|
Pakettikone vai itse koottu?
|
|
|
pulu
Member
|
5. tammikuuta 2006 @ 11:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Rupesin tässä mietiskelemään ,että kun saan ens jouluna todennäköisesti uuden koneen että kannattaako se koota itse vai ostaa pakettikoneena meinaan vaan että en oo mikään expertti koneiden kanssa?Onko se vaikeaa?Tuleeko halvemmaksi?Niin ja ootteko te koonneet koneennne itse vai ootteko ostaneet pakettikoneen?
|
|
estetty
Member
|
5. tammikuuta 2006 @ 11:41 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Todennäköisesti tulee halvemmaksi koota itse, jos vain kärsivällisyys riittää...
|
|
pulu
Member
|
5. tammikuuta 2006 @ 11:42 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mutta vaatiiko se kokoojalta paljon?
|
Member
4 tuotearviota
|
5. tammikuuta 2006 @ 11:46 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei pitäisi vaatia.Kunhan vaan ruuvimeisseli pysyy kädessä ja katsoo joistain ohjeista mihin mikäkin osa kytketään.
|
Senior Member
|
5. tammikuuta 2006 @ 11:49 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ja eihän tuota välttämättä ole pakko itse koota. Esim jos tilaat kaikki osat Mikromajasta, niin heillä on mielestäni halpa kasaus palvelu (35? kasaus ja perustestaus). On muillakin liikkeillä tietysti noita, mutta tuossa nyt ainakin yksi esimerkki.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
5. tammikuuta 2006 @ 12:00 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kyllä minä ainakin ostaisin itse kootun
|
|
TJK-GaMeR
Junior Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 09:48 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itse koottu, niin tiedät ainakin mitä saat.
Täällä foorumilla on tietoa siitä mitä osia kannattaa tilata, ja
vaihtoehtojakin voi tietenkin kysyä.
Koneen kasaamista voisi melkein verrata lego palikoilla rakentamiseen.. =D
Mutta, haitta puolena on erilaisia yhteensopivuus ongelmia ja sitten softa puolella yleensä löytyy iso kasa ongelmia.
Jos joskus oot winkkaria asennellut ja ajureita asennellu niin, rakenna itse! :)
|
|
Oscar_X
Senior Member
3 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2006 @ 10:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itse rakensin pari reilu 1kk sitten itse eka kertaa koneen, joku osa kaataa koneen ja kun kaikki osat on uusia empä oikeen tiiä mikä, eli aika kusinen homma...
Suosittelen kuitenkin itse raketamaan, pienin varauksin...
Kysytäämpä tässä samalla että mikä mahis mun onglmassa on kun about kerran päivässä kun tulee BSOD (saattaa tulla heti kun winukan käynnistää, joskus menee pari päivää), niin onko kovinkaan tod. näk. että prossu tai virtalähde rikki?
|
|
dr.dr
Senior Member
2 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2006 @ 10:53 |
Linkki tähän viestiin
|
|
@Oscar_X
Mahdoton kysymys! :)
Aloita mieluummin uusi ketju ja kerro tarkemmat yksityiskohdat ongelmasta.
Edit: ketjun aloittajalle. Itse koottu tulee _lähes_ aina halvemmaksi ja sen voi koota omaan tarkoitukseen sopivaksi. Jos haluat esim. pelikäyttöön tarkoitetun merkkimikron, joudut takuulla maksamaan enemmän, kuin itse kootusta vastaavan tehoisesta. Merkkimikron hyviä puolia on toimivuus (eli ei yhteensopivuusongelmia).
AsRock S478 P4Dual-880Pro (Chipset: Via PT880 Pro) | Intel P4 3,0 GHz Prescott @ 3,22 GHz | Club 3D X800 XL @ 425/540 | Seasonic S12-430W | Kingston 1,5 GB | Seagate PATA 120 GB + SATA 200 GB | 3DMark05: 5405, 3DMark06: 1891
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2006 @ 10:55
|
|
dfwta
Senior Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 10:54 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jos et ole aiemmin hirveästi koneen raudan kanssa tekemisissä niin en suosittele. Valitse itse osat jotka haluat ja anna myyjäliikkeen koota. Tälloin myös takuu kaikilla osilla on voimassa. Jos sähläät itse asennuksessa niin takuu ei välttämättä korvaa kärvähtänyttä osaa.
|
Senior Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 10:56 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ostaisin koneen kasattuna itse valitsemista osista. Jos tulee jotain ongelmia niin takuu toimii. Jos kokoot itse eikä PC toimi kuka maksaa?
Koneen kasaus maksaa eri liikkeissä 15-35e ei o kovin paljoo takuusta.
|
|
samfin
Senior Member
1 tuotearvio
|
6. tammikuuta 2006 @ 11:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Näin on näreet, siis ei pakkettikonetta. Anna liikkeen koota mieleisesi kone, josta saat varmasti apua täältä (ainakin täätltä). Itse kokosin tän koneen ja hallelujaa. Eiköhän siinä sitten rampattu liikkeessä monen monta kertaa kone kainalossa kun oli millon mitäkin. Esim. joku osa veti oikosulkuun, joku osa oli maanantai kappale, eli ei toimint. Voi olla että kun antaa liikkeen koota ja siihen tulee jotain, niin ne ei velota sitten erikseen enään mitään jos kiikutat sen huoltoon. Joissain paikoissa on näin.
|
Senior Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 11:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itse olen juuri konetta tilaamassa (itse valittu osat) ja en näe 35e pahana hintana siitä että se kone todellakin toimii kun tulee kaupasta . Ja on takuu voimassa
|
|
Juffeo
Member
2 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2006 @ 11:33 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itse olen pakkettikoneen puolella. esim.HP Pavilion t3259.fi on 860 ? kone. Kun itse kokoo lähelle samaa rautaa huomaa hinnan olevan likimain samaa luokkaa. Huomioikaa pakettikoneen mukana tulevat ohjelmat, heti valmis, muistikortinlukija (ei tulisi itselleen koskaan mieleen ostaa) Hiljainen ja tyylikäs kotelo. Kyllähän HP,acer,fujitsun insinöörit osaavat valita ja koota koneita paremmin kuin minä ;) luulisin...
Oisko näin että jos haluaa tykkikoneen niin silloin kasaa itse, mutta sitten kun rittäisi vähän kevyempi kone silloin paketti.
|
|
dr.dr
Senior Member
2 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2006 @ 11:47 |
Linkki tähän viestiin
|
|
@Juffeo
Onhan noita tarjouksia ja riippuu myös pitkälti siitä, mistä ostaa. Mutta yleisesti ottaen pakettimikroja myyvillä yrityksillä on melkoinen ilmatila hinnassa - luonnollisesti. Jos suoraan tehtaalta saisin, tehtaan hinnoilla, koneita, niin en varmasti koskaan enää kasaisi niitä itse. :)
AsRock S478 P4Dual-880Pro (Chipset: Via PT880 Pro) | Intel P4 3,0 GHz Prescott @ 3,22 GHz | Club 3D X800 XL @ 425/540 | Seasonic S12-430W | Kingston 1,5 GB | Seagate PATA 120 GB + SATA 200 GB | 3DMark05: 5405, 3DMark06: 1891
|
Senior Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 11:53 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tämän koneen kokoamisesta on nytten aikaa kolmisen vuotta. Konetta on päivitelty pikku hiljaa: kovo ja muistia lisätty, optinen asema vaihtunu myös, emo ja poweri vaihdettu. Alkuperäisiä osia enään kotelo, prossu ja toinen muisti. Sanottakoon vielä että silloin koneen kasasin mahdollisimman halvalla, vanhasta 133mhz koneesta oli mm. cd-asemaa, kovo ja näytön piirturi uudessa koneessa.
Kun uutta konetta kasaa tai muuttelee vanhaa saa aika usein säätää hiukan aikaa että kaikki alkaa toimimaan niinkuin pitääkin, ja emon ohjekirjaa lueskella, sen ne joutuvat yleensä tekemään siellä liikkeessäkin.
Onneksi minun ei ole tarvinnut takuu asioiden puolesta atk-kaupassa käydä kaikki on pelannut niinkuin pitääkin. Paketti koneen hyvät puolet on juuri ne että kun töpselin laittaa seinään niin kaikki toimii, oma valmisteisen kanssa saa säädellä, mutta sitten tietää mitä siellä kopan sisällä on ja osaa ehkä korjatakin hiukan jos tulee vikoja myllyyn.
Jos meinaa ekaa kertaa konetta kasata kannattaa lukea useampaan kertaan jokin kirja tai opas läpi. Niin saa kokonaiskuvan missä kohtaa konetta osat sijaitsevat.
|
|
pkaksp
Moderator
|
6. tammikuuta 2006 @ 11:56 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mitä noita pakettikoneita tuos oon ittekki tutkinu, niin on paljonkin tarjouksia, missä itse kasaamalla samanlaisista osista ei päästä lähellekkään tuota tarjoushintaa.
Hyvänä pointtina vielä yleensä väh. 2 vuoden takuu koko mikrolla ja tosiaan ne mukana tulevat softat. (joissakin koneissa vielä kaikenlisäksi onsite takuu)
Huonoja ja hyviä puolia on molemmissa, mutta en kyllä ihan suohon noita pakettikoneita menisi haukkumaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2006 @ 11:57
|
Senior Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 12:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuten edellä mainittu rakentamalla itse saa juuri sen mitä haluaa.
Muistin määrää ja kuten myös kovalevytilaa voi lisätä myöhemminkin ja
näiden hinta tippuu ajan myötä. Konetta ei tarvitse heti rakentaa näiden osalta viimeisen päälle (jos budjetti on asetettu tiukahkoksi). Sijoittaa enemmän muiden osien osalta laatuu ja tehoon.
Itse olen ensimmäisen koneen hankkinut valmiina pakettina, jonka jälkeen olen rakentamaan itse.
Vilkaisun arvoinen...
Pelikoneen hankinta
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/221213
|
|
JulGubbe
Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 12:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kyllähän erikseen ostetuilla osillakin takuu on. Yleensä vielä pidempikin kuin tuo 2 vuotta.
Pakettimikrot ovat kyllä helpompia ja huolettomampia mutta yleensä niissä on liian tehokas prosessori verrattuna muihin osiin ja "tehokkaat näytönohjaimet" eivät jaksa pyörittää uusimpia pelejä sulavasti vähänkään paremmilla asetuksilla/ suuremmilla resoilla.
* Ding * Intel kilahti hattuun -Kohta tulee sanomista =p
|
|
nytnappaa
Suspended due to non-functional email address
|
6. tammikuuta 2006 @ 12:20 |
Linkki tähän viestiin
|
|
ei missään nimessä mitään pakettikonetta!
Ite se pittää kasata ni tietää vähän enemmän sen jälkeen koneesta ja mukavaahan se on kasailla. Mikromajasta en suosittele ostamaan mitään on aika huonotkokemukset.
|
Senior Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 12:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
nytnappaa
Kerros niistä huonoista kokemuksista nimittäin olen itse sieltä tilaamassa .
|
|
nytnappaa
Suspended due to non-functional email address
|
6. tammikuuta 2006 @ 12:44 |
Linkki tähän viestiin
|
|
sieltä ei meinaa saaha takuuvaihdossa toimivaa tavaraa. saman kovalevyn lähetin 6 kertaa takuuseen ja aina tuli sama rikkinäinen levy takasin. nyt viimisellä saivat laitettuu ehjän tilalle. Yhen näyttiksenkinkaa ol ongelmia.
|
|
Oscar_X
Senior Member
3 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2006 @ 12:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Mahdoton kysymys! :)
Aloita mieluummin uusi ketju ja kerro tarkemmat yksityiskohdat ongelmasta.
Edit: ketjun aloittajalle. Itse koottu tulee _lähes_ aina halvemmaksi ja sen voi koota omaan tarkoitukseen sopivaksi. Jos haluat esim. pelikäyttöön tarkoitetun merkkimikron, joudut takuulla maksamaan enemmän, kuin itse kootusta vastaavan tehoisesta. Merkkimikron hyviä puolia on toimivuus (eli ei yhteensopivuusongelmia).
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/1/281781#1608120
|
|
Juffeo
Member
2 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2006 @ 13:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mikromajasta en suosittele ostamaan mitään on aika huonotkokemukset.
Niin liikkeestähän se on kiinni jos tavara on rikki x). Takuu asiat ovat myös ihan tehtaan juttuja, liike toimii tässäkin vain välikätenä ;) Elä viitti haukkua viatonta, kun näilläkin sivuilla vierailee xxx mahdollista asiakasta...
|
|
Mainos
|
  |
|
|
teijoster
Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 14:44 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Käsittääkseni takuuasioissa liike lähettää tuotteen vikaselosteen kera
johonkin keskukseen esim. Tampereelle. Siellä tutkitaan ettei tuotteessa näy moukaroinnin merkkejä. Sitten tuote lykätään murskaimeen(tai työntekijän omaan kotimikroon) ja uusi takuukorjattu paluupostissa takaisin. Jos myyjäliikkeellä on homma rehellisesti hanskassa, ei muutaman kiintolevypalautuksen käsittelyn pitäisi olla ongelma.
|