|
Piitahnaa prossun päälle
|
|
|
Shys
Member
|
12. tammikuuta 2006 @ 18:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Plop plop - sanoi plussapallo
|
|
jungalow
Junior Member
|
12. tammikuuta 2006 @ 18:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No ei sitä ehkä ihan noin paljoa kuulu laittaa. Mielummin liian vähän kuin liian paljon...
|
|
Shys
Member
|
12. tammikuuta 2006 @ 18:48 |
Linkki tähän viestiin
|
|
ainakun olen tahnaa prossun ja siilen väliin laittanu, sitä on tullu laitettua niin ohut kerros että prossun core on vain lievästi vaalentunut..sopiva määrä?
Plop plop - sanoi plussapallo
|
|
jungalow
Junior Member
|
12. tammikuuta 2006 @ 18:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: ainakun olen tahnaa prossun ja siilen väliin laittanu, sitä on tullu laitettua niin ohut kerros että prossun core on vain lievästi vaalentunut..sopiva määrä?
Eiköhän se ole ihan sopiva määrä. Ite oon vaa hopeatahnaa laittanu, mut eiköhän se määrä ole sama tahnasta riippumatta.
|
Senior Member
|
12. tammikuuta 2006 @ 19:48 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tuossa kuvassa on laitettu vähän "kermaa kakun päälle" ja ympärillekkin :)
|
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
12. tammikuuta 2006 @ 20:09 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ideahan on, että koko ytimen alalta lämpö pääsee siirtymään mahd. hyvin jäähyripaan.
Ilma on todella huono lämmönjohde, piitahna kohtalainen, metallit hyviä. Eli pienikin ilmatasku on pahempi kuin hieman liikaa tahnaa, mutta turhan paksu kerros tahnaa on myös pahasta.
Kuvassa tahnaa on turhan paljon.
|
Member
3 tuotearviota
|
12. tammikuuta 2006 @ 23:05 |
Linkki tähän viestiin
|
|
pistät pienen nökäreen keskelle corea ja painat coolerin päälle. thats it.
|
|
Valittaja
Account closed as per user's own request
|
13. tammikuuta 2006 @ 09:22 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mitäs tuo aine on joka on tummentanut tota prossun pintaa?
AMD Athlon 64 3200+
ASUS Geforce 6600GT 128Mb
PQI 2*512Mb 400Mhz
Asrock 939 DUAL-SATA2
Western Digital 80GB SATA
Western Digital 160GB IDE
|
|
jule100
Suspended permanently
|
13. tammikuuta 2006 @ 18:28 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tummentunut alue on todennäköisesti piitahnan aiheuttama.
Jos piitahna on "vanhentunutta" sen sisältämä neste eriytyy itse tahnasta. Jos tuubista painetaan tahnaa suoraan prosessorille tulee tätä juoksevaa nestettä ennen varsinaista tahnaa tai sitä tulee liikaa tahnan mukana. Näin ollen olisikin hyvä pursoittaa tahnaa ensin muualle ja sekoittaa sitä ennen prosessorille asentamista.
Myös kova lämpö voi muuttaa tämän nesteen viskositeettia niin , että se erottuu tahnasta ja sitten valuu ja tahraa paikkoja.
Olen huomannut tämän ilmiön ainoastaan vanhoissa tuubeissa , tuoreissa tuubeissa ei tätä ilmiötä ole tullut vastaan.
Edit/
Vilkaisin tuon jutun koneen kasauksesta ja piitahna näytti kaikissa kuvissa juuri tälläiseltä vanhentuneelta. Eli tahna on hyvin rasvaisen näköistä , kiiltää ja on epätasalaatuinen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. tammikuuta 2006 @ 18:32
|
|
-Rumba-
Suspended due to non-functional email address
|
13. tammikuuta 2006 @ 18:53 |
Linkki tähän viestiin
|
|
laittaa nokareen ytimen päälle ja paksulla paperilla sivelee sen tasaseks. näin minä teen
|
|
colazo
Member
1 tuotearvio
|
13. tammikuuta 2006 @ 19:16 |
Linkki tähän viestiin
|
|
joo mä laitan taas keskelle hopea tahnaa ja hammastikulla levitän sit sitä jolloin on mielestäni tullut hyvää jälkeä.
Mielummin liian vähän kuin liian paljon...
mielipiteeni tohon on kyl ettei ainakaan liian vähän, kuin paljon .
ensimmäistä kertaa ,kun laiton hopeatahnaa enkä tiennyt määrää niin olin laittanut liian vähän jolloin koneeni sammui vähäsen väliä enkä tiennyt mikä olisi voinut olla vialla,kunnes otin prossun irti ja lisäsin sitä suunilleen saman verran ,kuin kuvassa jolloin toimi aivan loistavasti. nykyään laitan kyl vähemmän kuin kuvassa.
kaverin konetta korjaillessa poistin prossun jossa oli aikoinaan laitettu niitä valmiita tarra lappuja niin siinäkin mielestäni oli aika moinen määrä,joten ei se liiallinen määrä ainakaan pahasta voi olla.(kohtuuden rajoissa tietenkin)
MSI KT4V,AMDATHLON XP 2000MHZ 2400+
VIA VT8377APOLLO KT400
ALL IN WONDER 9000
2X512MB 333 DDR
360GB
|
|
Valittaja
Account closed as per user's own request
|
14. tammikuuta 2006 @ 06:15 |
Linkki tähän viestiin
|
AMD Athlon 64 3200+
ASUS Geforce 6600GT 128Mb
PQI 2*512Mb 400Mhz
Asrock 939 DUAL-SATA2
Western Digital 80GB SATA
Western Digital 160GB IDE
|
|
Mainos
|
  |
|
|
-Rumba-
Suspended due to non-functional email address
|
14. tammikuuta 2006 @ 06:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
koko prossun päälle.
EDIT: ja muistaakseni siinä boxatussa coolerissa on valmiina tahnaa
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2006 @ 07:12
|