|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
Asennus sekoitti Messengerin!!!
|
|
Newbie
|
8. tammikuuta 2006 @ 15:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Koneellani on Messenger 7.5 ja se toimi ongelmitta, kunnes asensin asennuscd:n avulla Nokian PC Suiten. Tämän jälkeen Mese lakkasi toimimasta, ja kun asetuksista katsoo, niin yhteys ilmoittaa ettei mesellä ole yhteyttä palvelimeen. Poistin Mesen koneelta ohjauspanelista "lisää ja poista sovellus"-toiminnolla ja kävin vielä RegSupremellä läpi että ei jäänyt mitään. Mutta kun asentaa Mesen uudelleen sama ongelma on edelleen. Messenger 5.0 sain toimimaan, mutta olisi kiva tietää miten saisin uudemman versionkin toimimaan :)
Asetuksiin pystyy muuttamaan välityspalvelimen, mutta mahtaako se auttaa ja mitä porttia sitten tulisi käyttää. Toivottavasti joku osaa tällaiselle osaamattomalle antaa vastauksia. :)
|
maketzu
Member
|
8. tammikuuta 2006 @ 18:02 |
Linkki tähän viestiin
|
No tarttetko ton Nokia PC Suite -ohjelmiston? Jos et sitä tartte niin winukan palautus toiminnolla pitäs lähtee toimimaan.
Kaiken tarpeellisen löydät Googlesta.
|
Newbie
|
9. tammikuuta 2006 @ 02:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarvitsen kyllä ohjelmaa.Olen poistanut PC Suiten, mutta se ei auta ongelmaan Mesen kanssa, yhteys Mesen .NET Serviceen ei ole.
|
maketzu
Member
|
9. tammikuuta 2006 @ 11:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Minkälaisen errorin se 7.5 antaa?
Kaiken tarpeellisen löydät Googlesta.
|
Newbie
|
9. tammikuuta 2006 @ 15:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Ensinnäkin pelkästään käyttäjänimen kirjoitus kestää. Kun nimen on kirjoittanut on suuri viive ennen kuin se ilmestyy näyttöön. Kun yrittää yhdistää kestää hetken ja kone ilmoittaa että kirjautuminen epäonnistui. Koska palvelu on tilapäisesti poissa käytössä.
Vianmääritys ilmoittaa että kaikki on kunnossa, mutta silti se ei yhdisty. Yhteys messenger NET.serviceen ei kuitenkaan ole.
|
maketzu
Member
|
9. tammikuuta 2006 @ 17:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse utelin hieman vastaavaa MSN:n tuesta ja tuli seuraava vastaus:
Quote: Kiitos MSN Messengeriin lähettämästäsi viestistä.
Olen Katariina ja olen ymmärtänyt, että saat virheilmoituksen yrittäessäsi kirjautua sisään MSN Messengeriin. Olen pahoillani aiheutuneista hankaluuksista.
Saatat saada jonkun seuraavista virheilmoituksista:
Kirjautuminen .NET Messenger palveluun epäonnistui, koska palvelu on tilapäisesti pois käytöstä. Yritä myöhemmin uudelleen. Tarkista tämänhetkinen palvelun saatavuus näpäyttämällä Ohjetta.
Emme valitettavasti voineet kirjata sinua sisään .NET Messenger palveluun. Vika on todennäköisesti internet yhteydessäsi. Yritä myöhemmin uudestaan.
Emme valitettavasti voineet kirjata sinua sisään .NET Messenger tällä kertaa. Yritä myöhemmin uudestaan.
Sinua ei valitettavasti voitu kirjata sisään, koska käyttäjätunnustasi ei ole olemassa tai salasanasi on väärä.
Emme valitettavasti voineet kirjata sinua sisään, koska käyttäjätunnustasi ei ole olemassa, tai salasanasi on väärä. Jos olet unohtanut salasanasi, mene Messengerin pääikkunan Ohje valikkoon ja valitse sieltä Ohjeen aiheet saadaksesi lisätietoa salasanan vaihdosta.
Sinua ei voitu kirjata sisään MSN Messengeriin .NET Passport tilisi ongelmien takia. Valitse OK saadaksesi lisätietoa .NET Passport palveluista.
Syynä saattaa olla jokin seuraavista:
- Microsoft Passport Network -asetuksesi ovat virheelliset.
- Palomuurisi saattaa estää MSN Messengerin käytön.
- Turvallisuusasetuksesi saattavat estää MSN Messengerin käytön.
- Päivämäärä- ja aika-asetuksesi saattavat olla virheelliset.
- Vakoiluohjelmantorjuntaohjelma (anti-spyware) tai viruksentorjuntaohjelma saattaa aiheuttaa ongelmia MSN Messengerin kanssa.
-Yrität kirjautua sisään väärällä salasanalla, tai sähköpostiosoitteella.
Kokeile seuraavia ratkaisumalleja annetussa järjestyksessä:
1. Käytä yhteyden vianmääritystä ongelman ratkaisemiseen. Tee vianmääritys seuraavan ohjeen avulla:
a. Avaa MSN Messenger.
b. Mene Työkalut valikkoon, ja valitse sieltä asetukset.
c. Valitse Yhteys ja näpäytä sitten Käynnistä Yhteyden vianmäärityksen alta.
d. Seuraa yhteyden vianmäärityksen ohjeita ja korjaa viat.
2. Tarkista estääkö palomuuri MSN Messengerin. Kirjaudu Web Messengeriin seuraavalla sivulla: http://webmessenger.msn.com/. Näpäytä Start Web Messenger, ja tarkista pystytkö kirjautumaan sisään. Jos pystyt kirjautumaan sisään MSN Web Messengeriin, palomuurisi saattaa estää MSN Messengerisi käytön. Jos koneessasi on kolmannen osapuolen (ei-Microsoft) ohjelma, tai palomuuri, kuten ZoneAlarm, Norton Internet Security, tai McAfee, varmista että ohjelma sallii MSN Messengerin käytön, ja yritä sitten kirjautua uudestaan MSN Messengeriin. Lisätietoa yleisimmistä palomuureista saat seuraavalta sivulta: http://messenger.msn.fi/help/issues.aspx.
3. Muuta välityspalvelinasetuksia Microsoft Internet Explorerissa. Tee se seuraavan ohjeen avulla:
a. Avaa Internet Explorer.
b. Mene Työkalut valikkoon, ja valitse Internet asetukset.
c. Näpäytä Yhteydet välilehteä ja sitten Lähiverkkoasetukset.
d. Posta valinta Tunnista asetukset automaattisesti kohdasta.
e. valitse "OK" kaksi kertaa.
4. Tyhjennä välityspalvelinasetukset MSN Messengeristä näin:
a. Avaa MSN Messenger 7.5.
b. Mene Työkalut valikkoon ja valitse Asetukset
c. Valitse Yhteydet ja näpäytä sitten Lisäasetukset
d. Poista tiedot SOCKS" osiosta.
e. Näpäytä "OK" kaksi kertaa tallentaaksesi muutokset.
5. Muuta Microsoft Internet Explorerin turvallisuusasetuksia:
a. Avaa Internet Explorer.
b. Mene Työkalut valikkoon, valitse Internet asetukset ja sitten Lisäasetukset.
c. Varmista että Turvallisuus osion asetukset ovat seuraavasti:
- Poista valinta Varmista että sertifikaattia ei ole kumottu kohdasta.
- Valitse "Käytä SSL 2.0."
- Valitse "Käytä SSL 3.0."
d. Näpäytä "OK" sulkeaksesi ikkunan.
e. Rekisteröi SSL turvallisuuskirjastot. Mene Käynnistä valikkoon ja valitse Suorita, seuraa sitten käyttöjärjestelmäsi antamia ohjeita.
Huomioi! Saat jokaisen suoritetun käskyn jälkeen "DllRegisterServer succeeded" ilmoituksen. Odota kunnes saat tämän ilmoituksen ennen, kuin siirryt seuraavaan käskyyn.
- Microsoft Windows XP
i. Kirjoita %windir%\system32\REGSVR32 softpub.dll, ja paina ENTER.
ii. Kirjoita %windir%\system32\REGSVR32 wintrust.dll, ja paina ENTER.
iii. Kirjoita %windir%\system32\REGSVR32 initpki.dll, ja paina ENTER.
f. Tyhjennä SSL tila ja AutoComplete historia Windows XP:ssä:
i. Avaa Internet Explorer.
ii. Mene Työkalut valikkoon, valitse Internet asetukset ja sitten Yhteydet
iii. Näpäytä Sertifikaattien alta Tyhjennä SSL tila
iv. Näpäytä OK kun saat ilmoituksen SSL välimuistin onnistuneesta tyhjennyksestä.
6. Kaksoisnäpäytä kelloa näytön oikeassa alanurkassa ja tarkista että päivä ja aika-asetukset ovat kohdallaan.
7. Yritä kirjautua MSN Messengeriin uudelleen.
8. Jos koneellasi on vakoiluohjelmantorjuntaohjelmia (anti-spyware), yritä ottaa ne pois päältä ja kokeile sitten pääsetkö kirjautumaan MSN Messengeriin. Jos sisäänkirjautuminen onnistuu, ota yhteyttä ohjelman valmistajaan tai korjaa ongelma ohjelman ohjeen avulla.
9. Jos saat Virheellinen käyttäjätunnus tai salasana ilmoituksen, tai "81000303" virhekoodin, varmista että käytät oikeaa käyttäjätunnusta ja salasanaa kirjautuessasi MSN Messengeriin. Tarkista käyttäjätunnuksesi kirjautumalla sisään http://www.passport.com -sivulla. Valitse Sisäänkirjaus. Jos sisäänkirjaus onnistuu, Kirjaudu ulos nappi ilmestyy.
Jos tämä ei onnistu, yritä salasanasi vaihtamista. Sen voit tehdä menemällä http://memberservices.passport.net/default.srf/ -sivulle.
Jos sisäänkirjaus onnistui, varmista että kirjoitat saman käyttäjätunnuksen ja salasanan kirjautuessasi MSN Messengeriin. Näin voit varmistaa, että käytät oikeita kirjautumistunnuksia MSN Messengerissä:
a. Poista valinta Muista salasanani kohdasta MSN Messenger 7.5 sisäänkirjausikkunassa.
b. Kirjoita salasana.
c. Valitse Muista salasana tallentaaksesi salasanasi.
d. Valitse Kirjaudu sisään automaattisesti laittaaksesi automaattisen sisäänkirjautumisen päälle.
10. Jos et edelleenkään pääse kirjautumaan sisään MSN Messengeriin, .NET Messenger palvelu saattaa olla tilapäisesti pois käytöstä. Odota useita minuutteja, ja yritä sitten kirjautumista uudestaan, tai tarkista palvelun saatavuus osoitteesta http://messenger.msn.fi/status.aspx.
Kiitos siitä, että olet käyttänyt MSN Messengeriä. Jos sinulla on lisää kysyttävää, älä epäröi ottaa yhteyttä.
Ystävällisin terveisin,
Katariina
MSN Messenger, asiakastuki
Voit tietysti kokeilla noita, eihän se ainakaan haittaa.
Kaiken tarpeellisen löydät Googlesta.
|
Newbie
|
10. tammikuuta 2006 @ 02:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitoksia paljon tuosta. Osa on jo testattu, mutta jotakin uutta kokeiltava kyllä tuli :)Toivottavasti auttaa.
|
Mainos
|
|
|
Newbie
|
10. tammikuuta 2006 @ 12:43 |
Linkki tähän viestiin
|
kaikki keinot tuli kokeiltua, mutta valitettavasti Mese ei edelleenkään toimi. Täytyy luultavasti asentaa käyttis uudestaan,koska sama ongelma on ollut ennekin ja se tuntu olevan ainoo vaihtoehto.
|
|