User Käyttäjä Salasana  

lauantai 11.1.2025 / 08:49
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > varmuuskopionti coollinux live-cd'n avulla
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Varmuuskopionti coolLinux live-cd'n avulla
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
estetty
Member
_
17. joulukuuta 2005 @ 10:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla hajosi kovalevy(seagate 80gb) ja sinne jäi tärkeitä tiedostoja, niin ne pitäisi saada turvaan varmuuskopiomalla. Mulla on tuo cd'llä toimiva coolLinux, mutta en tiedä miten sillä saadaan varmuuskopiot otettua. Ensinnäkin miten pääsen käsiksi niihin tiedostoihin jotka minulla on kovalevyllä?
estetty
Member
_
17. joulukuuta 2005 @ 12:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mun pitää ilmeisesti mountata osiot; miten se tapahtuu?
juyli
Senior Member
_
18. joulukuuta 2005 @ 07:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
man mount
esim. lisää sopiva rivi /etc/fstab -tiedostoon:
/dev/hdX1 /mnt/hdX1 vfat iocharset=iso8859-15,codepage=852,defaults,user,auto,umask=000 0 0
komenna:
mount /mnt/hdX1
estetty
Member
_
18. joulukuuta 2005 @ 10:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mihin tuo komennus pitää kirjoittaa? kirjotin ton rivin sinne tiedostoon, painanko sitte enter?
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
18. joulukuuta 2005 @ 16:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minne olet varmuukopiot aikonut ottaa? Jos on uusi 80 gigan levy käytössä, niin partiot voi kopsata ihan dd:llä tyyliin if=/dev/vanha of=/dev/uusi bs=? googlella löytyy lisää infoa. Partimage myös käyttökelpoinen. Esim Knoppix CD mounttaa kaikki levyt automaattisesti. Ja sisältää aikas paljon ohjelmia. yksi kiva levy on myös miniPE XP jos Windows on tutumpi.

man mount on sekava ja pitkä. alkuun pääsee esim #mkdir /mnt/levyC
#mount /dev/hda /mnt/levyC jos käytössä ide-levy.
Mainos
_
__

_
estetty
Member
_
19. joulukuuta 2005 @ 11:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo sain knoppixella varmuuskopiot otettua joten eipä siitä sen enempää. sori ku vaivasin.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > varmuuskopionti coollinux live-cd'n avulla

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy