User Käyttäjä Salasana  

maanantai 12.1.2026 / 13:15
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > konetta ostamassa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Konetta ostamassa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
armelot
Newbie
_
5. tammikuuta 2006 @ 08:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo elikkäs olisin ostamassa mikromafialta konetta osina. Rahaa ei ole paljoa. (200-400?) Eli mitä kannattais ostaa? Ja kone olisi tarkoitettu kevytpelaamiseen ja hyötykäyttöön. Itse katsoin tällästä kokoonpanoa:

Emo: ASUS K8V-X SE
Kovalevy: Maxtor 250 Gt Diamond Max 10 DMA/133 7200rpm/16Mt
Kotelo: Compucase mATX Minitorni musta / hopea 300w
Muistikampa: Kingston 512Mt PC3200 400MHz CL3 DIMM
Näytönohjain: GEFORCE 6600 256Mt (PCI-E)
Prosessori: AMD Sempron 64 3400+ (S754) + Tuuletin
Virtalähde: Nexus NX-4090 power 400W
Äänikortti: Sound Blaster Audigy SE 24 bit 7.1

yht. 652?

Olisko parempia/halvempia ehdotuksia?
JulGubbe
Member
_
5. tammikuuta 2006 @ 08:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuolla budjetilla vähänkäytetty paketti saattaisi olla parempi vaihoehto. Laita nyt vanhankin koneen speksit tänne niin katsotaan paljon siitä voisi saada myymällä tai voiko siitä "pelastaa" joitain osia uuteen koneeseen

* Ding * Intel kilahti hattuun -Kohta tulee sanomista =p
Senior Member
_
5. tammikuuta 2006 @ 08:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös tohon emoon mene AGP näyttis.
Korttipaikat 1x AGP, 4x PCI
eli joko emo tai kortti vaihtoon.
armelot
Newbie
_
5. tammikuuta 2006 @ 08:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
okei, en huomannut. kiitos!
armelot
Newbie
_
5. tammikuuta 2006 @ 08:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo sori, en tiedä vanhast koneesta mitään. Faija osti sen joskus minä olin pieni. ;D Sen tiedän et sen prosessorin nopeus on huikeat 400mHz. :)
armelot
Newbie
_
5. tammikuuta 2006 @ 08:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Päivitystä:

Emo: ASUS K8V-X SE
Kovalevy: Maxtor 250 Gt Diamond Max 10 DMA/133 7200rpm/16Mt
Kotelo: Compucase mATX Minitorni musta / hopea 300w
Muistikampa: Kingston 512Mt PC3200 400MHz CL3 DIMM
Näytönohjain: Radeon 9550 256Mt (AGP)
Prosessori: AMD Sempron 64 3400+ (S754) + Tuuletin
Virtalähde: Nexus NX-4090 power 400W
Äänikortti: Sound Blaster Audigy SE 24 bit 7.1
Senior Member
_
5. tammikuuta 2006 @ 09:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Geforce 6600GT 128Mt (AGP) 160.00EUR
Osta toi jos meinaat enemmän pelailla.
Sit toi äänikortti on mun mielestä "turha"
ellei sulla oo 7.1 kajareita tai et oo ostamassa.
EDIT: oho en huomannu et tulee kevyt pelaamiseen

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2006 @ 09:05

JulGubbe
Member
_
5. tammikuuta 2006 @ 09:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokosin tähän oman näkemykseni asiasta
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=10621x2,27582...

kopaksi ANTEC SLK1650EC, SMARTPOWER ATX12V 350W 70e joka näkyy tuossa vain Antec kotelona ja pienempänä hintana

Halvempi kuin ensimmäinen vaihtoehto tosin pienempi kovo mutta sen saa toki vaihtaa isompaan (onko käyttöä noin isolle?). Myös näyttiksen voi vaihtaa halvempaan (6600 ei gt mutta lopullinen säästö jää pieneksi) jolloin voi hommata vaikka sen erillisen äänikortin jolle ei loppujenlopuksi ole kovin suurta tarvetta(?)

* Ding * Intel kilahti hattuun -Kohta tulee sanomista =p
Mainos
_
__

_
armelot
Newbie
_
5. tammikuuta 2006 @ 14:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu kiitos vinkeistä. itse minulla on jo vanhasta koneesta osia seuraavaan cd-asemat. ja sitten äänikortista en tiedä vielä.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > konetta ostamassa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy