ole tarkka luku lähellekään, sekin riippuu. Koskaan ei voi sanoa että paljon tarkalleen tulostaa, se riippuu niin kaikesta.

Ainiin värilaserin esimerkki hinnat: kohtuu hyvä Canonin laseri ~350?, ja 4*100? värit.. :)

- Copy kills music -
jaska83
Newbie
_
6. joulukuuta 2005 @ 13:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mulla on tollanen epson stylus c42ux tulostin.
Niin mitä arvioisitte paljon yhdellä väripatruunalla tulostaa noita dvd kansia valokuvapaperille?
sekapeli
Newbie
_
8. joulukuuta 2005 @ 12:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Papereita on vähän turha suositella, ovat usein niin merkkikohtaisia.
Esim. oma Canon i560 ei kelpuuta HP:n papereita ollenkaan.
Itse tulostan Canonin mattapaperille (MP101) ja kiiltävälle Kodakin PP-1-A:lle.
Nero Cover Designer on ok, eipä juuri muuta tule käytettyä.

Parhaat kannet (hyvä valikoima ja kunnon resoluutiolla) löytyy yleensä osoitteesta http://www.covers.to/ (haku ei toimi kovin hyvin tuolla).
Kotimaisia löytyy DivXnurkasta.
Pari eniten käyttämääni hakukonetta:
http://www.mega-search.net/
http://www.coveruniverse.com/
alaska69
Junior Member
_
8. joulukuuta 2005 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mul olis tämmönen ongelma et en tiedä onko mun dvd asema polttava dvd :D apu olis tarpeen..

:P
Mouses
Member
_
8. joulukuuta 2005 @ 12:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
mul olis tämmönen ongelma et en tiedä onko mun dvd asema polttava dvd :D apu olis tarpeen..
Katsoppas DVD-aseman kelkan etuosaa, jos tälläinen logo löytyy niin asema on polttava http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.cdrinfo.com/Sect...
alaska69
Junior Member
_
8. joulukuuta 2005 @ 12:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no onks tää.. mul on täs vaan et dvd rom sit erikseen compact disc rewitable ultra speed

:P
PjotrT
_
8. joulukuuta 2005 @ 14:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse uskaltaisin väittää että cdcovers.cc on yksi parhaita paikkoja kansien kannalta. Ei toki löydy sieltäkään ihan kaikkia mutta suurin osa.

- Copy kills music -
Digiface
Senior Member
_
28. tammikuuta 2007 @ 23:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Soveltuuko mattapaperi hyvin DVD kansille? Esim. tämmöinen paperi: Photo Paper, 170 g/m2, mattapinta, 5760 dpi.

Saisi edullisesti.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. tammikuuta 2007 @ 23:26

odemies
Member
_
30. tammikuuta 2007 @ 09:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juuri sain Canonin Pixman(IP4200)asenneltua ja en ole itse paljoa printtaillut ja lähinnä tuonne DVD-kansien puolelle menee,mutta kyselisin ihan hommaa tehneiltä Canonin asetuksista ja säädöistä.

Eli kannattaako niitä muuttaa oletuksista vaikka ajatellaan että toistaisex vielä norm.kopiopaperille tekee kansia esim siksi että mustetta säästyy ja vaikka täälläkin mainittu "märkä" kansilehti jäisi tekemättä.

Tietty erikoisempi paperi varmaan onkin hienoa kansissa,mutta aloittelen eka ihan tavispaprulla..

Muitakin alaa liittyvää ideaa otetaan toki vastaan
Digiface
Senior Member
_
30. tammikuuta 2007 @ 09:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin tänään Canonin glossy 190 photo paperia ja tuli hemmetin hienot kannet, näyttää aivan kuin oikeilta. Tosin värin kulutus oli aika suurta. 18 kantta sai juuri printattua normaali laadulla. Vikassa (18.) kannessa alkoi jo väri himmetä.

odemies: Oman Canon iP1700 mukana ostin tavallista 80g paperia ja normaali laadulla kun testasin, niin kannesta tuli todella märkä. Astetta huonommalla eli nopealla laadulla kansi ei ollut niin märkä, mutta laatu aika huono.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2007 @ 10:02

odemies
Member
_
30. tammikuuta 2007 @ 10:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä vielä homma etsii paikkaansa..
Eli joku simppeli kannenteko-ohjelma pitää löytää että ei tarvii itse viritellä kokoja vaan ohjelmaan törkkii vaan kuvan ja oikean kokoista tulee.

Kyllähän tällä printterillä muutakin "pitäisi" pystyä tekemään kun vaan muutaman kannen..
Mainos
_
__

_
Digiface
Senior Member
_
30. tammikuuta 2007 @ 10:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä loistava, yksinkertainen kansien tulostusohjelma. http://www.vianet.net.au/~markelly/shaun/software/mcp0.shtml Kansi tulee automaattisesti oikeaan kokoon. Toki joutuu A4:sta leikkaa ne ylimääraiset pois.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > poltettuihin dvd:hin kansikuvat

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy