User Käyttäjä Salasana  

perjantai 17.1.2025 / 21:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > tehokkain tapa pakata mpeg1
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tehokkain tapa pakata MPEG1
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
DarthT
Newbie
_
21. maaliskuuta 2003 @ 17:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli ongelma on tämä: kovolla olisi 300 megan kokoinen, n. 8 minuttia pitkä digikameralla kuvattu MPEG1 -videotiedosto. Tämä tarvisi nyt saada nettiin, mikä tarkoittaisi sitä, että kokoa pitäisi saada pudotettua reippaasti, mieluiten alle 30 megan. Laadusta voi tinkiä melko reilusti, mutta täysin mössöksi kuva ei silti saisi mennä. Olen melko aloittelia videon pakkailun suhteen, eli kertokaapa tehokkain mahdollinen tapa pudottaa kokoa tässä tapauksessa.

Olen kokeillut useita pakkausvariaatioita Flask-MPEG -ohjelmalla, mutta olen saanut tiedoston pakattua MPEG4:ksi, huonolla äänen laadulla, vain n. 40 megaiseksi ja kuvanlaatu on ollut jo siinä vaiheessa täysin karmea. Enempää resoluution pudotusta video siis ei kerta kaikkiaan enää kestä. Hyvät neuvot olisivat nyt kultaakin kalliimpia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. heinäkuuta 2005 @ 05:24

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > tehokkain tapa pakata mpeg1

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy