Prosessorin valinta
|
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
17. maaliskuuta 2006 @ 08:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Suosittelisin kuitenkin että harkitsisit vähän aikaa ennenkuin Mikromajasta ostat yhtikäs mitään. Kannattaa tehdä muissakin kaupoissa vertailuhinta noista samoista komponenteista ja katsoa sitten mikä paikka on edullisin. Jimms Pcstore on yksi huonoimmista pc-alan kaupoista, joskin siellä joskus on halvalla hyvät komponentit. Suosittelen kuitenkin Verkkokauppa.comia, sieltä löytyy kaikki tarvittava, pikkuisen kalliimmalla EHKÄ, mutta saat hyvää palvelua ja nopeaa sellaista. Eikä nuo hinnat sielläkään niin kauheita ole...
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
17. maaliskuuta 2006 @ 08:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Suosittelisin kuitenkin että harkitsisit vähän aikaa ennenkuin Mikromajasta ostat yhtikäs mitään. Kannattaa tehdä muissakin kaupoissa vertailuhinta noista samoista komponenteista ja katsoa sitten mikä paikka on edullisin. Jimms Pcstore on yksi huonoimmista pc-alan kaupoista, joskin siellä joskus on halvalla hyvät komponentit. Suosittelen kuitenkin Verkkokauppa.comia, sieltä löytyy kaikki tarvittava, pikkuisen kalliimmalla EHKÄ, mutta saat hyvää palvelua ja nopeaa sellaista. Eikä nuo hinnat sielläkään niin kauheita ole...
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
17. maaliskuuta 2006 @ 09:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikäs siinä Mikromajassa on vikana? Minun mielestä he hoitavat hommansa hyvin ja heillä on myös halvat hinnat. Vain positiivista kertomista minulla on heistä.
|
mkmikko
Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 10:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Suosittelen FX-55 ostoa, koska se on paljon halvempi kuin -57 malli ja eikä niillä ole tavallisessa peli tai grafiikka käytössä olennaista eroa. Molemmat ovat Nykypäivän huippuprosessoreita ja vaikka tiedostoa pakatessa voi hieman odottaa enemmän kuin missä ajassa 57 olisi sen pakannut ei sen ajan säästäminen ole mielestäni sen hintaeron arvoista. Jos Rahaa löytyy niin itse ostaisin uusimman FX-60 prosessorin ehdottomasti
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
17. maaliskuuta 2006 @ 10:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Ainakin yhdessä asiassa Dual core opteronit ovat parempia kuin X2, niiden vakio jäähy on Thermaltaken valmistama järeä heatpipe jäähy Jota tuskin on tarvetta vaihtaa, ellei kellota konetta reilusti.
Kyseinen jäähy tulee 4400+ mukana ja vaihtamiseen ei ole mitään tarvetta.
|
AfterDawn Addict
16 tuotearviota
|
17. maaliskuuta 2006 @ 14:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen saalistanut samantapaisen kokoonpanon kuin MDewill, mutta yksi osa jäi ihmetyttämään.
Joten ennen kun laitan sen koneeseen kiinni kysäsen että tietääkö joku jotain seuraavasta:
ASRock 939 Dual-SATA2
|
Takajammu
Member
1 tuotearvio
|
17. maaliskuuta 2006 @ 14:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitäs siitä pitäis tietää?
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
17. maaliskuuta 2006 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Sanotaanko nyt näin: jopa jo vuoden kuluttua nuo kyseiset komponentit saa paaaljon paljon halvemmalla kuin mitä tällä hetkellä. Eli jos sulla ei mitään Duronia tai Celeronia oo nykykoneessa tai oikein rupusta athlonia tai penaa, niin kannattaa odotella hieman ennenkuin menee jäille kesäkuussa pilkille. Tuskin kukaan keksii niin mullistavaa grafiikkaa vielä vuoden tai parin päästä etteikö esim. x2 prossulla ja 7800 pyörisi kuin unelma. Mutta mikäli on haluja ostaa heti uusin rauta kun se ilmestyy ja ennenkaikkea rahaa, niin onhan se annettava mennä.
|
rafsanta
Senior Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 21:47 |
Linkki tähän viestiin
|
@extralow
olen ainakin lukenut joltain muropaketin 'jäseneltä', että vasta 4600+ dual core prossuissa, ja siitä isommissa on noi heat pipet. se oli ostani 4400+ ja jonkun isomman, ja sillä oli vaan siinä isossa HP.
Abit NF7-S v2.0, AXP 3000+(kerroinlukoton), 2*512Mb Samsung UCCC(dual ddr460 1T), 6800(16/6 128Mb), Samsung 940B
3dMark05 *5379*, MuroPi 1M *40sek* ---- jäähtyy: Thermalright SI-97, Zalman VF700-Cu
|
Cosmo78
Member
|
18. maaliskuuta 2006 @ 07:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: olen ainakin lukenut joltain muropaketin 'jäseneltä', että vasta 4600+ dual core prossuissa, ja siitä isommissa on noi heat pipet. se oli ostani 4400+ ja jonkun isomman, ja sillä oli vaan siinä isossa HP
AMD voi muuttaa boxed jäähyjään ihan miten parhaaksi katsoo. Itselläni siis tuli Opteronin mukana 80x80x20 tuulettimella varustettu HP jäähy, mutta olen nähnyt myös kuvia 80x80x10 tuulettimella varustetusta hiukan kevyemmästä mallista.
Quote: Suosittelen FX-55 ostoa, koska se on paljon halvempi kuin -57 malli ja eikä niillä ole tavallisessa peli tai grafiikka käytössä olennaista eroa. Molemmat ovat Nykypäivän huippuprosessoreita ja vaikka tiedostoa pakatessa voi hieman odottaa enemmän kuin missä ajassa 57 olisi sen pakannut ei sen ajan säästäminen ole mielestäni sen hintaeron arvoista. Jos Rahaa löytyy niin itse ostaisin uusimman FX-60 prosessorin ehdottomasti
Seuraavista syistä en pitäisi tuota suositusta kovin järkevänä.
Quote: FX-sarja eroaa muista kerroin lukottomuudella mikä mahdollistaa prossun kellottamisen ilman muiden osien kellottamista. Dual core prossujen kanssa kertoimen nostosta ei ole hyötyä kun muisti väylä alkaa jarruttaa.
Ennemin kannattaa ostaa opteron ja kellottaa väylää. Saa taatusti yhtä paljon tehoa mutta halvemalla.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
18. maaliskuuta 2006 @ 09:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: @extralow
olen ainakin lukenut joltain muropaketin 'jäseneltä', että vasta 4600+ dual core prossuissa, ja siitä isommissa on noi heat pipet. se oli ostani 4400+ ja jonkun isomman, ja sillä oli vaan siinä isossa HP.
Voi olla, en tiedä niistä mitään mutta minulla sellainen tuli mukana.
Tai ainakin ostin ton ja tuolta.
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0332000605111
|