User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 28.1.2026 / 17:15
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > mod-tiedoston lähetys kaverille..?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
MOD-tiedoston lähetys kaverille..?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
tsadam
Suspended due to non-functional email address
_
5. helmikuuta 2006 @ 18:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin tossa digivideokameran ja olen laittanut videopätkii koneelle..ja nyt haluisin lähettää näitä videoita kavereille..elikkäs miten se onnistuis helpoiten..olen yrittänyt messengerin kautta mut ei onnaa..videon lähetys kyl menee perille mut sitä ei voi sit katsoa...HELP ME..kiitos kaikille etukäteen..:)
Staff Member

32 tuotearviota
_
5. helmikuuta 2006 @ 19:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä ohjelma tallentaa MOD formaatissa?
tsadam
_
6. helmikuuta 2006 @ 07:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mä itse voin katsoa noita videonpätkii bsplayerillä..mut kun lähetin sillä messengerillä yhel kaverille niin se ei sit pysty katsomaan vaikka on bsplayer ja sama versiokin vielä..
Staff Member

32 tuotearviota
_
6. helmikuuta 2006 @ 13:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaveriltasi todennäköisesti puuttuu tarvittavat codec.
Toistuuko tiedosto VLC:llä?
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/dvd_soittimet/vlc.cfm
tsadam
_
6. helmikuuta 2006 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no kyl noi videonpätkät ainaskin mulla pyörii tossa vlc-soittimessa..en tiiä kaverista..
tsadam
_
6. helmikuuta 2006 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mikä on codec..?
Staff Member

32 tuotearviota
_
7. helmikuuta 2006 @ 08:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos sulla toimii VLC:llä niin pitäisi toimia kaverillasikin.
Kun se pätkä toistuu VLC:ssä niin View -> Stream and media info (Ctrl+I) niin näet mitä video ja ääni codec:ia se käyttää. Jolloin ne voi sitten ladata ja asentaa koneelle ja katsella vaikka sitten Windows Media Player:illä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kodek
tuo selittää Codec:in.
tsadam
_
7. helmikuuta 2006 @ 14:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mistä ne voi ladata..? audiolle codec a52 ja videolle codec mpgv..ei kerro mulle niinku mitään..eli mistä saan noi...
tsadam
_
8. helmikuuta 2006 @ 05:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
se ei toimi vlc-soittimessakaan sillä kaverilla..eli mitäs nyt pitäs tehä.?
Staff Member

32 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2006 @ 11:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä sen pitäisi sillä VLC:llä aueta (eli onko ongelma siinä että tiedosto ei aukea vai jokin muu)?

Onko se tiedosto missä formaatissa (avi, mpeg, mp4)?
tsadam
_
9. helmikuuta 2006 @ 10:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ne on niinku MOD-tiedostoja..mitä itse oon ainaskin voinu katsoa bsplayerillä ja vlc-playerillä..esim."kuvausta kännissä.MOD"...Joillakin kavereilla ei oo vaan auennu ja jollain vissiin on sanonu et windows ei anna aukasta tai jotain...ois tosi rentoo jos sais ne videonpätkät toimimaan..siitä ISO kiitos kuuluisi Agent_007 sinulle...
Staff Member

32 tuotearviota
_
10. helmikuuta 2006 @ 08:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Millä ohjelmalla olet noita .MOD tiedostoja saanut aikaan?
Kun on hankala lähteä arvaamaan mitä codec:ia ne tarvitsee kun ei ole hajua noista .MOD tiedostoista kun se ei ole videon suhteen mikään kovin tunnettu säiliö.
tsadam
_
10. helmikuuta 2006 @ 19:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
emmä oikein tiedä et millä ohjelmalla...mä vaan siirrän siitä digivideokamerasta niitä videonpätkii usb-kaapelin avulla...ja sit ne on noita mod.tiedostoja..ja voin kattoo niitä sit bsplayerillä ja vlc-playerilla...
Staff Member

32 tuotearviota
_
11. helmikuuta 2006 @ 06:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli ne näyttäisi olevan MPEG-2 tiedostoja jotka on vaan nimetty erilailla.
Eli Windows puolella esim. VLC (ilmainen), Media Player Classic (ilmainen, ei siis Windows:in perus mediasoitin), winDVD (kaupallinen) ja powerDVD (kaupallinen) pitäisi avata noita.

Kannattaa muuntaa se .mod -> .mpg
tsadam
_
11. helmikuuta 2006 @ 07:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ja miten se onnistuu..se muuttaminen..?
Staff Member

32 tuotearviota
_
11. helmikuuta 2006 @ 11:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nimeää vain uudestaan.
tsadam
_
11. helmikuuta 2006 @ 15:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei onnistu silleen...siitä vaan tulee sit esim."kämpän kuvausta.MPG.MOD" tiedosto...
Newbie
_
11. helmikuuta 2006 @ 19:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
(oma tietokone tai ihan mikä vaan) -> työkalut -> kansion asetukset -> näytä -> ruksi pois kohdasta "piilota tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteet" ja pitäs onnistua uudelleennimeäminen paremmin?
tsadam
_
12. helmikuuta 2006 @ 19:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
vaikka kaveri nimes sen tiedoston MPG-tiedostoksi tai siis muutti..teidän ohjeitten mukaisesti..niin ei se siltikään voinu katsoa sitä videopätkää..eli mikäs keino ois seuraava...? vai joko keinot loppu teilläkin kesken...:)
Staff Member

32 tuotearviota
_
13. helmikuuta 2006 @ 11:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
VLC:llä tai Media Player Classic:illa pitäisi näkyä jos ei ole powerDVD:tä tai winDVD:tä asennettuna.
tsadam
_
5. maaliskuuta 2006 @ 18:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei vieläkään toimi noi videonpätkän paitsi mulla..ja yhel kaverillaki näky kun lähetin sille mut oon lähettäny varmaa 8 kaverille jolla ei sit toimi...mikähä täs ny on vikana..?
Staff Member

32 tuotearviota
_
6. maaliskuuta 2006 @ 18:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tiedostot siirtyvät varmasti ehjänä perille?
tsadam
_
11. maaliskuuta 2006 @ 15:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo siirtyy käsittääkseni..
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
11. maaliskuuta 2006 @ 16:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos sinä itse pystyt niitä katsomaan nin mitä jos konverttaisit ne johonkin toiseen muotoon. Esim Windows Movie Makerilla tai VirtualDubilla. Teet nistä vaikka standardeja MPEG1 videoita niin toimii kaikilla. WMV toimii todennäköisesti myös kaikilla.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > mod-tiedoston lähetys kaverille..?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy