|
Pelikoneen hankinta (onko järkeä?)
|
|
|
desteny
Member
|
18. tammikuuta 2006 @ 09:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Nyt olisi tarkoitus hankkia / ostaa itselleni uusi pelikone. Olen tässä jo jonkin aikaa katsellut noita markkinoilla olevia komponentteja ja olen myös lukenut arvosteluja ja testejä useista eri komponenteista ja useista eri paikoista, mutta siltikään en uskalla tehdä päätöstä yksin, joten kysyn teiltä.
Uuteen koneeseeni tulisi ainoastaan (EMO,PROSSU,MUISTIT JA NÄYTÖNOHJAIN, muistejakaan ei välttämättä tarvitse, koska vanhasta koneestani löytyy "kingstonin 400mhz 512MB 3kpl", joten eiköhän noilla vielä pärjätä jonkin aikaa?
Nyt teidän PC-Gurujen tulisi valistaa minua hieman, mitä komponentteja minun tulisi ostaa, testejä todella olen lukenut ynm.....mutta nyt pitää saada viimehetken tiedot siitä, onko minun järkeä ostaa markkinoiden parhaimmistoa, vai kannattaako odottaa jotain tiettyä osaa ynm....
Budjetti on noin (1700?)-1900?, joten koittakaas rakentaa tuollaisella budjetilla kunnon pelikone.
(Elämä on liian lyhyt aloilleen asettumiseen)
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
18. tammikuuta 2006 @ 09:53 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
|
desteny
Member
|
18. tammikuuta 2006 @ 10:09 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Näyttö on LG LCD 17", joka riittää minulle vallan mainiosti ja kovalevyjäkin löytyy 2kpl, joten niitäkään en tarvitse.
Tuo paketti näyttää hintansa puolesta hyvältä, mutta mites tuollaisen "ATI 1800 tai 1900 sarjan kortti olisi, kun yritän saada sellaisen näytönohjaimen missä olisi 512mb muistia ja prossua olin alustavasten ajatellut "AMD Athlon 64 FX" sarjaa. Tiedä sitten vaikuttaako tuo FX malli millään tavalla pelien toimimiseen / pyörimiseen, valistakaas hieman.
Poweri on 480W Tagan!!!
Ainoa huono puoli on, että jos meinaan hankkia 1800 - 1900 mallin kortin tai vastaavan ja prossuksi tuon FX mallin, niin siihen ne rahat jo melkein menee, mutta lisää ehdotuksia otetaan vastaan. KIITOS
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
18. tammikuuta 2006 @ 10:28 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
|
desteny
Member
|
18. tammikuuta 2006 @ 10:30 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jooh hintaa tuolla näyttää kyllä olevan, pistän tämän kortin korvantaakse. ;)
|
Senior Member
|
18. tammikuuta 2006 @ 10:57 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. tammikuuta 2006 @ 12:00
|
|
Jebulis
Suspended due to non-functional email address
|
18. tammikuuta 2006 @ 11:55 |
Linkki tähän viestiin
|
|
kiiveri:Käsittääkseni tuossa Asus GeForce 7800 GT Dual 512 Mt PCI-E on kaksi näyttistä, vai?
Tässä vielä tulisi yksi ehdotus:
Kaksi 7800GTX näyttistä, joko 256 tai 512 muistisena.
Sitten tuo 4400+ X2 prossu ja emoksi Asus A8N-SLI Premium.
|
|
desteny
Member
|
18. tammikuuta 2006 @ 11:56 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Paljonko nuo FX ja X2 prossut eroavat noista niin sanotuista tavallisista AMD 64 prossuista ja kumpaan nyt sitten kannattaisi panostaa ATI:n kortteihin vai NVIDIA:n kortteihin.
Ja mikä tulee olemaan se prosenttuaalinen hyöty pelissä, jos vaikka tuollaisen X2 tai FX prossun hankkii.
Tämähän on ianikuinen taistelu, kumpi on parempi ATI vai Nvidia.
Sama kuin Intel vai AMD. ;) heh
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. tammikuuta 2006 @ 11:58
|
Senior Member
|
18. tammikuuta 2006 @ 12:03 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. tammikuuta 2006 @ 12:04
|
|
desteny
Member
|
18. tammikuuta 2006 @ 12:16 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Olen saanyt sellaisen käsityksen, että Atilla olisi tällä hetkellä markkinoiden nopeimmat kortit, mutta erehtyminen on inhimillistä.
Atin puoleen minä olen vähän kaatumassa, kun on ollut koko minun aikanani nuo ATIN kortit koneessa ja hyvin ovat toimineet, en tiedä sitten miten nuo Nvidian kortit toimivat, kun ei ole kokemusta ja jos Nvidian kortit ovat hieman nopeimpia niin paljonko se (hieman) on.
X2 ja FX prossut saavat jäädä pois laskuista ja kannattaa ottaa niin sanottu tavallinen 64 mallinen prossu.....vai?????
Emolevy????
Näytönohjain hm......niin "ati" vai "nvidia"....jestas on vaikeeta. ;)
|
Senior Member
|
18. tammikuuta 2006 @ 12:27 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. tammikuuta 2006 @ 12:34
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
18. tammikuuta 2006 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
@Jebulis kyllä asia taitaa olla noin, siinä mitä nyt vilkaisin niin taitaa olla kaksi gf 7800gt ohjainta laitettu yhteen.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
18. tammikuuta 2006 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
tuplat
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. tammikuuta 2006 @ 17:11
|
|
Zomeome
Member
|
20. tammikuuta 2006 @ 15:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse ainakin ottaisin x2 -mallin, koska siinä on 2 ydintä, ja saat laittaa toisen ytimen toimimaan vaikka virusskannauksee ja toisen vaikka sitten pelkkään surffailuun.
Toisaalla kanssa pelienvalmistajathan ovat puhuneet että ryhtyvät valmistamaan pelejä joissa toinen ydin ohjaa tekoälyä ja toinen pelaajaa itseään. (menikö jotenkin näin?)
Selailin vähän ja löytyi tuollainen englanninkielinen sivusto, jossa taidetaan kertoa asiasta ainakin jotain. http://www.pcper.com/article.php?aid=122
Muropaketista löytyi tuollainen artikkeli.
http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9102_a-3...
Raahattava: HP G7061EO + 500Gb
Pöydällä: i7 920, Asus P6T SE, HD4890, 6Gb DDR3, 1Tb, Sonata III + 500Gb
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2006 @ 16:52
|
|
desteny
Member
|
20. tammikuuta 2006 @ 16:15 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tuo olisi kyllä aika viisas ratkaisu, mutta miten se sitten käytännössä pelaa niin jaa-a.
Jos joku tietää enemmän näistä niin tervetuloa selventämään. ;)
|
Senior Member
|
20. tammikuuta 2006 @ 16:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
:) juuri noinhan se mee mutta hintalappu saa mut karttamaan noita X2 prossuja. Tällä sun alussa sanomalla budjetilla kyllä vois olla ihan hyvä ratkasu mut ei mikään pakollinen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2006 @ 16:39
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2006 @ 16:38 |
Linkki tähän viestiin
|
|
joo tänkin sais
|
|
estetty
Member
|
20. tammikuuta 2006 @ 17:12 |
Linkki tähän viestiin
|
|
offtopicina, että minnekkäs katosi www.itwebbuy'n tuotteet? Ei hintaseurannasta enää löydy. Näin mun koneen näyttis ja prossu pitänee ostaa jstn. kalliimasta paikasta...
|
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2006 @ 17:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: @Jebulis kyllä asia taitaa olla noin, siinä mitä nyt vilkaisin niin taitaa olla kaksi gf 7800gt ohjainta laitettu yhteen.
Tuo kortti on lähinnä suuri vitsi. Halvemmalla saa 2kpl 7800Gt kortteja.
Lisäksi sen muistimäärä on 2x 256Mb joka vastaa käytännössä 256Mb muistia. Mistään "oikeasta" 512Mb muistimäärästä on turha puhua.
Ja ylipäätään pelinopeutta haluavalle mieluiten se GTX 512Mb muistilla jos nVidiaa suositaan ja rahaa on.
|
|
desteny
Member
|
20. tammikuuta 2006 @ 17:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No nyt pudjettini suuruus olisi noin 2000?, eli nyt olisi taas varaa pistää paremaksi.
Tuota hieman ihmettelen minne hävisi tuo suuri kiinnostukseni "Ati Radeon x1900XTX" tuolta verkkokaupan sivuilta ja mbnetistä. ?????
|
Senior Member
|
20. tammikuuta 2006 @ 17:51 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Siis 2000€ sais maksaa emo prossu ja näyttis ?
|
|
desteny
Member
|
20. tammikuuta 2006 @ 17:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
jeph!!! :)
Kun en oikein usko, että tarviin uusia muisteja.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2006 @ 18:00
|
Senior Member
|
20. tammikuuta 2006 @ 18:05 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2006 @ 18:13
|
|
desteny
Member
|
20. tammikuuta 2006 @ 18:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
En usko että tarvitsen sitäkään, kun sattuu löytymään tuo 480w poweri, mutta tuo kotelo on aika mielenkiintoinen.
|
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
|
20. tammikuuta 2006 @ 18:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No sen pitäs riittää noille jos on laatumerkki.
|