|
Tuulettimen pysäytys?
|
|
|
Mozley
Junior Member
|
4. tammikuuta 2006 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mul on konees powerin tuuletin ja lisätuuletin, joten onko lisätuulettimen pysäyttäminen mahollista muuten kuin irrottamalla tuulettimen piuhan?? Ois hyvä tietää ku pidän konetta yleensä yöllä päällää ja haluisin saada koneen aina yöks vähän hiljasemmalle.
|
Senior Member
|
4. tammikuuta 2006 @ 15:47 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Joissakin tapauksissä sitä nopeutta voi säätää ihan ohjelmallisesti.
|
Member
4 tuotearviota
|
4. tammikuuta 2006 @ 15:53 |
Linkki tähän viestiin
|
|
...jos virtajohto on kiinni emolevyssä.(?)
Intel i3-2120||MSI P67S-C43||Asus R6950 DCII||2x2gt Kingston 1600 MHz||Western Digital 500gb||Chieftec 550W || Coolermaster Elite 430
|
|
Mozley
Junior Member
|
4. tammikuuta 2006 @ 15:54 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tätä ei pysty, tos tuulettimest vaa lähtee sellai piuha jonka pääs on nappi ja sen pystyy säätää low/med/high. Mut mä kysyinki että voiko sitä tuuletinta sammuttaa koneel.
|
Member
4 tuotearviota
|
5. tammikuuta 2006 @ 10:32 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tietääkseni sitä ei Windowsista käsin voi pysäyttää.
Intel i3-2120||MSI P67S-C43||Asus R6950 DCII||2x2gt Kingston 1600 MHz||Western Digital 500gb||Chieftec 550W || Coolermaster Elite 430
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
5. tammikuuta 2006 @ 12:14 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei voi pysäyttää, muuten kuin ottamalla piuhan irti, mutta jos siinä on semmonen low/med/high piuha niin säädä asentoon low. Pyörimisnopeus hiljenee.
|
|
giler4
Junior Member
|
5. tammikuuta 2006 @ 12:34 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kyllä ainakin SpeedFanilla pystyy jos tuuletin on emolevyssä kiinni, eikä powerin liittimessä.
|
|
Mozley
Junior Member
|
5. tammikuuta 2006 @ 16:28 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No mul on kiinni tos powerin liittimes.
|
Senior Member
|
5. tammikuuta 2006 @ 16:44 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Silloin et kyllä sit tuuletinta mitenkään pysty sammuttamaan ilman että tekisit siihen jonkun kytkimen itse tai repisit joka kerta virran irti siitä tuulettimesta..
|
|
ReXi
Member
|
5. tammikuuta 2006 @ 16:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Silloin et kyllä sit tuuletinta mitenkään pysty sammuttamaan ilman että tekisit siihen jonkun kytkimen itse tai repisit joka kerta virran irti siitä tuulettimesta..
Ja jos molexeja rupeaa kiskomaan irti koneen ollessa päällä, saattaa tulla savut ulos :)
What? You smell blood on the wind?
|
|
admins
Suspended due to non-functional email address
|
5. tammikuuta 2006 @ 16:55 |
Linkki tähän viestiin
|
|
itse rakensin kerran virtalähteen tuulettimeen johdon powerista emolevylle että kun kone menee virransäästö tilaan pudotetaan jännite 12 v->5v vaatii diodit molemmille virta johdoille ja 5v tuli virtalähteestä ja 12 emolevyltä jota bios pystyi ohjaamaan.
pitää vain kytkeä diodit ettei 5v linjaan tule 12v.
ensimmäisen kerran oli pelkkä tuulettimen sammutus (12v), mutta kun kone unohtui valmiustilaan haisi pieni käry, mikään ei mennyt rikki. Eli virtalähteen tuuletinta ei kannata sammuttaa kokonaan.
tarkista bioksesta löytyykö tuulettimien sammutusta sieltä.
|
|
Fidelaar
Senior Member
|
5. tammikuuta 2006 @ 17:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
muutaman euron maksaapi piuhojen väliin kytkettävä nopeuden säädin jos tarvista sellaiselle. sillä saa myös sammutettua.
Athlon64 3400+ | 2048Mb DDR400 | Club GF7800GS
|
|
giler4
Junior Member
|
5. tammikuuta 2006 @ 17:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
|
Mainos
|
  |
|
|
jmpk
Suspended due to non-functional email address
|
5. tammikuuta 2006 @ 17:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on yhessä vanhemmanpuoleisessa koneessa molex:in kautta lisätuuletin ja ihan kytkimellä sammutettava. poweri taitaa olla 230w ei ainakaan ole vielä hajonnut, vaikka on sitä sammuteltu kytkimestä. En sitten tiedä uudemmista laitteista, mitä ne tykkää laitteiden irrottelusta.
Sitten on tällänen: http://www.tehomylly.net/artikkelit/index.php?artikkeli=2
Mulla on tollanen 100ohmin säätövastuksella saman koneen powerin tuulettimessa, mutta sitä en säädä päällä ollessa.
-JMPK-
|