|
Kun konetta ei käytä...
|
|
|
mawdrgn
Member
|
24. tammikuuta 2006 @ 13:31 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Nyt sitten seuraa todella aloittelijan kysymys ;)
En ole täysin varma, olisiko tälle alueelle tämä paras laittaa, mutta laitetaan nyt:
Elikkäs, kun en ole koneella, mutta en sitä halua sulkeakkaan, mikä on paras tila mihin sen voi jättää. Näytönsäästäjän kanssa olen hieman paranoidi koska koneeni alkaa raksuttamaan epäilyttävästi(niinkuin yleensä kun kone siis prosessoi jotakin jne.)aina kun näytönsäästäjä menee päälle.
Voiko esim. tehdä niin(kuten kavereiltani kuulin) että näytön voi ihan sulkea, kun ei konella pariin tuntiin ole? Ja tuo näytön virransäästö on varmaan hyvä idea(Siis kun näytön merkkivalo vilkkuu hitaasti, ja sen voi painaa päälle siitä sitten).
Käyttöjärjestelmäni on siis wintoosa XP.
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
24. tammikuuta 2006 @ 13:35 |
Linkki tähän viestiin
|
|
voit laittaa näytön asetuksista näytön sammumaan valmiustilaa halutussa ajassa tai ihan vain sammuttaa näytön. jälkimmäinen parempi kun virtasammuu kokonaan.
Myös kiinto levyt voi laittaa sammumaan jos niitä ei käytetä. itse en kyyl tee muuta kuin sammutan näytön kun menen esim kauppaan.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
24. tammikuuta 2006 @ 16:23 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Minun oma koneeni alkaa myös tekemään jotain? kun en käytä sitä n. tuntiin ja heti kun heilautan hiirtä niin tekeminen loppuu siihen. Salaperäistä...
|
|
admins
Suspended due to non-functional email address
|
24. tammikuuta 2006 @ 16:47 |
Linkki tähän viestiin
|
|
itse painan näytön virtakatkaisijaa aina kun poistun koneelta joksikin aikaa.
|
Senior Member
21 tuotearviota
|
25. tammikuuta 2006 @ 08:13 |
Linkki tähän viestiin
|
|
siis se riippuu näytönsäästäjästä joskus jos kone rupee raksuttaan just siitähetkestä kun se säästäjä menee päälle. varsinkin jos on vanha kone niin jotkut tekee sillain. mutta itse kyllä olen laittanut sieltä ohjauspaneelista/powermanagment niin näytön menevän valmiustilaan 15 min kuluttua jos koneella ei tee mitään. näin säästää näyttöä kun ei laita jännitteitä pois/päälle usein. varsinkin CRT näyttöjä.ja varsinkin jos ajattelee sähkön kulutuksen säästön kannalta! eihän näytönsäästäjä kuluta sen vähempää virtaa jos olet laittanut vaikka hienon autoesittelysäästäjän! lähinnä se on kehitetty suojaamaan kuvan"palamiselta" CRT näyttöihin. LCD näytöillä ei ole niin tarkkaa toi näytönsäästäjä. LCD näytöllä ei niin paljoa väliä. LCD näytön kulutuskin on valmiustilassa n 2w eli käytännössä vähemmän ku sun videoitten kello siinä näytöllä.
ja sitten kannatta ehdottomasti laittaa koko kone valmiustilaan (ei lepotilaan) niin kone sammuttaa turhat puhaltimet ja näytönohjaimen jolloin myös näyttösi menee valmiustilaan. tosin sillon et pysty latailemaan mitään ja muuta mutta kone palaa samaan tilaan mihin jätit sen ennen valmiustilaan menemistä.
i7 860@3,9GHz HT-off +H2O || Asus Maximus III Gene || G.Skill ripjaws DDR3 1600MHz 4x2gb || Asus GTX580 DCII || Spinpoint F3 1Tb || Cougar S700 || Antec mini P180 +Scythe kaze server || 22" HP W2207H||Win7 Professional 64-bit ||

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. tammikuuta 2006 @ 08:16
|
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
25. tammikuuta 2006 @ 13:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Minun oma koneeni alkaa myös tekemään jotain? kun en käytä sitä n. tuntiin ja heti kun heilautan hiirtä niin tekeminen loppuu siihen. Salaperäistä...
Ollessaan pitkään käyttämättä Windows rupeaa muistaakseni itsekseen eheyttämään (järjestelemään) kiintolevyä hitaasti, jos siihen on aihetta...
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
25. tammikuuta 2006 @ 16:48 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Aha no siite se varmaan sitte johtuki. Aika hyvä keksintö.
|
|
mawdrgn
Member
|
27. tammikuuta 2006 @ 17:40 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Hmm...
Minulla kone oli noin puoli tuntia tekemättä mitään, ja kamala raksutus pikku hiljaa alkoi. Sitten kun heilautin hiirtä, niin työpöytä oli tuossa normaalisti, mutta esim. firefox hidasteli, ja kaatui(mutta sain suljettua, ja nyt toimii...). Senkin jälkeen kone prosessoi ja prosessoi, mutta rauhoittu kun liikutteli hiirtä enemmän ja käytti siis konetta enemmän...
Johtuuko se tuosta että windows eheyttää itseään automaattisesti kun konetta ei vähään aikaan käytä?
|
Moderator
|
27. tammikuuta 2006 @ 18:05 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Siirsin paremmalle alueelle.
|
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
27. tammikuuta 2006 @ 18:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Näin luulisin (muistaakseni jostakin lukenut), mutta joku Windowssin sisälmyksistä tietävä voisi tietysti varmistaa asian.
|
|
anubis90
Member
|
27. tammikuuta 2006 @ 18:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: mutta joku Windowssin sisälmyksistä tietävä voisi tietysti varmistaa asian.
Hah, kuka siitä tietää mitään?
|
|
Mainos
|
  |
|
|
dr.dr
Senior Member
2 tuotearviota
|
27. tammikuuta 2006 @ 19:54 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kyllä olen kuullut samaa windowsin "eheyttämisestä". Käsittääkseni se ei vaan ole eheyttämistä, vaan eräänlainen testi, jossa käydään levyindeksejä yms. läpi. Myös sellainen ominaisuus löytyy ainakin joistain w2k-asennuksista, että kun koneen sammuttaa winukasta, eikä sen jälkeen paina mitään, tai liikuta hiirtä, niin windows jää ikäänkuin odottamaan käyttäjältä vastetta. Kun esim. hiirtä liikauttaa, sammuttaminen alkaa välittömästi. Ei hajuakaan, mistä johtuu...
AsRock S478 P4Dual-880Pro (Chipset: Via PT880 Pro) | Intel P4 3,0 GHz Prescott @ 3,22 GHz | Club 3D X800 XL @ 425/540 | Seasonic S12-430W | Kingston 1,5 GB | Seagate PATA 120 GB + SATA 200 GB | 3DMark05: 5405, 3DMark06: 1891
|