User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 19.9.2024 / 04:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > kaikki muut pelikonsolit > next-gen konsolit. minkä sinä hankit?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Next-gen konsolit. minkä sinä hankit?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123456>
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2005 @ 08:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Ensimmäiset xboxit ovat kuulemma todella bugisia.
Eipä noita nyt vielä kovin paljon suhteutettuna myytyihin ole ollut mikäli verkossa olevia juttuja on uskominen. Eli muutamia bugisia on ollu liikkeellä ilmeiseen jokapuolella (siis jokapuolella jenkkejä). Sama se on aina jokaisen uuden tuotteen kanssa. Moni ei enää taida edes muistaa mitä ongelmia oli aikoinaan aiemmissa konsoleissa. Jokaisessa on tullessaan ollut joitain tyyppivikoja, muttei se silti tuotteesta läpeensä huonoa tee. Ainut omalle kohdalle osunut romu oli ps2 ja niistä vasta 3:s toimi oikein.

*EDIT:typo*

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2005 @ 08:37

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2005 @ 09:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Ensimmäiset xboxit ovat kuulemma todella bugisia.
Mitä nyt netistä olen lukenut, niin vain pieni osa on ollut bugisia, ja ne on luvattu vaihtaa.

Quote:
Saattaa hieman nakertaa tämä xboxin myyntiä vaikka nämä virheet varmasti korjataankin.
Loppuunmyyty tuo näyttää useimmissa paikoissa olevan, ellei oteta laskuun pieniä puljuja, jotka repivät kovalevyttömästä 800$. Silti menee kaupaksi :o
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2005 @ 09:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Moni ei enää taida edes muistaa mitä ongelmia oli aikoinaan aiemmissa konsoleissa.
Eikä tarvitse mennä kovinkaan kauas menneisyyteen. Tähän listaan kuuluvat mm. dreamcast, ps1, ps2, ensimmäinen xbox... Lista jatkuu. Viimeisimpänä sonyn psp, jonka ensimmäisten versioiden näytöissä oli älyttömästi kuolleita pikseleitä, neliönappi jäi jumiin ja siinä pystyi suorittamaan allekirjoittamatonta koodia (joka ei ihmisiä kyllä juuri haitannut :p).
timonsteri
Senior Member
_
24. marraskuuta 2005 @ 10:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikkisoftaa on aina ollut helppo syyttää. ;) Mutta sehän on fakta, että bugeja tulee aina ensimmäisiin yksilöihin (oli kyseessä mikkisoftan, ninttarin tai sonyn konsoli).
HD15
Member
_
25. marraskuuta 2005 @ 12:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Eikä tarvitse mennä kovinkaan kauas menneisyyteen. Tähän listaan kuuluvat mm. dreamcast, ps1, ps2, ensimmäinen xbox... Lista jatkuu. Viimeisimpänä sonyn psp
Listassasi ei vielä tullut yhtäkään nintendoa! Niissä ei yleensä ole vikoja ja kestää jopa sen että limua kaatuu päälle(cuben kanssa kokemusta tästä xP). No jaa onhan niissäkin tietenkin joskus vikoja mutta kun on ninttari-fanboy niin on pakko julistaa nintendon ylivoimaisuutta :O
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
25. marraskuuta 2005 @ 14:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Listassasi ei vielä tullut yhtäkään nintendoa!
Nintendoa ei juuri tarvitse noteerata, sillä n64:stä lähtien nintendon konsolit ollut pelkkiä floppeja.
HD15
Member
_
25. marraskuuta 2005 @ 20:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
arcanix. n64 oli melko hyvä konsoli(parempi kuin kumpikaan pleikkari). ainoana ongelmana oli että käytti vieläkin perkeleen kalliita pelimoduuleja...

vasta gamecube oli floppi erittäin suppean pelivalikoimansa takia. luulenpa että lopettivat pelien tekemisen sen takia että nintendolla on lastenkonsolin leima ja siksi pelaajat eivät sitä ostaneet. Ikävä kyllä peleissä katsotaan että se on vähintään K15 jolloin se on "hyvä peli. jos peli on k18 niin se on ihmisten mielestä aivan huippuhyvä. Tässä ei tietenkään ole mitään järkeä mutta eihän pelintekijä tässä tilanteessa voi kuin alkaa tekemään räiskintäpelejä. mitä korkeampi ikäraja, sen paremmin myy. jos pelissä on 3+ niin ei todellakaan myy yhtä hyvin. nintendo on menettänyt osansa konsolikamppailussa juuri siksi että pelaajat eivät halua vaihtoehtoja vaan verta.

Nintendon pelit ovat usein sitä samaa marioa mutta kuitenkin erilaisia kuin muiden konsolien pelit. ainakin revolutionin kohdalla tulee selvästi muutoksia. ohjain on sen verran erilainen että kyllä siinä ainakin vaihtoehtoa on kerrakseen. tattiohjaimella alkaa olla melko tylsää ampua päitä pois kun sitä on tehnyt miljoona kertaa ennenkin.
henkilökohtaisesti vihaan gamecubea koska sen pelivalikoima on ällistyttävän suppea. konsolina nintendot ovat aina hakanneet kilpailijansa. kaikki nintendoni ovat huippukunnossa kun taas pleikkarit molemmat menneet rikki.
Itse laite on aina ollut laadukkaampi ja tule aina olemaan laadukkaampi kuin kilpailijoiden(vaikka siinä olisikin vähemmän tehoja). Pelitkin ovat todella vaihtoehto muiden konsolien peleille.


Nintendon konsolit ovat ehkä flopanneet(myyntilukuja kun katellaan) mutta konsolit ovat parempia ja omaperäisempiä. Sen mitä nintendo tekee, niin sony tekee perässä. Jos nintendo olisi analogitatin ja d-padin kunnolla patentoinut niin playstationia ei tänä päivänä olisi olemassakaan...

arcanix vähän enemmän perusteluja. miten ninttarit ovat flopanneet jne.
niin ja aattelinpa nyt pyytää anteeksi kun tällä tavalla hyökkään juuri sinun kimppuusi.
timonsteri
Senior Member
_
25. marraskuuta 2005 @ 21:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
n64 oli melko hyvä konsoli(parempi kuin kumpikaan pleikkari
Makuasia, kuiskasi kakkonen ykköselle kesken aktin.
Quote:
vasta gamecube oli floppi erittäin suppean pelivalikoimansa takia.
Juupajuu, Dreamcastiä vasta voidaan kutsua flopiksi...

Erilaisuus tai joukosta erottuminen, joka konsolilla on omaperäisiä, klooneja (samaa kakkaa eri formaatissa), hyviä, huonoja, paskoja, huippuja tai keskinkertaisia pelejä. Jos Revolution (tai mikä sen nimeksi nyt lopulta tulee) onnistuu siinä, mitä se niin hehkuttaa, niin varmasti omaperäisemmät pelit löytyvät Next-gen ninttarilta (muttei tietenkään omaperäisyys aina peliä pelasta). Jos ninttari haluaa erottua muista konsoleista täysin, voisi se unohtaa sen gamecube kapulan (tai ainakin sen näköinen kapula olisi tulossa sen kapula/joikka -säädön lisäksi).

Mä ymmärrän, että ninttarifani ylistää omiaan - niin tekee yleensä fani kuin fani, oli kyse sitten pleikasta tai äkspoksista.

Itse odotan mielenkiinnolla kaikkia konsoleita. Nintendon konsolia siksi, koska pelit tosiaan voivat olla omaperäisia. Pleikkarin konsolia siksi, koska on kova halu nähdä, mihin cell-prossu kykenee + tietenkin hyvät vanhat pelit tulossa (MGS4, Gran Turismo...). Ja Mikkisoftan boksi onkin jo varma ostos jo pelkästään Oblivionin takia. :)
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2005 @ 06:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
n64 oli melko hyvä konsoli(parempi kuin kumpikaan pleikkari). ainoana ongelmana oli että käytti vieläkin perkeleen kalliita pelimoduuleja
No jos myyntiä katsotaan, niin kyllä ps1 otti selätysvoiton n64:stä (ps1 102 miljoonaa yksikköä ja n64 32 miljoonaa yksikköä). Eihän hyvissä peleissä grafiikoilla ole väliä, mutta kyllä se tietysti vaikuttaa. N64:ssä kaikki pelit olivat tajuttoman sumuisia, grafiikat huomattavasti epäterävämpiä kuin pleikassa. Eikä nintendolla ollut pelejä, millä vastata pleikan tarjontaan. Olihan siellä hittejäkin, kuten mario 64, zeldat yms. Nintendon pelit olivat edelleen samaa mitä vanhemmilla nintendoilla, kun taas pleikkari toi ihmisille jotain uutta.

Gamecubesta ei tarvitsekaan sanoa mitään. Onhan tuota myyty melkein yhtä paljon kuin xboxia, tosin naurettavan alhainen hinta ja xboxin huono myynti Japanissa näkyy näissä luvuissa.

Dreamcast ikävä kyllä oli floppi, vaikka sitä myytiinkin 10 miljoonaa kappaletta (saman verran kuin edellisen generaation saturnia). Tulipa pelattua tuolla soul caliburia aikoinaan.

Tässä vähän nintendon "kehitystä":

HD15
Member
_
26. marraskuuta 2005 @ 09:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nintendon myynti on todellakin laskenut koska kolmannen osapuolen pelejä on aina perkeleen vähän -> pelejä kokonaisuudessaan vähemmän -> konsolille vähemmän käyttöä

pleikkari ykköstä ja varsinkaan kakkosta en voi kehua.
d-padi kössittiin nintendolta joka oli käyttänyt sitä jo nesissä.
sonyhan toi melko nopeasti kuusnelosen ilmestymisen jälkeen markkinoille dualshockin erot alkuperäiseen verrattuna:
analogitatit - kopioitu nintendolta
tärinä - sekin kopioitu
cd-levyjen käyttö oli se hyvä asia jota he ihan ite keksivät käyttää hyväkseen ja se sai kolmannen osapuolen pelintekijät kunnolla mukaan.

Gamecube on tämän sukupolven paras konsoli, mutta pelit uupuvat ja pelkällä laatikolla ei tee mitään.

Nintendo yrittää revon kanssa päteä myös siellä missä pelejä ei ainakaan vielä pelata.

Pleikkari kolmosessa on melko paljon aikas turhia ominaisuuksia, kuten kahden hdtv'n käyttäminen rinnakkain.
Mikrobitin pelitoimittajaa Tapio berschewskyä siteeraten "nyt voit liittää molemmat 3000 euron telivisiosi pleikkariin"(suunnilleen tuolla tavalla hän sanoi.

niin ja sitten nämä lupaukset ruudunpäivitysnopeuksista...
puolellakaan meistä ei ole 120+ hz televisiota joten mitä me tälläkään ominaisuudella teemme? luulenpa että omassa televisiossani kaikki kolme konsolia näyttäisivät melkein yhtä hyvältä. telkkarini ei myöskään ole tarkkudeltaan 720p. Taitaa microsoft ja sony olla hieman aikaansa edellä niinkuin nintendo aikanaan nettipelimahdollisuutensa kanssa.

Uskonpa että revolution tulee myymään kaikkein huonoiten ja sitä tullaan edeltäjiensä tavoin haukkumaan "lasten konsoliksi" mutta todellakin ostan sen mieluummin kuin perekeleen ison xboxin tai takuun jälkeen rikkimenevän kalliin pleikkarin.

Niin no luulenpa silti että suurin syy siihen että ostan revolutionin on se että olen pahanlaatuinen nintendofani :P


vaikka olenkin vankasti ninttarin kannattaja niin toivon että microsoft saa korjattua kaikki viat uudessa konsolissaan ja että sonyn konsoli kestää kauemmin kuin 14kk(takuu 12kk). :D
Eihän yksi konsoli riitä mihinkään. oli se pääkonsoli mikä tahansa näistä niin ostan joka tapauksessa ainakin kaksi.
todennäköisesti ps3 jää ostamatta periaatesyistä
Tonski
Senior Member
_
26. marraskuuta 2005 @ 11:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistä nämä tyypit saavat kaiken tietonsa?? Tsiisus sentään...

timonsteri
Senior Member
_
26. marraskuuta 2005 @ 11:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Mistä nämä tyypit saavat kaiken tietonsa?? Tsiisus sentään...
Vissiin joku maailman laajuinen verkosto tms.
Senior Member
_
26. marraskuuta 2005 @ 11:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
D-pad oli ennen Nintendon FamilyComiakin käytössä Entex:n käsipelisysteemissä, Nintendo "ainoastaan" lisäsi siihen ominaisuuden jossa nuolien yht'aikaiset painallukset lasketaan yhdeksi vinoksi painallukseksi.

