User Käyttäjä Salasana  

lauantai 3.1.2026 / 14:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > 7800gtx vs. 7800gt sli
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
7800GTX Vs. 7800GT SLI
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

1 tuotearvio
_
4. joulukuuta 2005 @ 14:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs otsikon mukainen taistelu olisi käsillä. Joko olen liian lomatunnelmiin päässyt tässä tai sitten olen vain liian sokea löytääkseni kunnon testejä missä ajetaan moista yhdistelmää vastakkain.

Eli jos joku löytää hyvää testiä niin saa laittaa linkkiä, mutta ensi sijaisesti kyselen muidenkin mielipidettä asiasta. Eli tarkoitus olisi (kun sli emo kerran projektissa on) hyödyntää sitä ja ostaa yhden gtx:n sijasta 2 gt:tä. Syy se, että todennäköiseen tuo 2*gt olisi pidempää kilpailukykyinen kuin yksi gtx, koska ainakin teoriassa vääntöä pitäisi löytyä enemmän ja sli:n hyväksikäytön kehittyessä luulisi sen tuovan sitä etua myöskin. Ja se, että ostaisi myöhemmin toisen gtx:n kaveriksi ja tekisi siitä sli:n on vähän turhan arpapeliä mitä on lukenut tuon sli:n ehdottomuudesta.

Eli mielipiteitä kumpaanko ratkaisuun päätyisitte itse.
DaMike
Junior Member

2 tuotearviota
_
4. joulukuuta 2005 @ 15:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
7800 GTX koska vain sen tehot riittää pyörittään kaikkia huippupelejä huippu grafiikoilla vielä pitkään... Yhdellä GT:lläkin pärjäisi vielä tosi pitkään eikä tulisi mitään ongelmia. Ei nykypeleihin vielä tarvi tuota SLI-teknologiaa.

-Core i5 750
-8GB DDR3 1333mhz
-Radeon 5770 1GB
-Windows 7 64bit
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
4. joulukuuta 2005 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uusilla nvidian ajureilla myöhemmin tehty SLI:kään ei ole enää arpapeliä.

http://www.slizone.com/object/slizone2_rel80.html
rafsanta
Senior Member
_
4. joulukuuta 2005 @ 19:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo, siis esim. kaks eri merkkistä ohjainta toimii nykyään SLI:ssä noilla uusilla ajureilla. mutta olen kyllä sitä mieltä että toi 2x 7800GT on paljon nopeampi kun 7800gtx. siis kyllähän toi sli tuo todella paljon lisää tehoa, välillä melkein 100% lisää. ja siks sitä on tuomittu kun myöhemmin toisen osto on harvoin kannattavaa, koska tällöin "myöhemmin", kun ostaa toisen ohjaimen niin silloin saa usein jo lähes samaan hintaan ohjaimen joka on nopeampi kun vanha ja toinen uusi samanlainen yhdessä. ja vanhan voi sillon vielä myydä ja siitä saa jonkun verran lisää rahaa uuden ostoon. mutta jos tehoja haluaisin niin ostasin 2x 7800gt, mutta koska sli ei enää ongelma niin vielä parempi ois ostaa 7800gtx ja myöhemmin toinen. itse kuitenkin oikeasti tekisin näin: ostasin nyt 7800gt:n joka maksaa vaan vähän yli 300?, sit kun edes jotain yhtä peliä ei sais graffoja tappiin niin myisin ton ja ostasin taas uuden. näin pysyis graffat parhaalla tasolla pitkään ja tulis vielä halvimmakskin! niin ja vielä katoin hintoja niin ton gt: saa 322?, ja neljästä kaupasta alle 335?. sitä suosittelen lämpimästi!

Abit NF7-S v2.0, AXP 3000+(kerroinlukoton), 2*512Mb Samsung UCCC(dual ddr460 1T), 6800(16/6 128Mb), Samsung 940B
3dMark05 *5379*, MuroPi 1M *40sek* ---- jäähtyy: Thermalright SI-97, Zalman VF700-Cu
Moderator
_
4. joulukuuta 2005 @ 20:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tuolla SLI:llä tee nykypäivänä mitään peleissä, usko mua, itellä 2x7800GTX :)

Ite valkkaisin yhden 7800GTX -kortin, paljon järkevämpi hinta/teho -suhteeltaan kuin 2x7800GT:tä.

Ja tuohon rasfantan kommentiin "vaihtaisin näyttiksen heti kun jokin peli ei anna pyöriä asetukset tapissa"

Esim. F.E.A.R ei pyöri minulla asetukset tapissa nykimättä.

rafsanta
Senior Member
_
5. joulukuuta 2005 @ 10:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo, tiedän kyllä! meinasin vaan että kun pitää ruveta "karsimaan" asetuksia niin sit vaihtasin... on kyllä tiedossa, että on pelejä jotka eivät pyöri kaikilla herkeuilla vaikka kuinka panostas ohjaimiin.

Abit NF7-S v2.0, AXP 3000+(kerroinlukoton), 2*512Mb Samsung UCCC(dual ddr460 1T), 6800(16/6 128Mb), Samsung 940B
3dMark05 *5379*, MuroPi 1M *40sek* ---- jäähtyy: Thermalright SI-97, Zalman VF700-Cu
Mainos
_
__

_
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
5. joulukuuta 2005 @ 10:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
rafsanta: Ainahan sitä on pitänyt karsia asetuksia, jos ne eivät aivan tapissa ole...

Mut jätetäänpäs se pillkuerotiikka sitten siihen... :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. joulukuuta 2005 @ 10:14

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > 7800gtx vs. 7800gt sli

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy