User Käyttäjä Salasana  
   
tiistai 22.7.2025 / 10:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > riittävät pelitehot?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Riittävät pelitehot?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
dr.dr
Senior Member

2 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2006 @ 10:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokoonpano löytyy sigusta. Kaikki komponentit toistaiseksi vakiokelloilla. Pitäisikö tällä koneella pystyä pelaamaan kaikkia nykypelejä lähes täysillä grafiikka-asetuksilla ilman ongelmia? En näistä peleistä ja niiden vaatimista tehoista oikein tiedä. Tällä hetkellä työn alla NFSMW (aika pettymys on kyllä) ja täysillä asetuksilla tökkii kyllä kunnolla. Puoliväliasetuksilla tökkii vähemmän, mutta silti. 3DMark pisteet ovat kuitenkin ihan hyvät, kuten näkyy.

AsRock S478 P4Dual-880Pro (Chipset: Via PT880 Pro) | Intel P4 3,0 GHz Prescott @ 3,22 GHz | Club 3D X800 XL @ 425/540 | Seasonic S12-430W | Kingston 1,5 GB | Seagate PATA 120 GB + SATA 200 GB | 3DMark05: 5405, 3DMark06: 1891
Senior Member
_
17. tammikuuta 2006 @ 10:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos jotain Source-pelejä vetelet "isoilla" asetuksilla (1024x768, 4xAA nje), HDR:t päällä niin eipä riitä. bf2 voisi jekkasta vähän paremmin jos olis toinen mokoma giga muistia, mutta tuskinpa sitä ny kannattaa lähtä hankkimaan kun ei se niin hirveästi muissa ohjelmissa (tai peleissä)vaikuta.

mutta.. itse viäntäsin prossuun vähän enemmän kelloja :-)

-- ysf
dr.dr
Senior Member

2 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2006 @ 10:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Prossu ja näyttis kellottuu heti, kun Zalman 9500 ja Ati Silencer kilahtaa postiin. ;)

Tuo bf2 on kai joku peli? Entä mikä on source-peli? Entä HDR? NFSMW:tä ajelin 1280x1024 resoluutiolla, mutta pudotin sen 1024x768. Muut asetukset ovat tällä hetkellä lähempänä minimiä. Doom3:sen pelailin läpi x800 perus-näyttiksellä ja se tuntui pyörivän hyvin. Nykyisellä en ole sitä edes kokeillut.

Ei tosiaan ole tämä pelaaminen vahvinta alaa... :)

Edit: mitä muistin tarpeeseen tulee, niin siinä olet varmasti ihan oikeassa. Tämän em. pelin käydessäkin muistia on käytössä melkein 650 MB. Siinä nyt tietysti on winukan prosessit+muut, mutta silti.

AsRock S478 P4Dual-880Pro (Chipset: Via PT880 Pro) | Intel P4 3,0 GHz Prescott @ 3,22 GHz | Club 3D X800 XL @ 425/540 | Seasonic S12-430W | Kingston 1,5 GB | Seagate PATA 120 GB + SATA 200 GB | 3DMark05: 5405, 3DMark06: 1891

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2006 @ 11:27

BlackL7s
Senior Member
_
17. tammikuuta 2006 @ 11:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo siis ite pelaisin aika täysillä noilla,mut jos rupee lagaan,niin sit vaan vaihtat pienemmälle.Toi bf2 = Battlefield2 ja Source = Counter-Strike:Source eli tää Half Life 2 mukana tullut uusi Counter-Strike.

Ihmettelen vaan että jos osaa kellottaa,eikä ole kuullut peleistä bf2 tai source niin :/:/:/

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2006 @ 11:27

dr.dr
Senior Member

2 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2006 @ 11:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Ihmettelen vaan että jos osaa kellottaa,eikä ole kuullut peleistä bf2 tai source niin
Mitä ihmeellistä siinä on?

AsRock S478 P4Dual-880Pro (Chipset: Via PT880 Pro) | Intel P4 3,0 GHz Prescott @ 3,22 GHz | Club 3D X800 XL @ 425/540 | Seasonic S12-430W | Kingston 1,5 GB | Seagate PATA 120 GB + SATA 200 GB | 3DMark05: 5405, 3DMark06: 1891
BlackL7s
Senior Member
_
17. tammikuuta 2006 @ 12:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No jos toinen osaa kellottaa niin on yleensä ollu tietokoneitten parissa kauemminki.Ja noi pelit on aika arkipäivää jos netissä surffailee tai muutenki...Jotenki vaan on semmonen tunne...
dr.dr
Senior Member

2 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2006 @ 12:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heh. Pelailin aktiivisemmin vähän nuorempana. Silloin ei 3D-peleistä ollut vielä mitään tietoa. Ensimmäinen ja viimeinen 3D-peli, mitä pelasin, taisi olla Duke Nukem. Sitä ennen oli Larryt yms ja Amiga- ja C64-pelit. Kone on ollut enemmänkin hyötykäytössä suunnilleen 12 vuotta. Vasta joskus vuosi sitten iski kiinnostus nykypeleihin, kun huomasin, kuinka paljon niissä on tultu eteenpäin. Ja onhan se sääli hommata tehokkaita osia koneeseen (varsinkin näyttis) ja olla edes kokeilematta, miten ne toimii pelaamisessa.

Kellottamisesta sen verran, että koneita on optimoitu ja viritelty jo pitkään ennen kuin 3D-grafiikka löi itsensä läpi. Ei koneen virittely liity mitenkään suoranaisesti pelaamiseen. :)

AsRock S478 P4Dual-880Pro (Chipset: Via PT880 Pro) | Intel P4 3,0 GHz Prescott @ 3,22 GHz | Club 3D X800 XL @ 425/540 | Seasonic S12-430W | Kingston 1,5 GB | Seagate PATA 120 GB + SATA 200 GB | 3DMark05: 5405, 3DMark06: 1891
BlackL7s
Senior Member
_
17. tammikuuta 2006 @ 12:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo mut toi tietokoneella oleminen.Ja kaiken median keskellä oot silti jääny pois noista peleistä...
dr.dr
Senior Member

2 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2006 @ 12:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja monista muista peleistä myös ;)

AsRock S478 P4Dual-880Pro (Chipset: Via PT880 Pro) | Intel P4 3,0 GHz Prescott @ 3,22 GHz | Club 3D X800 XL @ 425/540 | Seasonic S12-430W | Kingston 1,5 GB | Seagate PATA 120 GB + SATA 200 GB | 3DMark05: 5405, 3DMark06: 1891
Senior Member
_
17. tammikuuta 2006 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HDR(R) = High Dynamic Range (rendering): http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_rendering

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Farcryhdr.jpg - HDRR.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Farcrynohdr.jpg - EI HDRR:ää

"source-pelit", ne pelit jotka käyttävät tuota Half-life 2:n Source -grafiikkamoottoria. Eli half-life 2, half-life 2 deathmatch, counterstrike:source, day of defeat:source. Noista ainoana day of defeat:source tukee täysillä tuota HDR(R):ää

Jos pystyt ottamaan tuon prossusi HyperThreading -ominaisuuden pois päältä vaikkapa BIOS:issa, niin se voisi tuoda vähän buustia peleihin..

-- ysf

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2006 @ 16:39

Mainos
_
__
 
_
dr.dr
Senior Member

2 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2006 @ 16:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ahaa, eli HDR:ää käytetään luonnollisemman valovaikutelman luomiseen. Onkohan tuossa NFSMW:kin kyse siitä, kun asetuksista löytyy kohta, joka enabloituna aiheuttaa auringon häikäisyn tietyissä kulmissa yms.

Edit: itse itselleni vastaten: kyllä siinä on kyse siitä. Sehän oli tuolla wikipedian pelilistassakin... :)

AsRock S478 P4Dual-880Pro (Chipset: Via PT880 Pro) | Intel P4 3,0 GHz Prescott @ 3,22 GHz | Club 3D X800 XL @ 425/540 | Seasonic S12-430W | Kingston 1,5 GB | Seagate PATA 120 GB + SATA 200 GB | 3DMark05: 5405, 3DMark06: 1891

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2006 @ 16:34

afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > riittävät pelitehot?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy