User Käyttäjä Salasana  

maanantai 23.12.2024 / 08:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > käyttäjien tekemät oppaat > tv-out opas
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
TV-out opas
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jehmu
Newbie
_
2. tammikuuta 2007 @ 12:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, ei ollut vika kaapelissa. Värejä ei vaan näy...

Kyllä mää ny geen tiedän!
Senior Member

10 tuotearviota
_
3. tammikuuta 2007 @ 11:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
EDIT: Joo ratkes jo, oli huonosti merkitty output inputissa... nyt toimii.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2007 @ 12:29

h_c
Suspended due to non-functional email address
_
4. tammikuuta 2007 @ 04:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis onko jollakulla tietokoneen DVI-liittimestä viety kuva LCD-TV:n HDMI-liittimeen HDMI-HDMI -johdon ja DVI to HDMI -adapterin avulla? Ja toimii?

Saisinko tarkat speksi adapterista, kiitos.

Itse olen nyt kokeillut Belkinin ja Haman DVI-HDMI adaptereita ja TV edelleen pimeänä.
ahii
Newbie
_
4. tammikuuta 2007 @ 09:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve,
ittelläni on sellainen ongelma että värit ovat ihan päin ***tua kun käytän tv-outtia.

Club Radeon 9600 PRO
8pinninen s-vid -> RCA (telkussa suoraan RCA:lle paikka
Uusimmat catalystit.

Värien vaihto telkusta tai omalta koneelta ei auta asiaan mitenkään.

Onko muilla samoja ongelmia ollut?
Staff Member

32 tuotearviota
_
4. tammikuuta 2007 @ 13:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ahii: tuliko tuo 8-pin S-video -> komposiitti (RCA) adapteri tuon kortin mukana?

Jehmu: ATI:n asetuksista varmasti valittu tuo oikea PAL asetus?
ahii
Newbie
_
5. tammikuuta 2007 @ 05:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
ahii: tuliko tuo 8-pin S-video -> komposiitti (RCA) adapteri tuon kortin mukana?
En tiedä koska ostin tuon kortin kaverilta eikä hänellä ollut mitään johtoja enää tohon hallussa. :)
Ajattelin et jos jollain olisi sama kortti vielä käytössä niin voisi olla jotenkin avuksi.
Senior Member

10 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2007 @ 06:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on sama kortti tässä ja jonkun Radeon 9600 Pro:n mukana tullut S-Video -> RCA josta lähtee kaapeli telkkarin taakse SCART-palikkaan. Hyvin toimii. Miten ne värit on väärin? Mustavalkonen vai mikä?

Jehmu
Newbie
_
5. tammikuuta 2007 @ 07:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Agent_007: Juu on pal-b, ja kaikki olen käynyt läpi/testannut. Pitää varmaan testata toisella tv:llä.

Kyllä mää ny geen tiedän!
Olethros
Newbie
_
7. tammikuuta 2007 @ 09:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmani on samantapainen kuin Jehmulla. Yritin kahlailla tätä erinomaista ketjua alusta loppuun, mutta silmiini ei osunut ratkaisua.

Vanha näytönohjain oli ATI Radeon 9800. S-videopiuha (molemmissa päissä 4-pinninen) oli vedetty telkkariin scart-adapterin kautta, ja kaikki toimi aivan oikein. Sama piuha toimi myös kytkettäessä suoraan telkkarin s-video-sisääntuloon, siis ilman tuota adapteria. Tv on tuoreehko Panasonic ja se siis kyllä ymmärtää s-videota. En muista tämän kytkennän kanssa olleen aikanaan minkäänmoisia vaikeuksia.

Mutta nyt samassa koneessa on Club X1600 Pro, ja sen kanssa en millään saa telkkariin värejä. CCC:stä olen kokeillut kaikkia PAL-vaihtoehtoja: kaikkien kuva näkyy mustavalkoisena. S-videopiuhan siirtäminen scart-adapterista tv:n S-videosisääntuloon ei sekään tepsi, eikä adapterin vaihtaminen toiseen scartiin.

Mikä seuraavaksi neuvoksi, utelen.
Olethros
Newbie
_
7. tammikuuta 2007 @ 15:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja vielä yksi tiedonumuru: kokeilin vaihtaa näyttiksen syöttämään NTSC-kuvaa ja telkkarin sitä vastaanottamaan, mutta värit eivät ilmestyneet silloinkaan.
Olethros
Newbie
_
7. tammikuuta 2007 @ 16:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Komento takas, nyt löytyi lopulta ratkaisu! "Vika" oli telkkarin päässä, asetus jota en ollut huomannut ja johon ei vanhan näyttiksen kanssa joutunut koskemaan. Ehkäpä tämä nykyinen ei lähetä jotain signaalia, tai tekee sen eri tavalla. Samapa tuo nyt, kunhan toimii.
ahii
Newbie
_
8. tammikuuta 2007 @ 06:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Miitti:
Mulla on sama kortti tässä ja jonkun Radeon 9600 Pro:n mukana tullut S-Video -> RCA josta lähtee kaapeli telkkarin taakse SCART-palikkaan. Hyvin toimii. Miten ne värit on väärin? Mustavalkonen vai mikä?
Mitkä ajurit on?
Mulla näkyy vaan kuva helvetin suttuisena. Nyt kun katoin vähän tarkemmin niin kuva näkyy oikeestaan aika punaisena verrattuna esim. tietokoneen näyttöön.

Kokeilin RCA johdon vaihtoa huvikseen, mutta ei vaikuttanu mitään asiaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. tammikuuta 2007 @ 06:46

Staff Member

32 tuotearviota
_
9. tammikuuta 2007 @ 14:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ahii: mahdollista kokeilla toisella johdolla tai TV:llä?
slovenia
_
12. tammikuuta 2007 @ 09:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asensin tuon ati catalalyst control centerin. Nyt näytön lisäasetuksissa ei enää näy näytöt kohtaa. Mistä saan asennettua control panelin vai mitä pitää tehdä?
Senior Member

10 tuotearviota
_
12. tammikuuta 2007 @ 12:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mitkä ajurit on?
Mulla näkyy vaan kuva helvetin suttuisena. Nyt kun katoin vähän tarkemmin niin kuva näkyy oikeestaan aika punaisena verrattuna esim. tietokoneen näyttöön.

En muista, mutta kohtuu uudet catalystit. On normaalia että kuva näkyy suttuisena verrattuna tietokoneen näyttöön, koska se on niin paljon epätarkempi. Kokeile jollain leffalla tai videopätkällä näkyykö kuin televisiolähetys vai onko kuvassa todellakin vikaa.

Staff Member

32 tuotearviota
_
13. tammikuuta 2007 @ 10:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
slovenia: oletko tuota TV-out:in pakotusta koittanut tuossa Control Centerissä?
paperklip
_
15. tammikuuta 2007 @ 07:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti paavos:
Tällainen ongelma minulla. GF6600GT näytönohjain ja Forceware ajurit versiota 84.25. Ajureissa Dual View päällä. Kun pistän videon fullscreeniksi telkkariin video "overscannautuu" ruudulla eli minulla jää reunat ruudun ulkopuolelle. Softa videoiden katseluun on BSPlayer 1.37 build 826. Ajureissa on optio jolla kuvaa voi pienentää. Ongelma onkin että nämä asetukset eivät säily!!!!! Aina kun pistän fullscreen videon televisioon näkymään täytyy minun käydä säätämässä nämä asetukset kuntoon.
Asetukset täytyy myös säätää jos minulla on bsplayerin playlistissä useampi video ja video vaihtuu.

Kokeilin sivuilta löytynyttä rekisterieditointikikkaa (NVZORAN.625@50Hz.videoborder). Tämä auttoi sillä tavalla että kun poistun fullscreen videosta "zoomaus" palautuu normaaliin.

Onko tämä nyt NVidia-ajuri ongelma vai BSPlayer ongelma?
Minulla aivan vastaava ongelma, ja näyttiksena myös GF6600GT. Mikä tuohon siis auttaa? Tympii aina säätää tuo kuva kohdilleen.
jape1976
Newbie
_
16. tammikuuta 2007 @ 19:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ongelmana 32" laajakuvaputkitelkkarissa ajoittain vaakasuuntaisia häiriö viivoja. Näytönohjaimena RADEON 9600 SERIES (128 MB) ja johdotus hoidettu s-video kaapelilla joka jollain ihme lisälaitteellä on kiinni telkkarin scart paikassa.

Johdon mitta on tosin 15m mutta viivoitusta ei näkynyt pienemmässä 21" 4:3 telkkarissa samalla johdolla ja liitoksella
AfterDawn Addict

6 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2007 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkistanut, piuhat/ liittimet kunnolla kiini.
Ja alkoi tuon uuden tv.n asennuksen jälkeen. Epäilisin kylläkin tuota s-video johtoa, parempi laatuista tilalle. impedanssi ja toinen.

ihme lisälaitteellä on kiinni telkkarin scart paikassa.
Scart-adapteri

ehkä ???

Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

jape1976
Newbie
_
17. tammikuuta 2007 @ 06:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo sama ihme lisälaite kuin yllä. Scart-adapteri
Staff Member

32 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2007 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jape1976: Auttaako jos tuon TV:n antennin ottaa irti (eli katoavatko raidat)?
jape1976
Newbie
_
18. tammikuuta 2007 @ 02:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilen kun ehdin ja ilmoittelen.
ahii
Newbie
_
18. tammikuuta 2007 @ 03:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
[quote]Mitkä ajurit on?

En muista, mutta kohtuu uudet catalystit. On normaalia että kuva näkyy suttuisena verrattuna tietokoneen näyttöön, koska se on niin paljon epätarkempi. Kokeile jollain leffalla tai videopätkällä näkyykö kuin televisiolähetys vai onko kuvassa todellakin vikaa.[/quote]No tietenkin, mutta ainot onglema on nyt nuo värit. Eli esim. ihmisten ihot näyttää todella punaisilta. :/

En oo viel ehtiny kokeilla toista telkkaria mutta muilla korteilla on näkyny samassa telkkarissa hyvin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. tammikuuta 2007 @ 03:20

Senior Member

10 tuotearviota
_
18. tammikuuta 2007 @ 04:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No sekin voi olla että TV-Out on viottunut.

Mainos
_
__

_
jape1976
Newbie
_
19. tammikuuta 2007 @ 09:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Agent_007
jape1976: Auttaako jos tuon TV:n antennin ottaa irti (eli katoavatko raidat)?

Joo kuva parani heti kun otti antennijohdon otti irti telkkarista. Onko mitään muuta keinoa kuin johdon irroittaminen ettei tule niitä raitoja (paremmat johdot tai jotain?)?

afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > käyttäjien tekemät oppaat > tv-out opas

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy