User Käyttäjä Salasana  

lauantai 11.1.2025 / 12:07
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > nettiyhteyden muostus suse 10.0:ssa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Nettiyhteyden muostus suse 10.0:ssa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
winbledon
Junior Member
_
7. tammikuuta 2006 @ 08:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve kaikille

Mulla on ollu suse 10 toisena käyttöjärjestelmänä pari viikkoa enkä ole kovasta yrityksestä huolimatta saanu nettiä toimimaan siinä. oon käsittäny että netin pitäis alkaa toimimaan heti asennuksen jälkeen, mutta täälä siinä ei näy mitään elon merkkiä.

Yhteyden tarjoaja meinas että mun pitää asentaa niitten cd:ltä joku PPPoE-client ohjelma, mutta en osaa asentaa sitä, enkä saa edes koko dc:n sisältöä näkyviin.

Löytyykös täältä apua tähän ongelmaan?
lunix
Senior Member
_
7. tammikuuta 2006 @ 09:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvitsetko windowsissa jonkinlaisen kirjautumisen (käyttäjätunnus/salasana)?

Asennuksen yhteydessä _EI TARVITSE_ määrittää käyttäjätunnusta ja salasanaa jos niitä ei muutenkaan(esim. windowsissa) käytetä, tai ovat ADSL-purkissa.
Eli jos ADSL purkkiisi on määritetty nuo niin silloin asennuksen yhteydessä tarkistat vain verkkokortin(DHCP, nimipalvelimet jne.) ja tee verkkoyhteyden testaamisen.

Mikähän tuo palveluntarjoajasi on? Ja mikä ADSL-purkki? Apua täältä löytyy varmasti, mutta hieman paremmat tiedot voisit antaa, vähemmän täällä on selvännäkijöitä. ;-)

winbledon
Junior Member
_
7. tammikuuta 2006 @ 10:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla voi olla tosiaan vähän epäselvää tämä ongelmien kuvaaminen kun oon aika pihalla koko asiasta, mutta yritetään olla tarkempia...

Windowsissa pitää antaa salasana ja käyttäjätunnus joka kerta kun yhdistää nettiin.

Tarkottaako tämä ADSL purkki samaa kuin päätelaite? Jos tarkottaa niin mulla on Cisco 757 LRE. Ja yhteys on VDSL tyyppinen jos sillä on jotakin merkitystä.

Palvelun tarjoajana on oulun puhelin oy, ne kerto mulle sieltä jotkut primary- ja secondary DNS osoitteeetkin, joita saattaa tarvita yhteyden muodostamisessa, mutta minä oon käsittäny että sen DHCP:n pitäis hakea kaikki osoitteet automaattisesti, eikä tarvi ite tietää mitään osoitteita ja ip-nemeroita.
lunix
Senior Member
_
7. tammikuuta 2006 @ 11:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
YaST -> Verkkolaitteet -> DSL
Lisää uusi DSL-laite valinnoista löytyy PPPoE, PPPoA, CAPI foe ADSL ja Point to Point tunneling. Kokeile ensin PPPoE:tä

Laitteen käynnistys "Käynnistyksen yhteydessä"

Paina "Seuraava"

Valitse "Uusi"

Anna palveluntarjoajalle nimi
Anna käyttäjätunnuksesi ja salasana

Paina "Seuraava"

Valitse "Muuta DNS-asetukset yhteyden ollessa kytkettynä" ja "Hae DNS-asetukset automaattisesti" Aseta "Toimettomuusajastin" 0

Paina "Seuraava" ja sitten "Valmis"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. tammikuuta 2006 @ 11:03

Mainos
_
__

_
winbledon
Junior Member
_
7. tammikuuta 2006 @ 12:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo noilla asetuksilla se alko toimimaan! Kiitoksia avusta!!!
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > nettiyhteyden muostus suse 10.0:ssa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy