Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)
|
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
19. tammikuuta 2007 @ 10:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse kävin vaihtamassa tuon laitteen uuteen ja nyt ainakin näyttää lupaavalta, ei ole pätkinyt tällä uudella laitteella. Täytyy testailla ahkerasti koko viikonloppu.
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
20. tammikuuta 2007 @ 22:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Löysin vahingossa keinon kuinka pätkimisen saa loppumaan voimakeinoin, vääntelin kosketushäiriöistä antennikaapeliani sen verran, että signaalin voimaakkuus putosi noin 64 prosenttiin. Kuva ei enää pätki, mutta kun signaalin voimakkuus nousee yli 70 %, kuva pätkii jo liian paljon. Kokeilinpa ostaa uuden antennikaapelinkin, koska ajattelin, että jos se pätkiminen johtui siitä... mutta uudellakin kaapelilla kuva pätkii kun signaalin voimakkuus on yli 70 %.
Eli vaatikohan tämä vekotin parhaalla laadulla liikaa tehoja tietokoneelta ??
|
Korski
Junior Member
|
21. tammikuuta 2007 @ 05:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla se voimakkuus eli strength on kokoajan 100%, mutta quality (laatu) pomppii jonkun verran 85-90 välillä. Eilen taas katselin kys. vekottimella ohjelmia ja täytyy sanoa että toimii tuo suht hyvin, se saattaa 30min putkeen toimia täydellisesti pätkimättä, mutta välillä tulee ikään kuin "lagipiikkejä" eli kuva alkaa hieman pätkiä. Kortilla toimivat kanavat sekoilivat sitten oikein kunnolla, mtv3 max pätki aivan jatkuvasti 30 min ajan, mutta sitten alkoi toimia seuraavan tunnin ajan täydellisesti, on tämä ihme härveli ei voi muuta sanoa. Minulla on myös tuo Dxvid vai mikä tuo asetus optionsseissa nyt onkaan päällä, eli johtuisko siitä? Koneeni on aika kehno mutta tässä specsit:
AMD Sempron 3000+
1280 DDR RAM
Radeon 9600 XT 128mb
Ajurit yms on päivitetty.
|
Korski
Junior Member
|
21. tammikuuta 2007 @ 07:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikäs tuossa scan settings asetuksessa ku voi valita Europe ja sit siel on jotain muitakin mm. Welho, niin mikä niist kannattaa ottaa?
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
21. tammikuuta 2007 @ 09:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Korski: Mikäs tuossa scan settings asetuksessa ku voi valita Europe ja sit siel on jotain muitakin mm. Welho, niin mikä niist kannattaa ottaa?
Jos olet Welhon verkossa, niin silloin valitse Welho, muussa tapauksessa valitse Europe.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti "Korski": Minulla se voimakkuus eli strength on kokoajan 100%, mutta quality (laatu) pomppii jonkun verran 85-90 välillä. Eilen taas katselin kys. vekottimella ohjelmia ja täytyy sanoa että toimii tuo suht hyvin, se saattaa 30min putkeen toimia täydellisesti pätkimättä, mutta välillä tulee ikään kuin "lagipiikkejä" eli kuva alkaa hieman pätkiä. Kortilla toimivat kanavat sekoilivat sitten oikein kunnolla,
Itsellä oli vähän samantyylistä vikaa. Eli välillä toimi pitkänkin aikaa ihan hyvin, sitten pätki jonkin aikaa ja sitten toimi taas ihan hyvin. Kävin tosiaan vaihtamassa tuon purkin uuteen ja nyt toimii. Eli maanantaikappale oli.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. tammikuuta 2007 @ 09:12
|
synkka
Newbie
|
23. tammikuuta 2007 @ 03:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä minullakin pätkii heikommalla koneella(P2,4) johon tepsii prioriteetin nostaminen reaaliaikaiseksi.
Mutta miten pirussa tuohon anyseen omaan softaan saa lisättyä omia nauhoituksia? En saa tuota nauhoittamaan kuin EGP:n tai rec napin kautta :(
|
Korski
Junior Member
|
23. tammikuuta 2007 @ 08:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistäs minä tuon propriteetin nostan?
|
JamPS
Member
3 tuotearviota
|
24. tammikuuta 2007 @ 09:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Ohjelmien prioriteettiä saa nostettua tehtävänhallinnan(Taskman) kautta, joka yleensä ilmestyy kun painat ctrl+alt+delete.
Valitse toinen välilehti ja sieltä näet eri prosessit, joiden prioriteettiä voit säätää, tai lopettaa koko prosessin.
Itselläni on winamp ja ehkä yleisin videonkatseluohjelma säädetty omista asetuksistaan korkealle prioriteetille, musa ei pätki vaikka kone muuten olisi lähes jumissa. Sama leffoille.
|
Jake80
Newbie
|
24. tammikuuta 2007 @ 13:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Täältä löytyy uusi ohjelmistopäivitys...kotisivuilla ei vielä jostain syystä näy sitä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2007 @ 13:45
|
Jahu
Suspended due to non-functional email address
|
24. tammikuuta 2007 @ 17:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jake80: Täältä löytyy uusi ohjelmistopäivitys...kotisivuilla ei vielä jostain syystä näy sitä.
Varmaan siks ei oo kotisivuilla ku lakkas Ylen textit toimimasta tällä päivityksellä
|
eeromar
Newbie
1 tuotearvio
|
25. tammikuuta 2007 @ 04:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla taas on ongelma seuraavanlainen: Kaikki kotimaiset näkyy moitteetta (teksti myös), mutta Canal+ taas pätkii voimakkaasti (oikeastaan tulee pysäytyskuvia peräkkäin)mutta teksti kulkee ilmeisesti ihan oikein. Mutta sitten on tuo ihmeellisin asia, eli Canal+ Film 3 toimii moitteettomasti, muut eivät. Niittenhän pitäisi olla samassa paketissa?!
Kone on tuplaprossulla varustettu (AMD Athlon? 64 X2 3800+)ja n-korttina ATI Raedon xpress 1150. Lähetyksen signaali vaihtelee 88-92% välillä. Kaikkea on kokeiltu, eli tämän artikkelisarjan neuvot on käyty läpi, eikä auta. HELP !!
Motorman
|
yogee
Junior Member
|
25. tammikuuta 2007 @ 06:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mananas: No eipä ihme, ettei minulla toiminut, kun yritin juuri tuolla ladattavalla Technisat versiolla.
Sain Anyseen kanssa toimimaan tuon MediaPortal softan, kun muutin siitä tuon Anysee E30 Plussan asetukset kaapeliin (Anysee:llä on tehty kovin huonoa jälkeä tuon ajuri-id:n kanssa. Anysee E30C Plus ja Anysee E30 Plus ovat samalla ajuri-id:llä USB\VID_04B4&PID_861F
Tuo Mediaportal tukee monipuolisia tallennuksia, mutta tallentaa aina ASF/WMV muodossa. Ja tällä tavallahan ylen tekstitykset jäävät tallentamatta.
Mediaportalkaan ei osaa käynnistää Anyseetä, vaikka ohjelmassa on sille suora tuki.
Minkä kaikkien Viewereiden kanssa olet Anyseetä kokeillut?
Oletteko saaneet Anysee:n kauko-ohjainta toimimaan minkään muun ohjelman kanssa?
Voitko kertoa mitä asetuksia muutit niin että tajusi kaapelin, itsellä näyttäisi siltä että MediaPortal löytää Anysee E30:sen ja pelkät Terrestiaali-asetukset löytyvät.
|
mananas
Junior Member
6 tuotearviota
|
25. tammikuuta 2007 @ 08:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yogee:
Voitko kertoa mitä asetuksia muutit niin että tajusi kaapelin, itsellä näyttäisi siltä että MediaPortal löytää Anysee E30:sen ja pelkät Terrestiaali-asetukset löytyvät.
Tiedosto:
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\CaptureCardDefinitions.xml
Muuta rivi (versiossa 0.22):
<capturecard commercialname="anysee ...
...
<filters>
<filter cat="networkprovider" name="Microsoft DVBT Network Provider" checkdevice="false"/>
-->
<filters>
<filter cat="networkprovider" name="Microsoft DVBC Network Provider" checkdevice="false"/>
|
yogee
Junior Member
|
25. tammikuuta 2007 @ 09:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Noniin, kiitokset vaan mananas. Oon töissä enkä pääse vielä skannaamaan mutta testaan kun pääsen himaan.
|
Korski
Junior Member
|
25. tammikuuta 2007 @ 15:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos minulla on netti päällä samaan aikaa kun anysee, niin maksulliset korttikanavat toimivat täydellisesti pätkimättä, mutta kapeli kanavat (yle, mtv3 yms.) taas nykiivät reippaasti. Mulla on tuo haaroitin koska ei ole kuin yksi paikka antennijohdolle niin haarottimessa on kiinni netti ja telkkarin antennipiuha. Johtuuko mahd. siitä?
|
eeromar
Newbie
1 tuotearvio
|
25. tammikuuta 2007 @ 18:29 |
Linkki tähän viestiin
|
No niin. Nyt pelittää jo aika hyvin. Latasin täältä löytyneen linkin kautta version 1.0.8. Tässä vähän faktaa:
Welhon alue, Vantaa, maksulliset Canal+ kanavat kortilla, koneena aiemmin mainittu 2 prossulla varustettu ja ATI Raedon Express 1150 näytönohjaimella. Welhon laajakaista kokoajan päällä, sekä kaikki koneeseen kytketyt USB laitteet.( Tulostin, kamera,langaton hiiri+näppis sekä 2 ulkoista kovalevyä).
Versio 1.0.6.... kaikki muuten ok, mutta Canal+ kanavat lähes pysähdyksissä, lukuunottamatta Canal+ Film 3:sta. Kotimaisten tekstit myös ok.
Versio 1.0.8. Kaikki ok, myös kotimaiset tekstitykset ja kaikki Canal+ kanavat lukuunottamatta HD kanavaa.
Kortti ja näyttö kyllä tukevat HD lähetyksiä, mutta kuva vaan pätkii. Eihän tuo nyt vielä mikään iso ongelma ole, kun lähetyksiäkin on vain muutama päivässä.
Motorman
|
Reino68
Newbie
|
26. tammikuuta 2007 @ 16:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, uudella versio 1.0.8. ajurilla tilanne parani. Ennen piti vääntää prioriteetti maksimille salattuja kanavia katsellessa. Nyt toimii nekin normaaliprioriteetilla. Myös Ylen tekstitys toimii. Eli kaikki reilassa!
Mullakin tosin oli jo luulo, että homma ei uudella ajurilla toimi. Kaikki asetukset vaan kannattaa tehdä huolella ja bootata konetta.
|
propro
Suspended due to non-functional email address
|
26. tammikuuta 2007 @ 18:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Ajastukset menee aina mönkään. Miten sitä ini-tiedostoa muokataan tai miten ajastukset ohjelma oppaasta saa kuntoon. Mielestäni tämä on melkein tärkein ominaisuus johon tarvitsen tätä ja ei vaan onnistu...
|
mananas
Junior Member
6 tuotearviota
|
26. tammikuuta 2007 @ 20:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti propro: Ajastukset menee aina mönkään. Miten sitä ini-tiedostoa muokataan tai miten ajastukset ohjelma oppaasta saa kuntoon. Mielestäni tämä on melkein tärkein ominaisuus johon tarvitsen tätä ja ei vaan onnistu...
Moi,
Jos sinulla vika on, että Anysee nauhoittaa väärältä kanavalta, vika on REC.ini tiedostossa oleva PGMID.
Anysee hakemistosta löytyy rec.ini tiedosto.
C:\Program Files\anysee\anysee-E30CPlus\REC.ini
Tiedostossa on ajastukset tallennettu seuraavalla tavalla:
[REC]
COUNT =7
..
[REC6]
TSID=1
PGMID=3
NUM=003 MTV3
FREQ=330000000
SET=1
MODE=3
ST=26.1.2007 23:44:00
ET=27.1.2007 0:09:59
FORM=0
STATUS=3
RECPOWER=0
Näistä olen saanut irti seuraavaa:
[REC]
COUNT =7 - Nauhoituksien määrä REC.ini tiedostossa.
..
[REC6]
TSID=1 - Ilmeisesti Transport Stream ID - en tiedä miten vaikuttaa. Lienee kuitenkin sama kuin viritystietojen TS_ID - minulla aina 1.
PGMID=3 - Program ID - Anysee valitsee kanavan nimenomaan tämän PGMID:n avulla, ei tuolla NUM tiedolla. Tarkista, että tämä PGM_ID on oikea. Löytyy myös viritystiedoista - oletettavasti PGM_NUMBER. En ole kokeillut kumpi tämä on PGM_NUMBER vai CHANNEL_NUMBER.
NUM=003 MTV3 - Info, jonka Anysee näyttää ohjelmalle. Tähän voit vaikka itse kirjoittaa ohjelman nimen, niin tiedät mitä olet nauhoittamassa.
FREQ=330000000 - Nauhoitettavan kanavan taajuus - en tiedä sekoileeko Anysee tämänkin kanssa, kun olen nauhoitellut tuota pelkkää 330MHz taajuutta.
SET=1 - Nauhoituksen enable. Tämä on se RECORD valinta Anyseen recording ikkunassa.
MODE=3 - Nauhoituksen tyyppi. Mode 3 on se "run only once"
ST=26.1.2007 23:44:00 - Start Time, nauhoituksen aloitusaika.
ET=27.1.2007 0:09:59 - End Time, nauhoituksen lopetusaika.
FORM=0 - En tiedä.
STATUS=3 - Nauhoituksen status. 3 tarkoittaa CANCEL, eli pieleen meni. Status 0 tarkoittaa WAIT. En tiedä vaikuttaako tämä Anyseen toimintaan tulevissa nauhoituksissa.
RECPOWER=0 - En tiedä. Tämä on uusi 1.0.8 kanssa. Tämä ilmeisesti jompikumpi noista 1.0.8 ajastimessa olevista teksteistä, joissa ei ainakaan minulla lue mitään.
|
Reino68
Newbie
|
27. tammikuuta 2007 @ 01:10 |
Linkki tähän viestiin
|
No eipäs ollutkaan kaikki ok vielä uuden ajurin kanssa (1.0.8), vaikka ehdin intoilla.
Tallennus salatulta kanavalta pätkii ehkä noin 10 sek. välein, itse livekuvassa ei ongelmaa.
Tähän tallennuksen pätkimiseen ei minulla auttanut enää myöskään se prioriteetti poppakonsti. Ei vikana ole myöskään F-secure, koska olin laittanut sen jäähylle tallennuksen ajaksi. Alle 30% prosessorikuormalla tallentaa salattua kanavaa, eli vika ajurissa...
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
27. tammikuuta 2007 @ 06:45 |
Linkki tähän viestiin
|
huomasin anysee.com sivuilla vaatimuksissa nvidian näytönohjaimelle vähintään tuo GeForce MX440, joka juurikin mulla on. Ei ihme, että välillä kuva pätkii kun näin rajoilla vaatimuksissa ollaan...
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
27. tammikuuta 2007 @ 07:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Asensin tuon 1.0.8-version, ja pätkimiset loppui, ennen kuva pätki niissäkin kohdissa kun tv-ohjelman inforuutu tuli esiin tai kun kanavaa vaihtoi... nyt ei pätki.. ja kanavan vaihtokin sujuu hieman nopeammin... ennen myös kuva pätki kun videoikkunaa siirteli eri paikkaan... nyt ei. Myös EPG toimii varmemmin... ylen tekstityksestä en vielä tiedä kun ei ollut juuri meneillään tekstitettävää ohjelmaa... mutta nyt vihdoin alkaa saamaan vastinetta rahoille =D
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2007 @ 07:33
|
Reino68
Newbie
|
27. tammikuuta 2007 @ 07:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thejackie: Asensin tuon 1.0.8-version, ja pätkimiset loppui... =D
Onko sulla conax -korttia? Kokeilepas nauhoittaa jotain salattua kanavaa jos on. Veikkaan, että tallennettu kuva ja ääni pätkii.
|
eeromar
Newbie
1 tuotearvio
|
27. tammikuuta 2007 @ 13:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Version 1.0.8. ongelmiin vähän tietoja.
Nauhoitus (EPG): Koska boxi on perus sellainen ja varustettu 1 virittimellä, täytyy nauhoitushetkellä olla nauhoitettava kanava valittuna.Lisäksi huomasin, että ajastusta laitettaessa helpoin ja varmin tapa on valita ensin nauhoitettava kanava ja sen jälkeen vasta avata EPG ja asettaa ajastus.Jos esim. katsot TV1 kanavaa, avaat EPG:n ja asetat CANAL+ ajastuksen, niin yleensä nauhoitukseen tulee se TV1. MUISTA VAIHTAA ENNEN NAUHOITUKSEN ALKUA OIKEA KANAVA !
Kotimaisen tekstityksen puutuminen nauhoituksesta:Mene configuration puolelle, valitse Capture ja sieltä RECORDING, laita täppä kohtaan TPR (Multi channel Transport Stream)ja paina OK. Omalla koneella ainakin tuli TV1 tekstitys myös nauhoitukseen.
Motorman
|
Mainos
|
|
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
28. tammikuuta 2007 @ 18:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Onko sulla conax -korttia? Kokeilepas nauhoittaa jotain salattua kanavaa jos on. Veikkaan, että tallennettu kuva ja ääni pätkii.
En ole hommannut vielä conax-korttia, joten empä tiedä miten salatut kanavat toimivat.
Lisäys aiempaan viestiini: Tekstitys ylellä toimii mainiosti.
|