User Käyttäjä Salasana  

lauantai 19.7.2025 / 23:10
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > agp ajuri onkelmia
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
AGP ajuri Onkelmia
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Alterdu
Suspended due to non-functional email address
_
26. tammikuuta 2006 @ 17:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä nyt vielä vonkaan ratkaisua tähän mun aiemmin aloittamaani keskusteluun ongelmasta,pahoitteluni..ja selvennän vielä vähän paremmin
Ongelmahan on aika ovela ei sinänsä mahdoton mutta kiusallinen kuitenkin.
Nimittäin olen havainnut että kun asennan nuo nForce chipset:in 5.10 WHQL ajurit,jossa on tuo (kerta vielä) GART ohjain,tuloksena on parissa pelissä <BF Anthology ja Farcry sekä 3d mark06 pro > läpinäkyviä ja sekavia tekstuureja 3d tilassa,mutta sitten SOF 2 taasen tarvitsee tämän ohjaimen toimiakseen kunnolla.
Pelejä voi pelata ilman tuota ohjainta,ja silloin grafiikat on kunnossa,mutta alku animaatiot/intro leffat tökkii,muuten normi leffat toimii ilman ja kera.
Ja sitten vielä,ajoin tuon 3dmarkin läpi ja yhdessä vaiheessa sain virhe ilmoituksen kerran:'IDirect draw 3d didnt found tai not supported' jotain tähän tyyliin en muista tarkalleen koska tuo ilmoitus ei ilmenny uudelleen tosin en ole ajanut sitä läpi kuin sen 3 kertaa..(2 GART in kanssa ja 1 ilman) muistaakseni tuo virhe ilmoitus tuli kun G ohjain ei ollut asennettu.

Kokeillut olen fast write:n poistoa ja suurinpiirtein kaikkia mahdollisia asetuksia mutta en ole ruvennut koodaamaan mitään muuta..näyttis ei ole valittanut virrasta tai en ole saanut muita virhe ilmoituksia,eikä myöskään ylikellotukset ole olleet päällä kun ajoin tuon 3d markin läpi.Epäiilyt olen että olisko video BIOS vanha viimeisin päivitetty versio joka saatavilla on 2 vuoden takaa.tai sitten emolevy joutais roskikseen..

tuossa vielä järjestelmä tiedot:< ei saa nauraa vaikka tiedän toivonton tapaus tämä koneeni on..>

Compaq Presario 6248EA win xp pro BIOS 3.06
AMD Athlon xp ~ 2Ghz
512mt Ram
3dclub geforce6600gt agp 128mt forceware 81.98 WHQL
ATX 330w virtalähde 12v:10a/5v:30a
dvd-ram multi drive
telewell pci dsl
aureon sounds
dfwta
Senior Member
_
27. tammikuuta 2006 @ 13:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkista onko DirecX ajurit ok dxdiag.exellä joka löytyy system32 kansiosta.
Alterdu
_
28. tammikuuta 2006 @ 08:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tehty!kaikki testit onnistuivat :/
Direct x 9.0c redist

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2006 @ 16:58

Alterdu
_
29. tammikuuta 2006 @ 16:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emossa on noita jumpperi asetuksia,joku SW auto/safe ja sitte jcmos jtn onkohan niillä mitä(än) vaikutusta? mun AGP:n virta on 3,3v+
ja siten toi integroitu äänitsippi on muuten hieman rikki aianakin tuntuis siltä kun sen ottaa käyttöön ääni särisee,voisko se vaikuttaa myös vaikka tuntuu aika kaukaa haetulta..
sanokaa ny pistänkö ton emon roskiin vai...(kiroilua..)
dfwta
Senior Member
_
30. tammikuuta 2006 @ 13:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näytönohjain vialta vaikuttaa.Kokeile eri ohjainversioita. Jos ei auta kokeile/osta uusi näytönohjain.
Alterdu
_
30. tammikuuta 2006 @ 14:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Dam voiko olla?Mutta näytön ohjain on jotain vajaa 1kk vanha ja kuitenkin pelit pyörii ja näyttää hyvältä ilman tuota GART ohjainta,eri ohjain versioita olen kyllä kokeillut..no meneehän se takuuseen??
semmonen tulimieleen vielä kun joskus kellotin tuota vanhempaa näyttistäni aika lailla niin jossain vaiheessa rupesi ilmenemään hieman samantyyppisiä grafiikka ongelmia..että perhana

Mutta ilmeisesti tuo näyttis toimii paremmin pci tilassa se gart on kuitenkin agp ajuri vähän viittaisi siihen että virrat on vähissä vai mitä luulette?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. helmikuuta 2006 @ 17:59

Mainos
_
__

_
Alterdu
_
14. helmikuuta 2006 @ 13:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli mun nykyinen virta lähde antaa 10a/12v linjaan onko liia vähä voiko tuo aiheuttaa grafiikka ongelmia, ja tosiaan kun tuon agp (GART) ajurin poistaa niin nvidian valikon mukaan näyttis on pci (pci x0 lukee vääylätyypissä) tilassa jolloin pelit toimii moiteettomasti..??mitäs tähän sanotte?
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > agp ajuri onkelmia

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy