Tarvitsisin apua 5.1 tietokone-kaiuttimien kanssa!
|
|
anou
Newbie
|
30. joulukuuta 2005 @ 21:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuli tossa eilen Logitechin X-530 kajarit, ja tarttisin apua. Äänet tulevat vaan ainoastaan Subbarista ja 2 etukaittimesta. Musiikki, windows-äänet ja counter-strike äänet tulee kaikki vain subbarista ja 2 etukaiuttimesta. Olisko vika jossain asetuksissa? Omasta mielestä oon jo käyny melkeen kaikki asetukset läpi, enkä ole löytänyt mitään erikoista, kaikki näyttää olevan kohdallaan. Apua tarvitaan kipeästi! Olisiko vika biiseissä? Jos ne on stereo muodossa, ja kajarit toistaa surround ääntä ja dolby digitalia? TJSP. Mulla loppuu kohta ideat, ja oon ihan umpikujassa. Kaikki neuvot tervetulleita! Kiitos. Äänikorttini on Hercules Gamesurround Fortissimo IV(=4) 7.1
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. joulukuuta 2005 @ 10:34
|
rafsanta
Senior Member
|
30. joulukuuta 2005 @ 21:37 |
Linkki tähän viestiin
|
itsellä tällä hetkellä ihan sama ongelma. tuli sen jälkeen kun vaihdoin emon, ne tosin ole yrittänyt ratkaistakkaan.
edit. niin ja mulla tulee myös keskikaiuttimesta.
Abit NF7-S v2.0, AXP 3000+(kerroinlukoton), 2*512Mb Samsung UCCC(dual ddr460 1T), 6800(16/6 128Mb), Samsung 940B
3dMark05 *5379*, MuroPi 1M *40sek* ---- jäähtyy: Thermalright SI-97, Zalman VF700-Cu
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. joulukuuta 2005 @ 21:38
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
31. joulukuuta 2005 @ 11:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Äänikortin säätöpaneelista pistetty 5.1 tila päälle?
Digitaalisella liitännällä ei saa monikanavaääniä ulos kuin valmiista materiaalista jollei äänikortti tue Dolby Digital Live jota tue Hercules ei tue (aika harva kortti/äänipiiri tätä tukee). Eli siis DVD elokuvien monikanavaäänet toistuvat kyllä digitaalisesti oikein (ja vastaava muu valmiiksi pakattu materiaali).
|
anou
Newbie
|
31. joulukuuta 2005 @ 20:59 |
Linkki tähän viestiin
|
5.1 laitettu päälle kaikistta asetuksista.
|
Moderator
1 tuotearvio
|
31. joulukuuta 2005 @ 21:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitä ffdshow ja ac3-filter ja vlc sanoo 5.1 tilassa dvd-leffojen kanssa?
|
anou
Newbie
|
31. joulukuuta 2005 @ 21:30 |
Linkki tähän viestiin
|
lettas, tosta mitä sanoit, en tajuu mitään. En oo koittanu mitään leffoja, ei oo leffoja koneella, eikä ole dvd-asemaa.
|
Moderator
1 tuotearvio
|
31. joulukuuta 2005 @ 22:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
anou
Newbie
|
1. tammikuuta 2006 @ 11:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Asensin VLC:n. Koitin etsiä jostain tuolta asetuksista monikanavatilaa, mutta en löytäny. Tarkempia ohjeita? Kiitos
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2006 @ 16:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Winamp:ista Directsound output päälle ja sen alta Hardware acceleration kohtaaan ruksi niin pitäisi kaikista kaiuttimista kuulua musiikkia.
VLC ei tue upmixausta (joten Stereo äänestä ei saa monikanava ulostuloa) joten Audio -> Audio device alta saa valittua oikean kaiutinmäärän monikanavaäänillä varustetussa tiedostossa.
Tai sitten lataa
http://www.diatonis.com/downloads_dts_ac3.html tuolta esim. WMA monikanavaääntä (aukeaa windows media player:illä) tai sitten AC-3 version (joka kuuluu oikein ainakin VLC:llä)
|
anou
Newbie
|
1. tammikuuta 2006 @ 16:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä Winampista Directsound Output päälle ja sen alta Hardware acceleration päälle. Mistä laitan nuo? Winamp -> Options -> Preferences? Vai mistä? Ku en itse löytänyt kyseisiä toimintoja mistään. Voisiko olla vikana että, käytän Windows ME :tä?
|
anou
Newbie
|
1. tammikuuta 2006 @ 16:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Löydin kyseiset asetukset, mutta ei silti kuulu kuin subbarista ja 2 etukaiuttimesta. Olisko jotkut muut noista Winampin asetuksista väärin?
|
puppe_b
Senior Member
|
1. tammikuuta 2006 @ 16:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos, sain ainakin itse 5.1 setin nyt paremmin toimimaan.
eli: options--> preferences---> (plug-ins) output (tuplaklikkaa)----> ja device kohdasta "allow hardware acceleration"
edit: onko fader manuaalisesti päällä?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. tammikuuta 2006 @ 16:59
|
anou
Newbie
|
1. tammikuuta 2006 @ 17:06 |
Linkki tähän viestiin
|
fader manuaalisesti päällä, jaa'a ei mitään hajua onko. Mistä sen voi vaihtaa, tai edes ylipäätänsä varmistaa että se on päällä. Winamp -> Options -> Preferences mitä sitten?
|
puppe_b
Senior Member
|
1. tammikuuta 2006 @ 17:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni on tuollaiset kaiuttimet http://www.insidemacgames.com/reviews/view.php?ID=397&Page=2 ja kuten kuvasta näkyy niin keskimmäisessä kaiuttimessa on on/off, fader, center ja matrix nappulat. Fader vaikuttaa uloimpien kaiuttimien äänenvoimakkuuteen. Jos tuollainen nämiskä löytyy niin pyöräytä se oikeaan laitaan.
|
anou
Newbie
|
2. tammikuuta 2006 @ 10:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla tollasta fader nappulaa ei löydy. Jos ei pian ala setti toimimaan, ni varmaan asennan äänikortin uudestaa tjsp.. Huomenna Malesiaan päin, eli teillä on 2 viikkoa, kirjoitella tänne kaiken maailman neuvoja, jos vaan mieleen putkahtaa. Tämän kuun loppuun mennessä jos ei 3 kylmää kajaria ala lämpenemään, voisin koittaa asentaa äänikortin uudestaan tjsp..
|
anou
Newbie
|
2. tammikuuta 2006 @ 10:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisin kanssa viellä katsoa, ja kokeilla laittaa noita johtoja jonnekkin muualle. Jos vaikka olisin vahingossa laittanut väärin..
|
anou
Newbie
|
2. tammikuuta 2006 @ 17:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja mulla noi johdot menee sellattiin että, Keskikaittimesta subbariin, vasemmasta kaiuttimesta subbariin, vasemmasta takakaiuttimesta subbariin, oikeasta takakaiuttimesta subbariin, oikeasta kaiuttimesta koneen äänikorttiin 3 johtoa ja 1 eräänlainen liitin subbariin.
|
puppe_b
Senior Member
|
29. maaliskuuta 2006 @ 13:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin itsekkin äskettäin nuo X-530 kajarit ja nyt sama ongelma täälläkin. Olen kokeillut kaikkia yllä mainittuja konsteja, mutta taka kaiuttimet eivät toimi. Äänikortti on Creative SB Live! 24-bit (7.1).
-Onko kukaan löytänyt tuohon ratkaisua?
EDIT: Toimii, eli ei siis enää mitään =) =)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. maaliskuuta 2006 @ 13:56
|
Mainos
|
  |
|
puppe_b
Senior Member
|
11. huhtikuuta 2006 @ 10:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei, vielä yksi ongelma =/ . X-530 kajareista kuuluu välillä "riks ja poks"-ääniä varsinkin ensimmäisen 10 min aikana avaamisesta. Häiriöitä esiintyy eniten Winampin kanssa ja myös joskus pelien kanssa. Vika ei ole varmaankaan äänikortissa tai winampissa koska kuulokkeiden kanssa (jotka liitetty suoraan koneeseen, ei kaiuttimen plugiin) ei äänen kanssa ole mitään ongelmia. Onko ratkaisuehdotuksia?
|