DualShock-ohjaimet Sony tosiaan julkaisi 1997, seuraavana vuonna N64:n ilmestymisen jälkeen. Mutta mikseipä sitä hyväksi todettua systeemiä käyttäisi?

Mitä tulee ruudunpäivitysnopeuksiin, niin voisin väittää että mahdollisesti nyt tiedossa olevat arvot ovat piikkiarvoja. Niinpä ne todellisuudessa tulevat olemaan ehkä siinä 80-100Hz paikkeilla. Ja itse en näe mitään syytä siihen, miksi HDTV:tä pitäisi syrjiä. Suomeen ne eivät vielä ole varsinaisesti tulleet, johtuen Ylen, MTV:n ja Nelosen varsin rajoittuneista verkoista ja rahan puutteesta, mutta muualla maailmalla nuo ovat varsin yleisiä. Tuskin se keneltäkään pois on jos konsoli tukee jotain ylimääräistäkin?
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2005 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Pleikkari kolmosessa on melko paljon aikas turhia ominaisuuksia, kuten kahden hdtv'n käyttäminen rinnakkain.
No jos olet porvari ja haluat kaiken irti lentosimusta, niin mikä ettei ;) Saapa nähdä karsivatko tuonkin pois lopullisesta versiosta.
Quote:
d-padi kössittiin nintendolta joka oli käyttänyt sitä jo nesissä.
sonyhan toi melko nopeasti kuusnelosen ilmestymisen jälkeen markkinoille dualshockin erot alkuperäiseen verrattuna:
analogitatit - kopioitu nintendolta
tärinä - sekin kopioitu
Mutta let's face it, dual shockit on parhaiten käteen istuvia ohjaimia, joissa on kaikki napit käden ulottuvilla. Nintendollahan piti ostaa kapulaan joku rumble pack ennen kuin tärinä toimi.
Quote:
puolellakaan meistä ei ole 120+ hz televisiota joten mitä me tälläkään ominaisuudella teemme?
Ja suurin osa meistä on ihmisiä, eli ei juuri nähdä eroa, jos fps on yli 60. Mitä tuohon hdtv:hen tulee niin se on kyllä ihan pakko olla. Kuvaputkitelkkarit on häviämässä ja "taulu-tv:t" yleistymässä. Tällä hetkellä hdtv-tuki on vakiona kaikissa lcd ja plasmatelkuissa. Kahden vuoden päästä kun on kunnolla konsolit levinnyt maailmalle, ja hdtv:t ovat yleisempiä, niin sitten on kyllä huutava tarve hd-resoille. On nimittäin aika merkittävä ero, että pelaatko peliä 640x480 resolla, vai 1280x720 resolla. Käsittääkseni ps3:ssa on vielä 1080p resolle tuki (1920x1080), sekin on jo merkittävä ero 720p:hen. X360:llä taisi olla 720p ja 1080i (interlaced -> käytännössä 540 vaakariviä). Itse ostin hd lcd:n tässä vähän aikaa sitten, x360:tä silmällä pitäen. Eikä ollut kuin 699e 27" (kuva-ala oli 1" isompi kuin 28" kuvaputkessa).

Siinä vähän offtopicciakin, mutta ei voi mitään ^_^
HD15
Member
_
26. marraskuuta 2005 @ 13:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Mutta let's face it, dual shockit on parhaiten käteen istuvia ohjaimia
No ei todellakaan. se että kumpi on parempi, 64 ohjain vai dualshock on makuasia(itse pidän kuusnelosesta) mutta kun mennään seuraavaan sukupolveen niin jopa xboxin alkuperäiset mammuttiohjaimet ovat mukavampia kuin dualshockit. s-ohjaimet ja cuben ohjaimet vievät kirkkaasti voiton dualshockista. tämäkin on toisaalta makuasia ettei voi niin vain julistaa toisen paremmuutta faktaksi.

Familycomissa oli d-pad? aijaa en ikävä kyllä ole koskaan familycomia koskaan käyttänyt. kitos tiedosta =)
Quote:
Itse ostin hd lcd:n tässä vähän aikaa sitten, x360:tä silmällä pitäen. Eikä ollut kuin 699e 27" (kuva-ala oli 1" isompi kuin 28" kuvaputkessa)
Noin halvallako niitä saa? No jos sulla hdtv on niin kyllä suosittelen xboxia tai pleikkaria jos grafiikat ovat sinulle se iso asia. toivottavasti on hintansa väärti. =)
itselleni tulee hdtv:stä aina mieleen 40 tuuman plasmatelkkari joten siitä se kuva niiden karmeasta hinasta kai tulee :P

Itselleni grafiikka on vain sivuosassa. jos peli on pitkäikäinen ja hauska niin kyllä se kaikki elokuvamaisen hienotkin pelit hakkaa.
8-bittiset ovat vielä tänä päivänäkin huomattavasti parempia kuin mikään pleikkari, äksboksi tai pelikuutio.
Niissä on pelattavuus kohdallaan. Nykyään keskitytään miltei kokonaan siihen että saadaan hineonnäköinen peli ja mielellään räiskintäpeli.
Esim f.e.a.r(jotkut siitä pitävät, minä en) on aivan sairaan hieno peli mutta en sitä kovin kauan pelata jaksa...
Kai se on jokasen oma asia mutta mä ainakin haluan pelata enkä kattoa elokuvaa.
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2005 @ 13:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Itselleni grafiikka on vain sivuosassa. jos peli on pitkäikäinen ja hauska niin kyllä se kaikki elokuvamaisen hienotkin pelit hakkaa.
Jos koneissa on potentiaalia, niin mielummin pelaa paremmalla resolla kuin huonommalla ^_^

8-bit nes tunnetaan Japanissa nimellä Famicom.
Tonski
Senior Member
_
26. marraskuuta 2005 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pysyttekö te pelikonenerot arcanix ja HD15 itsekkin perässä siitä mitä kirjoitatte?? Meikä meni jo sekasin siitä kuka on minkäkin pelikonsolin puolella...

Senior Member

6 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2005 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tällä hetkellä mielipide on Revolutionin puolella, enkä jaksa perustella :D
Ja senkin hankin kun tulee joku kiinnostava peli ja se on halpa, ja voi piraatteja pelata :D

The future is not set. Theres no fate but that which we make for ourselves.
Oon Consoleforumsin mysticy, PS2-Scenen MysTiCy ja Maxconsolen toad86.
Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
Super Nintoaster! :D https://sites.google.com/site/markosstuff/super-nintoaster
HD15
Member
_
26. marraskuuta 2005 @ 15:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Pysyttekö te pelikonenerot arcanix ja HD15 itsekkin perässä siitä mitä kirjoitatte?? Meikä meni jo sekasin siitä kuka on minkäkin pelikonsolin puolella...
Pelikonenerot haha
En mä arcanixista tiedä mutta mä luulen että mä oon pariin kertaan varmasti toistellu itteäni. en kai mä muuten olis noin montaa noin pitkää tekstiä voinut kirjoittaa(olisinko?).
Kiistely Arcanixin kanssa on ollut mukavaa ja intensiivistä.
Koko ketjukin on paisunut jo yli 60-viestiseksi.


Minä olen nintendon puolella ja arcanix microsoftin ja sonyn puolella(luulisin).
timonsteri
Senior Member
_
26. marraskuuta 2005 @ 16:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Minä olen nintendon puolella ja arcanix microsoftin ja sonyn puolella(luulisin).
Musta toi on just niin typerää, "olla jonkun puolella". :D Miksi edes pitää olla jonkun puolella? Ihan hyviä ne kaikki on. PS2, Xbox ja Gamecube, joka konsolilla olen pelannut hyviä pelejä. Gamecubella Viewtiful Jorma ja Resident Evil 4, jälkimmäinen varsinki on ihan timantti. Pleikalla tietenkin Metal Gearit. Xboksia en niin ole säätänyt, kun samoja pelejä on tullut säädettyä pc:llä. Mutta nyt ainakin uusi boksi kiehtoo, kun pc:n vaihdan mäkkiin ja pelailut siirtyy melkeinpä kokonaan konsoleille.
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2005 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Haha :D No kyllä tässä pakkaa vähän sekaisin menemään, kun ei muista, että mitäs tässä vastaan väitetään :p Periatteessa en pidä minkään puolia, mutta en vain pidä nintendon tavasta hoitaa bisneksiään näinä päivinä. Sedät kun yrittävät luottaa vanhaan kaavaan, eikä tuoda juuri uutta. Uuden nintendon nimi tosin kutkuttava "revolution", toivottavasti saavat jotain irti, niin voin hypätä taas nintendon kelkkaan ^_^
Tonski
Senior Member
_
26. marraskuuta 2005 @ 17:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mun mielipide menee kai jotenkin näin:


Nintendo on vanhahko, mutta tosi muistoja mieleen tuova pelikonefirma! Sen muistaa vanhoilta päiviltä kun aina nuorempana pelasi SNESillä Super Mario Worldia. Nintendo on klassikko, ja sitä ei siltä kukaan voi pois viedä. Mitenkäs tulevaisuus? Uusi kohuttu ohjain on tulossa. Kauko-ohjaimeltako tuon piti näyttää... Tehoista ei paljoa ole puhuttu, mutta aika näyttää... (Mitenkähän se uusi ohjain sit tulee toimimaan...)


Microsoft taas on kehittynyt ja hieno pelikonefirma, mutta tuli vasta pelikoneiden tällä sukupolvella mukaan, ja on aika "newbie" kuten toi mun kuvaus tuossa sanoo... :D Siltikin se tuli mukaan näyttävästi ja hyvin, pakaten tehoja XBoxiinsa paljon enemmän kuin Sony värkkäsi PS2:kkoseen. Ensi sukupolvella XBOX 360 on tyypillinen peruskonsoli. Nintendolla on ohjaimensa, Sonylla huipputeknologiat, mutta XBOX 360 on seuraavan sukupolven peruskonsoli. Se on niin standardi, että julkaistaankin ekana. Kuinkahan paljon grafiikat sitten heittää Sonyn ja Microsoftin koneiden välillä.


Sitten on Sony. Uutta blu-ray teknologiaa hyödyntävä "supertietokone" PS3. Cell-prosessoreilla mässäileva ihmelaite, jonka maineella Sony tällä hetkellä ratsastaa. Uusien ohjainten on sanottu näyttävän teknologisten aborigiinien (Australian alkuasukkaiden) bumerangeilta, tai kyborgilehmän sarvilta. Konehan voi langattomasti vaihtaa tiedostoja tietokoneen kanssa. Siihen voi kytkeä 2 laajakuva TV:tä, joka hyödyntääkin passelisti PS3:n HDTV mahdollisuuksia. Näistä kun vielä tekee yhden jättiruudun, niin tunnelmat on vähän toiset kun PSP:llä pelatessä. :D No, eipähän ainakaan kaveri pääse kaksinpelissä katselemaan missäs se toinen ukko seikkailee. Tätä pelikonetta odotan eniten, sillä pleikkarithan ne on tietenkin niitä maailman suosituimpia pelikoneita. 90,3 miljoonaa PlayStation 2:sta myyty maapallolle. PlayStation on jo klassikko. Kuten Nintendokin, vähän pienimuotoisempi vain. Näytetyt videot eivät ihan teinneet olla oikeaa pelikuvaa tähän mennessä, vaikka niin on väitettykin. Katsotaan mitenkä ne lupaukset niistä tehoista sitten pitävät paikkansa.

Seuraavan sukupolven konsoleissa on ainakin yhteistä langattomuus, ja se on yksi niiden kaikkien valteista.

Itse suosin PlayStation 3:a. Nintendo Revolutionissa uskon olevan liian vähän tehoja, vaikka uusi kauko-ohjain ohjain oliskin tosi hieno ja haluttava. Microsoftin XBOX 360 tulee olemaan liian peruskamaa. PlayStation 3:ssa on tehoja vaikka muille jakaa. Minun vaaka kallistuu sinne suuntaan.

(Yksi aiheeseen liittymätön kysymys: Vaihtuuko tuo kuvaus "newbie, junior member, member, senior member" minkä mukaan? Käyntimäärien? Kestustelualueiden käyton? Käyntiajan?)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. marraskuuta 2005 @ 17:59

HD15
Member
_
26. marraskuuta 2005 @ 18:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sen olen päättänyt että sonyn konsoleita en enään osta. liian paljon huonoja kokemuksia itse laitteista(pelivalikoima on erittäin laaja joka on ollut pleikkareissa todella hyvää. itse kone on pepusta).

Suhtautumiseni microsoftiin on kielteinen mutta ainakin xbox on laitteena hintansa väärti. Olen harkinnutkin 360:n ostamista hintojen laskiessa. Perheen pää kuulemma hankkii videotykin jouluna "työtarkoituksiin" eli firman piikkiin. vielä kun saisi tarkkakuvaisen tykin niin kyllä se 360 olisi talossa heti kun rahat saan kasaan tai saan sen kinuttua :D

mutta toisaalta tämä nintendon uusin kapula on sen verran erilainen että jos se ohjain on hyvä keksintö ja sopii käteen jne. niin en usko että ristilaatikolle jää aikaa.

Edit:
Neuvon lisään vielä:
Quote:
(Yksi aiheeseen liittymätön kysymys: Vaihtuuko tuo kuvaus "newbie, junior member, member, senior member" minkä mukaan? Käyntimäärien? Kestustelualueiden käyton? Käyntiajan?)
Menee sen mukaan kuinka aktiivinen, avulias jne. olet palstoilla
junior memberiksi pääsee 20 viestillä, memberiksi itse pääsin vasta noin 100 viestin paikkeilla ja senior memberiksi xxx(esim 456) määrällä viestejä, senioriksi pääseminen ei ole mitenkään varmaa vaan johtuu modien oikuista. kaikki muutetaan "ylemmälle tasolle" käsin joten älä ihmettele jos "tasosi" ei muutu heti kun sen pitäisi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. marraskuuta 2005 @ 18:32

timonsteri
Senior Member
_
26. marraskuuta 2005 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Nintendo Revolutionissa uskon olevan liian vähän tehoja
Quote:
Microsoftin XBOX 360 tulee olemaan liian peruskamaa. PlayStation 3:ssa on tehoja vaikka muille jakaa.
Ei ne tehot pelistä hyvää tee. Nintendo ei lähtenyt tehokisaan, päätti tehdä vähän toista. Ps3 on yhtä peruskamaa kuin boksikin.
Quote:
PlayStation 3:ssa on tehoja vaikka muille jakaa. Minun vaaka kallistuu sinne suuntaan.
Mä kyllä tehojen perusteella konsolia valitsis. Mun vaaka ei kallistu mihinkään suuntaan. Luulisin, että ostan kaikki konsolit. :D
Mainos
_
__
 
_
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2005 @ 20:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Nintendo Revolutionissa uskon olevan liian vähän tehoja, vaikka uusi kauko-ohjain ohjain oliskin tosi hieno ja haluttava.
Voi olla, että käy kuin nds:lle revolutionin kanssa. Eli tulee vaan pelejä, joita voisi paremmin sano tech-demoiksi (ts. hyödyntää uutta kapulaa joka asiassa, mutta ei keksity olennaiseen). Tällaisia nds:n kosketusnäyttöä hyödyntäviä pelejä on aivan älyttömästi. Silti se myy, etenkin Japanilaisiin tällainen erikoisuus puree ku veitsi isoäitiin. Todennäköisesti myös revolution myy hyvin Japanissa, olkoon sitten vaikka kuinka floppi muualla.
 
Sivu:<123456>
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > kaikki muut pelikonsolit > next-gen konsolit. minkä sinä hankit?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy