|
Ulkoinen vai sisäinen kovo ?
|
|
|
wrestling
Suspended due to non-functional email address
|
24. joulukuuta 2005 @ 18:14 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Terve!
Rupeaa olemaan kovot täynnä(kyllä, turhat tiedostot poistettu ), ja mietin laittaako koneeseen uuden levyn sisälle vai ulos.
Hinta on ulkoisissa kalliimpi, mutta miten nopeus/luotettavuus (lacien levyistä jotain huhuilua olen kuullut) ?
Onko USB 2.0 varustetut kovot jo sisäisten levyjen nopeuksisia?
Mikähän olisi sisäisen virrankulutus(riittääkö vanha poweri, ulkoisessa olisi varmaankin oma virtalähde)
Entä koko, tilaa tarvitsen, vähintään 120G, muttei liiasta haittaakaan ole =hinta / koko suhde missä paras.
Onko Merkistä/mallista ehdotuksia?
Asus P5B Deluxe Wifi-AP Edition,C2D6600,Asus EAH4870, Rhino 2X1024 ddr 800/1000MHz(paskana), Antec Three Hundred,OCZ Stealth X Stream 600W, Samsung ja Seagate Sata II kovot,Samsung 18X SATA DVD,Fire Dtv ...
|
Junior Member
2 tuotearviota
|
25. joulukuuta 2005 @ 07:00 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itellä o ulkoinen Fujitsu siemens storagbird 250gt kokemusta o ny pari päivää ja tommosen 50gt siirtämisessä meni ~30min,oma virtalähde on,ja hintaa oli 169E ja hiljanen on.
En sitten tiedä miten tommonen ulkonen tykkää kun kone melkein 24/7 päällä,
|
|
rytes
Member
|
25. joulukuuta 2005 @ 07:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse ostin n.2 kuukautta sitten tällaisen:http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0796
On ollut koko ajan 24/7 päällä paitsi mitä nyt pari kertaa olen käyttänyt pois päältä varmuuden vuoksi. Nämä USB 2.0 liitännällä olevat kovalevyt ovat tosin todella paljon hitaampia kuin mitä vastaavat sisäiset,joten siitä pitkä miinus.Mutta varasto levynä ihan jees eli tyytyväinen olen ollut!
Onhan ulkoinen siinä suhteessa huomattavasti parempi, että se on helppo ottaa mukaan jos haluaa siirtää suuria määriä tiedostoja esim. kaverin koneelle.
Edit:Suosittelen, jos hitaus ei haittaa :D
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. joulukuuta 2005 @ 07:13
|
Senior Member
|
25. joulukuuta 2005 @ 07:57 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Rytesin kanssa samaa mieltä . Jos ei hitaus haittaa ni kannattaa ostaa
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
11. tammikuuta 2006 @ 20:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kyllä tuo minusta menee ihan käyttölevynäkin, eikä vaan varmuuskopiontiin/tiedostojen siirtelyyn. Esimerkiksi oma cd-levy kokoelmahan on näppärää tallentaa ulkoiselle kovolle. Varsinkin jos levyt eivät ole hirveän ahkerassa kuuntelussa, niin mitä niitä turhaa pitämään "varsinaisella" koneella tilaa viemässä. Onpahan myös sitten tarvittaessa levykokoelma aina mukaan otettavissa.
Nykyään ei sille ulkoiselle gigallekkaan hirveästi hintaa jää.
Esim. 250Gb levy, hinta noin 150?: 150:250=0,6?/Gb
Paljon vanhaa romurautaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. tammikuuta 2006 @ 20:37
|
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
11. tammikuuta 2006 @ 21:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ulkoinen on ihan luotettava kunhan varmistat että siinä on sisällä viileänä käyvä levy (Samsung hyvä vaihtoehto) tai sitten pieni tuuletin jäähdyttämässä sitä.
Noissa Lacien malleissa on ollut paljon ylikuumenemis ongelmia jotka ovat sitten hajottaneet levyjäkin joten en ihan helpolla niihin sekaantuisi.
|
|
Shore
|
12. tammikuuta 2006 @ 03:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Joo kyllähän nämä lacien levyt kuumana käyvät, mutta ei ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmia vaikka on 24/7 päällä.(kop,kop):D
Jos hitaus ei haittaa suosittelen lämpimästi! :D
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
12. tammikuuta 2006 @ 06:54 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei tuo Lacie minusta nyt niin hirveästi kuumene. Äskettäin tuon ostin ja heti oli käytössä noin 10 tuntiä putkeen. Tuon kymmenen tunnin aikana alustin tuon levyn ja kopioin sinne musiikkia, sekä kuuntelin sitten levylle tallennettua musiikkia. Ei tuo hirveän kuumaksi kuitenkaan päässyt menemään. Voihan tosin olla että noissa uudemmissa on vähän eri komponentitkin kun mitä vaikka vuoden takaisissa. Lisäksi minun asunnossa on aika alhainen huonelämpötila (n.21c) ja sijoittelukin tietysti vaikuttaa. Itselläni tuo on koneen päällä jonka kuori johtaa hyvin lämpöä, siis jäähdyttää sekin hiukan tuota levyä ;)
Paljon vanhaa romurautaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. tammikuuta 2006 @ 16:50
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
12. tammikuuta 2006 @ 11:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

|
|
Mainos
|
  |
|
|
Shore
|
12. tammikuuta 2006 @ 11:30 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Juuri tuon levyn omistan, ehkä oli liioiteltua sanoa, että "kuumana" käy, ehkä parempi olisi tuo lämmin :D
En usko että tulee lämpenemis ongelmia jos tuollaisen ostat!
|