User Käyttäjä Salasana  

torstai 26.12.2024 / 16:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > yleistä keskustelua kännyköistä > motorola vai joku muu?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Motorola vai joku muu?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
soku
Member
_
11. tammikuuta 2006 @ 08:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mors.

Tässä ois pikkuhiljaa uuden kännykän osto edessä päin ja olen katsellut jonku verran itelle sopivaa simpukkaluuria.

Hintalaatusuhteeltaan paras tällä hetkellä tuntus olevan Motorola v360.
http://direct.motorola.com/ENS/Web_full_specs.asp?Country=CND&lan...
Tämän luurin sais hintaan 197.90e verkkokauppa.com :issa. Tuohon sais samalla ulkosen muistikortinki ja tarkotuksena ois lyödä saman tien 512mb siihen kiinni.

Olen myös ajatellut tuota Motorola RAZR v3:sta, mutta siinä on ainoana huonona puolena se ettei ulkoista muistia voi laittaa.
http://direct.motorola.com/eng/Web_full_specs.asp?Country=FIN&lan...
Kyseinen läpyskä maksais 259,90e verkkokauppa.comissa.

Itsellänihän ei ole minkäänlaista kokemusta näistä Motorolan luureista käytännössä, mutta arvostelujen perusteella nuo ovat molemmat semmosia neljän tähden luureja.

Kaipaisin siis kommentteja näistä Motorolan luureista ja joitain varteenotettavia vaihtoehtoja Samsung, Nokia tai Motorolan kännyköistä. Budjetti ois alle 300e ja ominaisuuksia pitäs olla:

Bluetooth & GPRS
262k -näyttö (Ei pakollinen, 65k riittää myös)
Ylim. muistipaikka on plussaa
Kamera ei pakollinen, mutta plussaa sekin
MP3-soitin plussaa, muttei pakollinen
Ja muodoltaan ehdottomasti simpukkapuhelin, liukuläppä ei kelpaa.

Kiitän.

''You can never have too much firepower''
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
11. tammikuuta 2006 @ 18:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Motorolan v-sarja on ihan hyvä vaihtoehto. Valikot ovat motorolan puhlimissa vähän hankalia, ei välillä meinaa löytää millään sitä mitä etsii. Olen omistanut 2 motorolan puhelinta, v180:n ja tuon v3:n jonka mainitsit. V3:een sai kivasti seem-editoimalla tekstiviestit tallentumaan puhelimen muistiin ja saipa videokamerankin käyttöön. Se oli ihan plussaa ^_^ Kirjoitan suurimmaksi osaksi tekstiviestejä, niin siinä alkoi v3:n (ja v180:n) kanssa mättämään. Motorolan sanakirja kun on aivan uskomattoman tönkkö, melkein mitää sanoja ei saa kerralla oikein. Nokian automaattinen täydennys tekstiviestien kirjoituksessa on aivan omaa luokkaansa, siksi vaihdoin takaisin suomalaiseen. Kannattaa myös harkita motorolan v547 -puhelinta v3:n sijaan. V547:ssä on samat ominaisuudet (ja enemmänkin) kuin v3:ssa, mutta hintaa melkein 100e vähemmän:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16781

soku
Member
_
12. tammikuuta 2006 @ 07:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aijoo, unohdin kyl mainita et haluaisin sellaisen missä on sisäinen antenni ku nuo ulkoiset mötykät pistää silmään. :) Mulla taitaa kallistua tuo valinta tuohon v360 :seen joka tapauksessa. Oishan tuo RAZR v3 vielä pikkusen hienompi (ja ohuempi) mut ku siihen ei saa ylimmääräistä transflashia kiinni niin se haittaa vähän enemmän.

Osaatko luonnehtia millä tavalla ne valikot ovat monimutkaset, jos vertaa vaikka Nokiaan? Itse ku en koskaan ole kokeillut Motorolaa missään.

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
12. tammikuuta 2006 @ 07:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ne valikot sinäänsä monimutkaiset ole, mutta joitan asioita sieltä saa todella etsiä. Nokiassa kun haluaa vaihtaa vaikka puhelimen kielen, niin sen voi ihan päätellä, että ensiksi asetukset, ja siitä puhelimen asetuksiin. Sieltähän tuo löytyy. Motorolassa nämä on toteutettu kohtuu epäloogisesti, esim. jos haluaa nähdä paljonko tilaa puhelimessa on jäljellä, pitää se katsoa kameran tai kuvien kautta. Kyllä siihen tottuu, mutta niihin tekstiviestien kirjoittamiseen ei totu ^_^. Niin ja motorolassa on aina hyvät pikanäppäimet, saa itse valita, että mikä tulee kun painaa nuolta mihinkin suuntaan. V3:sen kanssa minulla oli kaikki tarvittavat pikanäppäimissä, valikkoon ei tarvinnut mennä oikeastaan koskaan.

EDIT:

Tuo v360 onkin näköjään aivan uusi malli, todella näppärän näköinen vehje ja hyvät specsit. Ehdottomasti suosittelen sitä, jos tasapainottelet v360/v3 välillä. V360 on enemmän ominaisuuksia kuin v3:ssa, ja se on vieläpä halvempi. Löytyypä tuo mini-usb liittinkin, eli jos on digikamera niin saa samalla johdolla soittoäänet ja mp3:set puhelimeen. Melkein kaikissa v-sarajalaisissa tuo on, loistavat ratkaisu motorolalta (vrt. nokian kämmi pop-port :p).

EDIT2:

Niin ja vaikka tuo v3 on ohut, niin se on siitä huolimatta todella iso. Mielummin pienemmän kokoinen ja paksumpi, kuin iso ja litteä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. tammikuuta 2006 @ 07:37

soku
Member
_
12. tammikuuta 2006 @ 07:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nonee, alkaa kuppi kallistua oikeaan suuntaan tässä. :)

Mut se tekstarien kirjoitus niin kai se muuten on samanlaista ku nokialaisessa poislukien se sanakirja?

Itsellä on kyllä tekstariliittymä joten tulee niitä kyl naputeltua. :) En oo vaan koskaan käyttäny sitä sanakirjaa ku en tykkää kirjottaa kirjakielellä. :D

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
12. tammikuuta 2006 @ 07:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä siinä suht samanlainen on se peruskirjoittelu kuin nokialaisissa. Sanakirja eroaa sillä, että puhelin yrittää arvata lopun sanasta, mitä olet juuri kirjoittamassa. Jos yrität vaikka kirjoittaa "kirjasto", niin kohdassa kirj tulee harmaalla siihen kirjoitetun perään loppu siitä arvatusta sanasta, tässä tapauksessa asto. Painamalla nuolta ylöspäin sana täydennetään ja lisätään väli perään. Sen kyllä huomaa, että ei ole suomalaista tekoa nuo puhelimet, kun sanakirja ei tunnista juuri mitään sanoja. Ja alussakin kun laittaa pin-koodin oikein, tulee ruutuun viesti "simkortti ei-lukittu" :p Vähän hoono soomi, jos multa kysytään.
soku
Member
_
12. tammikuuta 2006 @ 07:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No sillä sanakirjalla ei tosiaan mulle merkitystä ole, joten kunhan se muuten se kirjottelu menee vanhan mallin mukaan niin oon tyytyväinen.

Kyllä minä tuon v360 taidan ostaa heti ku rahat kasaan saan. Siihen kaveriks vielä 512mb transflash niin se on aika bueno. :)

EDIT:
http://www.gsmarena.com/motorola_razr_v3i-1352.php
Tuosta RAZR v3:sta on näemmä toinenkin versio, eli RAZR v3i. Tuossa on muistipaikka, muuta eroa en havainnut näin äkkiseltään. Mut toisaalta, tuossa RAZR:ssa on heikompi akku kuin v360:ssä joten taidan silti kallistua aikomani puolelle. :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. tammikuuta 2006 @ 10:52

Danshaku
Suspended due to non-functional email address
_
18. tammikuuta 2006 @ 03:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on motorolan e1000 puhelin ja olen ollut tyytyväinen sen ominaisuuksiin. Mukaan tulee vielä handsfree (langallinen tosin) mutta puhelin toimii myös mp3 soittimena. Mukaan tulee 128 transflash. Ainut valittamisen aihe löytyy akkukestosta.

tuolta hommasin vuokralle (tai siis vanhemmat sponssas, mut kumminkin)
http://saunalahti.fi/xtra/kannykat.php
http://saunalahti.fi/xtra/mote1000.php

samoin sieltä saa razerin aika halvalla :D.

Ei kaikkea kaikille, vaan jotakin jokaiselle
xmedia666
Senior Member
_
18. tammikuuta 2006 @ 06:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse (useaa eri puhelinmerkkiä kokeilleena)olen myös huomannut että nokian teksitiviestinen kirjoitus on kaikista helpointa ja parhaiten toteutettu. Ja puhelimena pitää suositella ehdottomasti nokian s60 sarjan puhelimia esim.3230, toisena vaihtoehtona sony ericssonin w800i. Tuo ericsson ylittää kyllä jo tuon 300e hintarajan, mutta puhelin todella laadukas ja hyvä(vakiona muistaakseni jo 512mb muistikortti).
laspa
Member
_
18. tammikuuta 2006 @ 06:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Menee hiukan offtopiciksi mut mun mielestä helpoin sanakirja/ennustava in SonyEricssonissa. Nokioita olen kokeillut ihan tarpeeks monta, enää symbian-puhelin kokeilematta... Tässä sanavarasto laajempi ja muutenki toimivampi viestisysteemi.

AXP2600+; 1,5gt ddr-sdram; RAdeon 9600XT; 40+80+120 hdd; DVD-RW; 22" CRT; Win7 Ultimate

FujitsuSiemens Lifebook S7010; Centrino 1,5GHz; 1gt ddr-sdram; 40GB hdd; dvd/cd-rw combo; 14,1" tft; WinXP Pro
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
18. tammikuuta 2006 @ 06:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Menee hiukan offtopiciksi mut mun mielestä helpoin sanakirja/ennustava in SonyEricssonissa. Nokioita olen kokeillut ihan tarpeeks monta, enää symbian-puhelin kokeilematta... Tässä sanavarasto laajempi ja muutenki toimivampi viestisysteemi.
Onko tuo yhtään samanlainen kuin nokian luureissa? Millä tavalla se on parempi? Jos se on helpompi/parempi/nopeampi niin pitää varmaa sonyn puhelimia sitten kokeilla, noita viestejä kun tulee suurimmaksi osaksi läheteltyä.
Member

1 tuotearvio
_
18. tammikuuta 2006 @ 07:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla oli aikaisemmin nokia n-gage. Ja nyt vaihdoin SE W800. Mielestäni SE:n viestinkirjoitus on näppärämpi, koska sanan voi valita listalta nokian eteenpäin/taaksepäin vaihtoehdon sijaan. Myös näppäimen kaikki merkit näkyvät samalla, joka helpottaa etenkin erikoismerkkien kanssa. W800 ymmärtää mielestäni hyvin suomea. Olen kirjoittanut viestejä myös tuolla motorola V3-puhelimella. Sille suomenkieli tuntuu olevan jokseenkin tuntematon käsite.

Tuosta motorolasta on tulossa i-malli, jossa on myös muistikortti (micro-SD)
http://www.motorola.com/motoinfo/product/details/0,,130,00.html

E6750 @ 3,2GHz | MSI Neo P35 | Nvidia 8800 GTS | 2Gb ddr2 800MHz | Antec 180 | Samsung 225BW | Maxtor 200SATA Seagate 200SATA Seagate 80ATA | Be Quiet! 550W | Logitech G5
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
18. tammikuuta 2006 @ 11:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Sille suomenkieli tuntuu olevan jokseenkin tuntematon käsite.
Juu, sachenbürck tulee, muuta sana "milloin" ei tule.
xmedia666
Senior Member
_
19. tammikuuta 2006 @ 08:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No sen verran voi sanoa että ericssonissa on ihan hyvä ja toimiva viestien kirjoitus. Mutta jos vaihtaa nokiasta ericssoniin, jää kyllä kaipaamaan nokian systeemiä(itse ainakin jäin). Kuitenkin kun ericssonin systeemin oppii niin homma on kyllä helppoa. Ja ehkäpä vaihtaessaan nokiaan, ericssonin käyttäjä jää kaipaamaan ericssonin systeemiä. Itse vaihdoin nokiasta ericssoniin ja sitten toisinpäin, ericsson ehti olla vain pari kuukautta, silti ilahduin taas nokian järjestelmästä.
soku
Member
_
23. tammikuuta 2006 @ 17:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistin tuon Motorola v360:sen tilaukseen. Varmaankin tällä viikolla saan jo käsiini. :)

Pistän sitte omaa kommenttia tänne käyttökokemuksista ja ensivaikutelmasta Motorolaan.

EDIT:
Noniin, nyt olen ollut Motorolan omistaja tässä näin.
Kaikenlisäksi ihan onnellinen omistaja, tykästyin kyllä melkein heti tähän. Käyttöjärjestelmä tottakai vieroksuttaa näin aluksi mutta kyllä tähän on tottuu. Sitten myös nuo vammasuomennokset on vähä korneja mutta muuten ei kyllä mitään moitteen sijaa.

Loistava puhelin uskomattomalla hintalaatusuhteella tämä Motorola v360. Suosittelen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2006 @ 16:40

Senior Member

5 tuotearviota
_
3. marraskuuta 2006 @ 12:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oliks tos v360;ssä mukana datakaapeli? Ja millanens on ollut käyttää nyt pitemmän ajan jälkee?

AMD FX-8320, AM3+, 3.5GHz, 8-core | Kingston HyperX 2x4GB, DDR3 1600MHz | Samsung F3 500GB | Asus M5A97 EVO R2.0, AM3+, AMD 970, DDR3, ATX | AMD Radeon HD 7750 | XFX 450W | Windows 7 Ultimate 64

Acer TM5520 Vista
Acer 7736ZG Windows 7
Samsung Note 4G
XBOX360 Elite 120Gb
soku
Member
_
3. marraskuuta 2006 @ 18:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos kysymästä, aika yllättävää että joku tähän topikkiin vielä vastasi. :D

Datakaapelia ei tullu mukana, mikä on vähä huonompi juttu, mutta jos omistaa muistikortinlukijan niin muistikortille saa tavaran siirrettyä aika helposti. Yksi 64mb -kortti tossa tuli mukana, mut tilasin tuolloin samalla jo 512mb -kortin kaveriks, niin sillä ei suurempaa merkitystä ole.

Suurempi haitta ehkä on se että puhelimen kuulokeliitäntä on mallia mini. Ei oo tullu ostettua mitään adapteria siihen (en ole edes varma löytyykö niitä mistään).

Näin pitemmällä aikavälillä voisin melkein sanoa että kyllä tämä ihan ok puhelin on, mutta jotenki kaipaan Nokiaa sen käytettävyyden suhteen. Motorolan valikkologiikka on aika hämärä, ja viestien kirjoitus on kans hieman takkuisampaa, mutta kyllä tuota käyttämään on oppinut. Parempi on etten edes mainitse noista suomennoksista mitään, ne on välillä suht huvittavia. :D

Yhteen väliin oli vähän ongelmiaki tän puhelimen kans silloin kun olin puoli vuotta terästehtaalla töissä. En tiedä johtuiko se siitä kuumuudesta ja kaikesta muusta häikästä ynm. hilsepölystä, mutta tehtaalla saattoi luuri sammahtaa itekseen. Näin jälkikäteen ei oo taas enää mitään ollut. Toinen tapaus oli se että kentät aina hävis vähän väliä, mut siihen oli syynä sim-kortti joka oli vähä löysästi kehikossa kiinni. Korjaantu sillä ku asetti kortin uudestaan.

Tuo maalipinta ei ihan niitä laadukkaimpia ole (Ovatkohan missään muoviratkaisuissa?). Näin yli 10kk käytön jälkeen kulmista on lähtenyt osittain tuo harmaa väri pois ja alta paistaa aito valkoinen pohjamuovi. Kieltämättä tuo vähentää jälleenmyyntiarvoa tietyssä suhteessa.

Akkukestävyys on pysynyt hyvänä. Vielä tänäkin päivänä tuo kestää 6-7 päivää tuo akku, mikä on todella hyvin. Akun latauskaan ei kestä kuin 3h.

Joitain ärsyttäviä, irrationaaleja ratkaisuja myös löytyy, kuten se, kun kytkee puhelimen lataukseen, puhelin vaihtaa automaagisesti ääniasetuksen asentoon "Kova", ja jos vahingossa unohtaa vaihtaa sen takasin entiseen, niin yöllä on erittäin mukava herätä jos joku sattuu viestin lähettämään. Puhumattakaan soittamisesta. Nimim. kokemusta. Valikoista sitä ei pysty vaihtaan pois, ainakaan en ole löytänyt mitään keinoa siihen.

Muuta nyt ei mieleen tule. Tähän luuriin tietääkseni on olemassa modausoppaita joilla vois saada esim. puhelimen tallentamaan kaikki viestit muistikortille, mikä ois ihan jees, mutta siinä on kuulemma riski että puhelin menee käyttökelvottomaksi takuun samalla hajotessa. Sitä varten tarvitsis tosin sen datakaapelinki.

Yhteenvetona voin sanoa että Motorola v360 on hintaansa nähden oikein hyvä luuri jos on valmis tekemään pieniä kompromisseja, varsinkin jos on tottunut aikasemmin käyttämään pelkästään nokialaisia. Seuraava puhelin itselläni tulee tosin olemaan Nokia, ihan vain siitä syystä että käytän enimmäkseen viestejä, koska omistan tekstariliittymän.

Senior Member

5 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2006 @ 06:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ilmeisesti puhelimen lisätarvikkeiden sisältö riippuu jälleenmyyjästä?
Koska tässä verkkokaupassa, mukaan tulisi 64Mb;n muistikortti;
http://www.klc.fi/products.php?p=5621c1

Ja tässä, (mistä tilasin prkl :D), ei tule:
http://www2.gnt.fi/scripts/DBMNet.dll?Tu...NTA=135&LANG=0&

Sinänsä omituista, koska käsittääkseni tehtaan myyntipakkauksen sisältöä ei saa muuttaa. (Edellyttäen tietysti, että se muistikortti on tehdaspaketissa mukana)

Edit; Toisena kännykkämahdollisuutena pidin Samsung SGH-Z107 mallia, ( http://www.webmarket.fi/index.php?page=2&c=3&id=3&pid=81 , http://www.samsung.com/fi/products/mobil...=Specifications ), mutta päädyin v360;iin koska siinä on Bluetooth, toisinkuin samsungissa.
Nojaa, huomasin justiinsa että samsungissa tulis mukana datakaapeli, ja se on 30e halvempi..hmm.. nyt meni pasmat sekasi :D..

Edit: Nojoo.. ei näistä kyllä ota selvää että mikä pitää paikkansa ja mikä ei. Tällä sivustolla sanotaan että datakaapeli tulee mukana v360;ssä, riippunee ilmeisesti jälleenmyyjästä. http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=z107&p2=v360&p3=

AMD FX-8320, AM3+, 3.5GHz, 8-core | Kingston HyperX 2x4GB, DDR3 1600MHz | Samsung F3 500GB | Asus M5A97 EVO R2.0, AM3+, AMD 970, DDR3, ATX | AMD Radeon HD 7750 | XFX 450W | Windows 7 Ultimate 64

Acer TM5520 Vista
Acer 7736ZG Windows 7
Samsung Note 4G
XBOX360 Elite 120Gb

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. marraskuuta 2006 @ 07:23

soku
Member
_
5. marraskuuta 2006 @ 05:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm, aika outoa että pakkaussisältö vaihtelisi myyjän mukaan, uskon että sitä ei oo vaan muistettu laittaa ylös, tosin en mene lupaamaan mitään. :D

Tuo puhelin on halventunut ihan mukavasti. N. 50e siitä ku itse ostin.

Mainos
_
__

_
Senior Member

5 tuotearviota
_
5. marraskuuta 2006 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisihan se kyl aika outoa... Noh, perjantaina tilasin ja hyväl lykyl tulee nyt viikolla se känny, joten kerronpa sitten paketin sisällön :D..

Acer TM5520 Vista
Acer 7736ZG Windows 7
Samsung Note 4G
XBOX360 Elite 120Gb
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > yleistä keskustelua kännyköistä > motorola vai joku muu?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy