User Käyttäjä Salasana  

torstai 21.8.2025 / 21:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > vob-tiedostojen kopioiminen ja konvertoiminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
vob-tiedostojen kopioiminen ja konvertoiminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
piizu
Newbie
_
30. tammikuuta 2006 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tervehdys

Olen polttanut panasonicin tallentavalla dvd-soittimella vanhoja analogisia nauhoja dvd-levyille. Kyseinen soitin päättelee tiedostot vob-tiedostoiksi, jotka käsittääkseni aiheuttavat sen, ettei kyseisiä levyjä voi yksinkertaisesti kopioida tai tallentaa tietokoneen kovalevylle.

Perustava tavoitteeni on saada nauhoista varmuuskopiot kovalevylle, eikä vain "olohuonesoittimessa" pyöritettäväksi. Mitä minun tulee tehdä?

Jos myöhemmin haluan editoida tallenteita, jollain editointiohjelmalla, niin pitääkö tiedostot muuntaa ensin (kuten olen ymmärtänyt) esim. avi-tiedostoiksi ja mikä ohjelma on järkevin tähän hommaan. Sivuja selatessa olen myös huomannut, että jotkut editointiohjelmat lukevat(?) näitä vob-tiedostoja... ovatko kyseiset ohjelmat muutenkin varteenotettavia editointiohjelmia?

piiz
Staff Member

32 tuotearviota
_
31. tammikuuta 2006 @ 08:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Esim. DVDdecrypter:illä saa ripattua tuon DVD:n sisällön kovalevylle jos suora VOB+(IFO) tiedostojen kopiointi kovalevylle ei onnistu.

Riippuu hiukan mitä editointia on tekemässä että mitä noille VOB tiedostoille kannattaa tehdä, pelkkä leikkaaminen onnistuu kyllä suoraan ilmaisilla ohjelmilla ja monet uudemmat videoeditointiohjelma kyllä avaavat VOB tiedostot suoraan oikein, lopuille voi kokeilla noiden VOB tiedostojen demuxaamista .m2v ja .ac3/.mp2 tiedostoiksi jotka ainakin toimivat hiukan suuremmalla varmuudella, viimeinen keino on sitten muuttaa VOB:it AVI:eiksi jotka ainakin aukeavat.
Timontti
Junior Member
_
8. helmikuuta 2006 @ 19:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
vob-tiedostoiksi, jotka käsittääkseni aiheuttavat sen, ettei kyseisiä levyjä voi yksinkertaisesti kopioida tai tallentaa tietokoneen kovalevylle.
Kyllä VOB-tiedostoja voi kopioida tietokoneelle ilman mitään erikoisohjelmaa pelkällä Windowsin copy-toiminnolla. Olen tehnyt juuri sitä samaa, mitä sinä kirjoitit haluavasi tehdä. Kokemukseni mukaan VOB-tiedoston voi myös uudelleennimetä ja sen päätteeksi voi vaihtaa .MPG ihan Windowsin tiedostojen uudelleennimeämistoiminnolla. Siitä on ollut hyötyä silloin, kun olen polttanut kopioita lahjaksi jollekin, jonka koneessa ei ole määritelty VOB-tiedostoille mitään katseluohjelmaa.

Tuohon hommaan minulla oli jo vuoden aikana hankittuna hyvä rutiini. Tänään kuitenkin otin käyttöön uuden, eri merkkiä olevan DVD-tallentimen ja törmäsin ääniongelmaan, johon kysyn neuvoa keskustelussa http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/297992

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. helmikuuta 2006 @ 19:13

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > vob-tiedostojen kopioiminen ja konvertoiminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy