User Käyttäjä Salasana  

lauantai 3.1.2026 / 14:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > näyttö pimeä, ei edes bios näy
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näyttö pimeä, ei edes bios näy
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
nellu3
Newbie
_
13. joulukuuta 2005 @ 15:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
asensin itse koneen osat, kone toimi noin 2h, mutta laitoin kesken viimeisen ohjelman asennuksen, koneen ollessa käynnissä, LAN-kaapelin kiinni koneeseen ja näyttö meni standby tilaan samantein ja edes bios ei näy startatessa. Minulla oli samassa ide-kaapelissa dvd-rom ja agp kovalevy kiinni ja muistelen että windows ei kysynyt verkkoasetuksia asennettaessa, minkä sama windows teki vanhalla koneella. Verkkokortti on integroitu kiinni emolevyyn. Mitähän voi tehdä tai mikä osa on rikki?

Antec 380W kotelo
Pentium 4 3.0GHz
Club 3d 6600LE 256Mbit
Asus P5GD1 Pro
IDE kovalevy ja dvd-rom samalla kaapelilla.
kaawpeli
Member

3 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2005 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko olemassa edes agp kovalevyjä?
Emolevyssä tai kiintolevyssä vikaa.
pkaksp
Moderator
_
13. joulukuuta 2005 @ 16:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ole olemassa agp kovoa, koska agp on grafiikkaväylä. Tarkista että näytönohjain on kiinni kunnolla. (ja näytön kaapeli)
nellu3
Newbie
_
14. joulukuuta 2005 @ 13:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin siis oli tarkoitus kirjoittaa että ei ole sata-kovalevy. Näytönohjain on kunnolla kiinni samoin monitorin piuha, kasasin koneen uudestaan, mutta vika ei hävinnyt. Voikos siis päätellä että emolevy on hajonnut vai onkos muita vaihtoehtoja? vai voiko vika olla prossussa, tai graffakortissa? kovalevy kyllä toimii vanhassa koneessa. Olen nollannut biosin, hypännyt tasajalkaa... muttei auta. Ja meneekös kaikki takuut yleensä kun käy itse kasaamaan masiinaa? Pitäisi varmaan viedä johonkin liikkeeseen että saisi tietää mitä vikana...
Limasika
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. joulukuuta 2005 @ 14:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko näytönohjaimessa lisävirtaliitinpaikkaa ja onko se kytketty jos moinen löytyy? kunnon kuvaa en tuosta kortista löytänyt, mutta jotain kuitenkin. Löytyykö kortista tämän näköinen liitin:

Tarkastappa se ja katso menisikö siihen kenties powerista tuleva 4 pinninen molex-liitin kiinni :)
Mainos
_
__

_
Seth99
Member
_
19. joulukuuta 2005 @ 11:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla saman kaltainen ongelma. näyttö ei tule päälle, sen poweri valo vilkkuu.tämä tapaktui sen jälkeen kun lisäsin muistia ja uuden prossun tuulettimen.

näyttö tuli pari kertaa päälle mutta windows ei käynnistynyt. ehkä en asentanut prossun tuuletinta kunnolla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. joulukuuta 2005 @ 11:49

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > näyttö pimeä, ei edes bios näy

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy