User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 12.10.2025 / 15:53
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > lcd:n virtajohtoon kiintolevytkin...?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
LCD:n virtajohtoon kiintolevytkin...?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Shys
Member
_
2. helmikuuta 2006 @ 07:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Useissa ohjeissa esim. näyttiksissä jotka tarviivat molexista virtaa, kotelovalot... sanotaan että älä liitä samaan johtoon kiintolevyn virran kanssa. (1)Onko se sen takia että vastus kasvaa, eikä kovo saa pakosti tarvitsemaansa virtaa->boot?

Minulla on koneessa LCD-näyttö, joka ottaa virran molexista. LCD:n virtajohto on semmoinen josta saisi vielä yhdelle laitteelle virtaa (eli siinä on "naaras" ja "koiras" liitin). Ohjeissa ei sanottu mitään varoituksen sanaa tai muuta sellaista, (2)mutta pitääkö kiintolevyt kytkeä eri johtoon?

Tällä hetkellä olen kytkenyt kovot ja lcd:n näin:
virtalähteestä lähtee johto jossa on 2xMolex. Toinen molex menee LCD:lle ja toiseen molexiin(joka menee kovoille) on liitetty Y-haara liitin, joten saan virran kahdelle kiintolevylle.

Olen mitannut 12v jännitteen yleismittarilla ja se on 12,4v.
Eli viimeinen kysymys: (3)onko kytkentä oikein kovoille?

Plop plop - sanoi plussapallo

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2006 @ 07:30

jule100
Suspended permanently
_
2. helmikuuta 2006 @ 08:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minun mielestäni ei tuossa kytkennässä ole mitään huonosti kytketty.

Periaatteessa kaikille laitteille tulee 12V samasta pisteestä joka on powerin sisällä. Itse olen katsonut ettei samaan haaraan tulisi liikaa kuormaa , koska powerijohtojen paksuus ei kuitenkaan ole mikään suuri.
Eli viisainta on laittaa ensi ne laitteet johtoihin jotka ovat virta syöppöjä. Vasta sen jälkeen vähemmän virtaa tar vitsevat jatkohaaroihin.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > lcd:n virtajohtoon kiintolevytkin...?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy