|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
geforce 7900 gtx 512mb
|
|
AfterDawn Addict
|
14. helmikuuta 2007 @ 16:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gerbiili: smaga:Tuskin tuo kokoonpano on kovin huono, jos kerran kaveri on aikeissa tuon 7900gtx:n laittaa siihen.
Ja Juha84
Juuri näin.=)
Katos perkuletta, eka ketju ikinä missä pojat ei kysellyt yhtään kokoonpanosta, ihan vaan siksikö että pääsitte kettuilemaan ihmiselle josta ette pidä? =)
Vai "pääsikö" se nyt ihan vaan pienistä "rautapuolen ammattilais" päistänne tippumaan että, TE itse aina puhutte että ensiksi varmistetaan minkälaiseen kokoonpanoon mitä laitetaan? Heih, mie heitän ketjun että haluan miun koneeseen uuden ohjaimen(jätän vaan sanomatta että 466 celeronia tarkoitin). Olin katellut 8800gts:ää, ni voitte jokainen käydä putkessa sanomassa että oikein hyvä valinta ja taputella toisianne selkään.
Juu no tuossa pääsi pieni lipsahdus, mutta oletin vain että kaveri ei varmaan ole ostamassa 400? näytönohjainta 300Mhz pentiumin kaveriksi.=)
No joka tapauksessa se tuohon 2x 4600 kaveriksi menee. Jos olen jotain täällä väittänyt mikä ei pidä paikkansa, niin gerbiili on hyvä vaan ja sanoo. Kyllä se ainakin minun pieneen päähäni uppoaa.
N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2007 @ 16:51
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2007 @ 17:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Juha84, Jos lähetään siitä vaikak että:
Jäipä nyt kysymättä se kone, jälkiviisas sinun on helppo olla että meneehän se tohon tottakai. Muuten aina vaan satut niin pikkutarkkaan kaikkea kyselemään, että mites se nyt niin vaan jäi, oliko mukavampi vähäsen kettuilla kaverille kestä et pidä? Jos ois kaveri tohonkin korttiin heittänyt rahansa hukkaan ni luulis juhan menevän ja ittensä hirttävän, kannattaisi tarkempi olla. Kummasti vaan oli että tämä kovasti parjaamanne henkilö oli ainut joka asiaa edes kysyi, ja sille nauroitte. Kiemurtelehan tuosta ulos.
|
Undercova
Senior Member
|
14. helmikuuta 2007 @ 17:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Modet vois lukita jokaisen topicin suoraan jos apilas mainitsee 7900GTO:n, menee muussa tapauksessa aina tähän.
Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
|
AfterDawn Addict
|
14. helmikuuta 2007 @ 17:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gerbiili: Juha84, Jos lähetään siitä vaikak että:
Jäipä nyt kysymättä se kone, jälkiviisas sinun on helppo olla että meneehän se tohon tottakai. Muuten aina vaan satut niin pikkutarkkaan kaikkea kyselemään, että mites se nyt niin vaan jäi, oliko mukavampi vähäsen kettuilla kaverille kestä et pidä? Jos ois kaveri tohonkin korttiin heittänyt rahansa hukkaan ni luulis juhan menevän ja ittensä hirttävän, kannattaisi tarkempi olla. Kummasti vaan oli että tämä kovasti parjaamanne henkilö oli ainut joka asiaa edes kysyi, ja sille nauroitte. Kiemurtelehan tuosta ulos.
Kuten tuossa sanoin jo niin myönsin lipsahdukseni, ja sieltä se loppu kokoonpanokin sitten lopulta tuli.
No Sen takia kyselen pikkutarkasti joitain asioita koska jotkut ihmiset eivät vaan satu tietämään asiasta mistä puhuvat. Kuten juurikin tuosta vistasta kaikilla tuntuu olevan mielipide, mutta suurimmalla osalla ei ole minkäälaista kokemusta siitä.
En myöskään kiellä sitä että tässä on hiukan kitkaa apilaksen ja minun välillä. Mutta siltikin olen täällä totta puhunut, enkä ole latonut mutu tietoa pöytään.
Jos gerbiilillä on vielä jotain "rakentavaa" sanottavaa (joka liittyy tähän keskusteluun hyvinkin syvällisesti ilmeisesti), niin olen aivan valmis vastaamaan sinun kysymyksiisi.=)
|
widetrak
Suspended due to non-functional email address
|
14. helmikuuta 2007 @ 17:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Undercova: Modet vois lukita jokaisen topicin suoraan jos apilas mainitsee 7900GTO:n, menee muussa tapauksessa aina tähän.
tuo on kyllä värjäämättä totta.apilas vois jo jättää sen loppuun rääkätyn 7900 gto:n sinne omaan koneeseensa ja antaa ollaa sen rauhassa ja levossa ja rupee ehottamaan jotain paljon järkevämpää ja parempaa.ja voin olla varma että säästyttäis pienemmällä väittelyllä ja kinastelulla.ja jussi ja apilas vois sopia nuo "turhat riidat" ja rupeavat yhdessä ehdottmaan kunnon näyttistä jossa he ovat edes kerran samaa mieltä.
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2007 @ 17:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Niinkuin sanoin, jälkiviisana on itsesi se helppo myöntää. Jos olet addiktiksi spamminut näillä viesteillä, ni luulis jo olevan pikkusen tarkempi ettei pahimmillaan tee kaverille monen sadan euron lovea lompakkoon turhan takia.
Yhtä rakentavaa tämä keskusteluni tässä on kun tuo turha parjauksesi ja turhat valituksenne ihmisestä, joka puhuu sentäs aina asiallisesti .toisin kuin osa teistä. Ja nyt ennekuin taas juhan suuri ego nousee, sanoin osa, ei kaikki pyöri sinun ympärilläsi joten turha edes luulla että sinusta tuossa mainitsin.
Huvittaa kanssa tämä miten periaatteet teillä vaihtuu, ennen tuppasi olla että "älä odota turhaan, rauta vanhenee" ja nyt on että odotas vielä pikkuhetki kohta julkaistaan jotain parempaa. Miksette suoraan sanoisi että odota 10 vuotta ni saat rahalla todella hyvän koneen?
Ja yleisesti teistä. Ihminen, joka täällä kehuu kovasti erilaista rautaa, ota tämä tämä on hyvä ja omassa allekirjoituksessa 2400 xp+ ja vastaavat osat ei hirveästi herätä luottamusta. Jos ne on niin hyviä ni miksei teillä jokaisella ole se omasta mielestänne paras mahdollinen setti rautaa? Vai onko niin ettei rahat riitä, ja silti suosittelette ihmisille että pistä enemmin rahaa peliin, saat parempaa. Jos nyt haluatte noita paketteja kasailal ja neuvoa sitä mitä muualta luette, ni pistäkää oma foorumi pystyyn. Monta kertaa juha on auttanut ihmisiä siinä, mitä varten tämä foorumi on? Kerran pari, ja sen jälkeen heitellyt "tietoutta" siitä että tämä on hyvä tähän ja tämä tähän ilman että itse edes kertaakana kyseisellä kokoonpanolal mitään tehnyt.
|
AfterDawn Addict
|
14. helmikuuta 2007 @ 17:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gerbiili: Niinkuin sanoin, jälkiviisana on itsesi se helppo myöntää. Jos olet addiktiksi spamminut näillä viesteillä, ni luulis jo olevan pikkusen tarkempi ettei pahimmillaan tee kaverille monen sadan euron lovea lompakkoon turhan takia.
Yhtä rakentavaa tämä keskusteluni tässä on kun tuo turha parjauksesi ja turhat valituksenne ihmisestä, joka puhuu sentäs aina asiallisesti .toisin kuin osa teistä. Ja nyt ennekuin taas juhan suuri ego nousee, sanoin osa, ei kaikki pyöri sinun ympärilläsi joten turha edes luulla että sinusta tuossa mainitsin.
Huvittaa kanssa tämä miten periaatteet teillä vaihtuu, ennen tuppasi olla että "älä odota turhaan, rauta vanhenee" ja nyt on että odotas vielä pikkuhetki kohta julkaistaan jotain parempaa. Miksette suoraan sanoisi että odota 10 vuotta ni saat rahalla todella hyvän koneen?
Ja yleisesti teistä. Ihminen, joka täällä kehuu kovasti erilaista rautaa, ota tämä tämä on hyvä ja omassa allekirjoituksessa 2400 xp+ ja vastaavat osat ei hirveästi herätä luottamusta. Jos ne on niin hyviä ni miksei teillä jokaisella ole se omasta mielestänne paras mahdollinen setti rautaa? Vai onko niin ettei rahat riitä, ja silti suosittelette ihmisille että pistä enemmin rahaa peliin, saat parempaa. Jos nyt haluatte noita paketteja kasailal ja neuvoa sitä mitä muualta luette, ni pistäkää oma foorumi pystyyn. Monta kertaa juha on auttanut ihmisiä siinä, mitä varten tämä foorumi on? Kerran pari, ja sen jälkeen heitellyt "tietoutta" siitä että tämä on hyvä tähän ja tämä tähän ilman että itse edes kertaakana kyseisellä kokoonpanolal mitään tehnyt.
Hehe. Kenellähän tässä nyt on mennyt vähän asiat solmuun.
Spammimisellahan minä olenkin noussut tälle "tittelille". Yritän kyllä parhaani mukaan täällä neuvoa ihmisiä. Itse olen kyllä montaakin kokoonpanoa (tai ainakin vastaavaa) testaillut/käytellyt mitä täällä olen neuvonutkin. Kerroppa oi kaikki tietävä gerbiili mitä varten tänne ad:hen on perustettu eri alueita?
No jos mielestäsi minä olen aivan turhaa juttua täällä kertonut ihmisille asioista mistä he kysyvätkin, niin syvimmät anteeksi pyyntöni sinulle joka et niitä asioita ole kysynyt.
Itse olen ainakin pitänyt linjaa että jos joutuu odottamaan ~3 viikkoa uutta rautaa joka on tehokkaampaa tavaraa samalla rahalla, niin se on ok. Mutta jos kyse on kuukausista, niin ei tietenkään ole mitään järkeä jäädä odottelemaan, koska rauta maailma "elää" hyvinkin paljon.
Itselläni oli koneen hankinta hetkellä juuri sellainen kone mikä sopi parhaiten omiin käyttötarpeisiini. Ja kaikki toimivat varmastikkin erilailla koneen päivityksiensä suhteen. Kaikki eivät välttämättä tarvitse omiin käyttötarpeisiinsa muuta kun koneen jolla selaillaan nettiä, ja pelataan pasianssia, ja siltikin nuo kyseiset ihmiset pitävät tietonsa ajan tasalla.
Kysymys kuuluukin että mitä varten sinä tulit tänne "neuvomaan" ihmisiä ja samalla nimittelet spämmääjäksi ihmistä joka oikeasti vastaa kysymykseen mitä ketjussa kysyttiinkin?
Veikkaan kuitenkin vahvasti että minulla on enemmän tietoutta näistä asioista kun sinulla...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2007 @ 17:51
|
KustaaIII
Member
|
14. helmikuuta 2007 @ 19:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä en ole kauaa vielä ollut ad:n käyttäjänä mutta olen saanut paljon tietoa asioista (Juhhalta, myös monelta muulta). Joiden perusteella olen tehnyt omia valintoja. Lueskelemalla alueita olen huomannut "tyypit" jotka mielestäni osaavat ja haluavat neuvoa (asiallisesti) "meitä aloittelijoita".
Jokaisella voi olla omat mielipiteet ja vaatimukset laitteiden suhteen eivätkä välttämättä ole samat kuin muilla. Niin kannattaako joka asiasta ruveta hirveesti vääntämään tyyliin "Tämä, tämä, tämä on paras"??
Intel E7400 / Asus P5QL Pro / 3Gb 8ooMhz / HD 5770 / NeoHe 430W / Acase XClio2 kotelossa
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2007 @ 19:16
|
pkaksp
Moderator
|
14. helmikuuta 2007 @ 19:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Eiköhän sitten rauhoituta.
Lukkoja ei laiteta ketjuille jos jokin käyttäjä sattuu olemaan eri mieltä toisen kanssa. Saatte kinastella asioista vaikka maailman tappiin saakka kunhan se pysyy asiallisina keskusteluna. (ja topicin mukaisena mieluiten)
Ja sitten jatkuu otsikon aiheella kiitos...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2007 @ 19:27
|
Senior Member
|
15. helmikuuta 2007 @ 12:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Juha. Sitä en tiedä miten asiasi menevät päässä solmuun. Ehdottomasti se että väistelet asioita mistä sinulle sanoin, ja kiertelet herättää kysmyksiä onko lukutaitosi niin heikko vai etkö vaan halua vastata.
Kukas ketä väittää kaikkitietäväksi? Uusia alueita lisätään tarpeen mukana koska ne sotkevat muita alueita. Tämä ei ole mikään koneenkasausfoorumi, voisit itsellesi sellain perustella, kerran noin vahvasti epäilet tietoutesi olevan parempi kuin omani.
Jah, olenkos neuvonut tässä ketjussa yhtään ihmistä väärin? Taisi olla sinä joka sen perusvirheen teit, meneppäs nurkkaan häpeämään. Vastasit kysymykseen ilman tietoa, ei sitä voi sanoa auttamiseksi vaikak nyt tuurilal menikin että kortti jopa olisi ok. Ja miksi yleensä tänne tulin sanomaan oli se että eipäs olisi juha nyt taas huomannut muuten virhettä. Sama kuin konepaketit, tottakai saatte paremmalla rahalla samaa rautaa, jätättä sopivasti käyttiksen pois. Niinkuin toisessa ketjussa siitäkin sanoit, se on niitten oma asia mielestäsi warettaako ne käyttiksen, siirtääkö vanhaan. Se ei sinulel kuulu että toinen saisi laillisen lisenssin, näytätte vaan että kato miten paljon parempaa tavaraa saisit samalla rahalla. Eli vääristelet jättämällä kalliin osan pois oman pakettisi paremmuutta. Siihen on yllättävä kyllä tullut jopa sen jälkene muutos, alkaa löytyä käyttiksetkin paketeista. Eipä silti muut ohjelmat mitkä mukana on vieläkään ole vertailussa teillä.
Ja edelleen, itse olet siis jokaikisen kokoonpanon mitä suosittelet itse testannut? Katsonut että tämä on parempi, tässä on parempi hintalaatusuhde, vai pasteiletko vaan muilta foorumeilta lukemiasi asioita tänne ja suosittelet niitä? Eli ilman omaa kokemusta toisista paikoista heittelet juttua, spammaat siis. Eri asia oisi jos itse aina vastaavan laitteen kasaisit ja voisit oikeasti sitä suositellakin. Hieman eri asia katsoa vaikka dx-ongelmaan ratkaisua muualta, toisen sitä kokeilal kun sinun suositella 1000-2000 e konetta mistä loppujen lopuksi itelläsi ei ole edes mutu tuntumaan, muualta luettua tavaraa.
|
Member
|
15. helmikuuta 2007 @ 14:00 |
Linkki tähän viestiin
|
"Jah, olenkos neuvonut tässä ketjussa yhtään ihmistä väärin?"
voi hyvä ihminen lopeta nyt! ei voi neuvoa väärin jos ei neuvo ketään.
vaan takertuu toisten sanomisiin
kuin hullua kuristaisi...
|
AfterDawn Addict
|
15. helmikuuta 2007 @ 14:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gerbiili: Juha. Sitä en tiedä miten asiasi menevät päässä solmuun. Ehdottomasti se että väistelet asioita mistä sinulle sanoin, ja kiertelet herättää kysmyksiä onko lukutaitosi niin heikko vai etkö vaan halua vastata.
Kukas ketä väittää kaikkitietäväksi? Uusia alueita lisätään tarpeen mukana koska ne sotkevat muita alueita. Tämä ei ole mikään koneenkasausfoorumi, voisit itsellesi sellain perustella, kerran noin vahvasti epäilet tietoutesi olevan parempi kuin omani.
Jah, olenkos neuvonut tässä ketjussa yhtään ihmistä väärin? Taisi olla sinä joka sen perusvirheen teit, meneppäs nurkkaan häpeämään. Vastasit kysymykseen ilman tietoa, ei sitä voi sanoa auttamiseksi vaikak nyt tuurilal menikin että kortti jopa olisi ok. Ja miksi yleensä tänne tulin sanomaan oli se että eipäs olisi juha nyt taas huomannut muuten virhettä. Sama kuin konepaketit, tottakai saatte paremmalla rahalla samaa rautaa, jätättä sopivasti käyttiksen pois. Niinkuin toisessa ketjussa siitäkin sanoit, se on niitten oma asia mielestäsi warettaako ne käyttiksen, siirtääkö vanhaan. Se ei sinulel kuulu että toinen saisi laillisen lisenssin, näytätte vaan että kato miten paljon parempaa tavaraa saisit samalla rahalla. Eli vääristelet jättämällä kalliin osan pois oman pakettisi paremmuutta. Siihen on yllättävä kyllä tullut jopa sen jälkene muutos, alkaa löytyä käyttiksetkin paketeista. Eipä silti muut ohjelmat mitkä mukana on vieläkään ole vertailussa teillä.
Ja edelleen, itse olet siis jokaikisen kokoonpanon mitä suosittelet itse testannut? Katsonut että tämä on parempi, tässä on parempi hintalaatusuhde, vai pasteiletko vaan muilta foorumeilta lukemiasi asioita tänne ja suosittelet niitä? Eli ilman omaa kokemusta toisista paikoista heittelet juttua, spammaat siis. Eri asia oisi jos itse aina vastaavan laitteen kasaisit ja voisit oikeasti sitä suositellakin. Hieman eri asia katsoa vaikka dx-ongelmaan ratkaisua muualta, toisen sitä kokeilal kun sinun suositella 1000-2000 e konetta mistä loppujen lopuksi itelläsi ei ole edes mutu tuntumaan, muualta luettua tavaraa.
Hehe. On siinä kaveri joka tuntee minut hyvin ja tietää minusta kaiken.=)
No ensinäkin olen kokoillut joitain suht koht vastaavia paketteja omin käsin mitä täällä olen neuvonutkin ihan lähi aikoina. Työpaikallani minulla on mahdollisuus testailla erilaisia kokoonpanoja myöskin. Joten voin sanoa että olen aika montaa vastaavaa pakettia kokeillut.
Tuosta käyttis jutusta vielä sen verran että en ole missään vaiheessa kehottanut ketään warettamaan käyttistään. Kunhan vain mainitsin yhdessä ketjussa että moni uuden koneen ostaja ottaa vanhasta koneestaan lisenssin uuteen koneeseensa. Tai jotkut ihmiset vain warestavat sen käyttiksen. Tämä on ikävä fakta mistä ei päse yli eikä ympäri. Itse en pidä siitä yhtään, mutta näin ne asiat valitettavasti menee. Toki monet myös sen käyttiksen ostavat rehellisesti, mutta ei läheskään kaikki.
Paketti koneista voi olla mitä mieltä haluaa, mutta pelikoneiksi ne eivät sovi yleisesti ottaen ollenkaan, ja päivitettävyyskin niissä on vähän niin ja näin modattujen emojen takia. Kokemusta on myös useammasta paketti koneesta. Jos samalla rahalla saa paremman koneen osissa, niin miksi niin ei saisi tehdä.
Ja enpä nyt osaa sanoa myöskään sitä että kuinka moni haluaa käyttää linuxia ym... Joten tuo pointtisi oli aivan turha.
Jos jotkin koneen kasaus ketjut sinua niin paljon häiritsevät, niin voithan aina ehdottaa modeille että pistävät näitä ketjuja lukkoon.=)
Kaikki asiat eivät pyöri välttämättä juuri sen ympärillä mitä sinä haluaisit.
Edelleenkään en ymmärrä minkä takia sinä nimitelet minua spämmääjäksi, kun samalla itse tulet ainoastaan tänne henkilökohtaisen hyökkäyksen takia.
EDIT: Ja windows maksaakin oem versiona ~80?. Eli ei lähellekkään kalleinpia osia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2007 @ 14:50
|
apilas
Suspended permanently
|
15. helmikuuta 2007 @ 14:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Sen verran hämmennän soppaani omalla lusikallani, että kun sanot:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jussi: No ensinäkin olen kokoillut joitain suht koht vastaavia paketteja omin käsin mitä täällä olen neuvonutkin ihan lähi aikoina. Työpaikallani minulla on mahdollisuus testailla erilaisia kokoonpanoja myöskin. Joten voin sanoa että olen aika montaa vastaavaa pakettia kokeillut.
Niin meillä on sinunkanssasi lähes aina kiista siitä, että kannattaako sijoittaa ~100? enemmän E6600 prossuun kuin että säästäisi sen ~100? johonkin muuhun tärkeämpään elämässä ja ottaisikin E6400:n prossun. Eli kysyn oletko käytännössä kokeillut mitä eroa on noilla prossuilla? Tiedän erot paperilla, joten niitä on turha laittaa nyt tähän, mutta kerros miten käyttäjä huomaa, että koneessa rullaa E6600:nen E6400:sen sijaan, kun hän käynnistää esim. Call Of Duty 2:n?
Tai jos hän tekee kerran viikossa jonkun pienen noin 30min pitkän video editoinnin niin miten hän huomaa, että ahaa nyt koneessa on E6400 eikä E6600? Itse olen aina sanonut, että noilla prossuilla ei ole kyllä käytännössä eroa 100?:n edestä E6600:n hyväksi. Eroa löytyy, mutta se on niin pieni, että kannattaa noilla hinnoilla valita ehdottomasti E6400:nen.
Ja unohdetaas tässä kelloitettavuus!
Sinä jussi olet kuitenkin aina väittänyt toista, että eroa on todella paljon ja toinen vakio peruste on ollut, että jos kerran budjetti antaa myöten niin ilman muuta 100? lisää menemään, vaikka hyöty olisi minimaalinen!
Eli onko sinulla käytännön kokemusta, että E6400 on huomattavasti hitaampi verrattuna E6600:een ja että se lisä 100? kannattaa maksaa siitä?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2007 @ 14:57
|
widetrak
|
15. helmikuuta 2007 @ 14:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gerbiili:Juha84, Jos lähetään siitä vaikak että:
Kuten tuossa sanoin jo niin myönsin lipsahdukseni, ja sieltä se loppu kokoonpanokin sitten lopulta tuli.
No Sen takia kyselen pikkutarkasti joitain asioita koska jotkut ihmiset eivät vaan satu tietämään asiasta mistä puhuvat. Kuten juurikin tuosta vistasta kaikilla tuntuu olevan mielipide, mutta suurimmalla osalla ei ole minkäälaista kokemusta siitä.
En myöskään kiellä sitä että tässä on hiukan kitkaa apilaksen ja minun välillä. Mutta siltikin olen täällä totta puhunut, enkä ole latonut mutu tietoa pöytään.
Jos gerbiilillä on vielä jotain "rakentavaa" sanottavaa (joka liittyy tähän keskusteluun hyvinkin syvällisesti ilmeisesti), niin olen aivan valmis vastaamaan sinun kysymyksiisi.=)
[ + lainaa]
E6600 Arctic Cooling Freezer 7 Pro/2gb 667Mhz ddr2/x1900xt 512Mt/asus p5b/sonata II 450W/VISTA
widetrak
Junior Member
_ 14. helmikuuta 2007 @ 15:13 _ Linkki tähän viestiin Muokkaa viestiä
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Undercova:Modet vois lukita jokaisen topicin suoraan jos apilas mainitsee 7900GTO:n, menee muussa tapauksessa aina tähän.
tuo on kyllä värjäämättä totta.apilas vois jo jättää sen loppuun rääkätyn 7900 gto:n sinne omaan koneeseensa ja antaa ollaa sen rauhassa ja levossa ja rupee ehottamaan jotain paljon järkevämpää ja parempaa.ja voin olla varma että säästyttäis pienemmällä väittelyllä ja kinastelulla.ja jussi ja apilas vois sopia nuo "turhat riidat" ja rupeavat yhdessä ehdottmaan kunnon näyttistä jossa he ovat edes kerran samaa mieltä.
[ + lainaa]
gerbiili
Senior Member
_ 14. helmikuuta 2007 @ 15:26 _ Linkki tähän viestiin Raportoi viesti moderaattoreille Lähetä käyttäjälle yksityisviesti
Niinkuin sanoin, jälkiviisana on itsesi se helppo myöntää. Jos olet addiktiksi spamminut näillä viesteillä, ni luulis jo olevan pikkusen tarkempi ettei pahimmillaan tee kaverille monen sadan euron lovea lompakkoon turhan takia.
[ + lainaa]
juhha84
AfterDawn Addict
_ 14. helmikuuta 2007 @ 15:48 _ Linkki tähän viestiin Raportoi viesti moderaattoreille Lähetä käyttäjälle yksityisviesti
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gerbiili:Niinkuin sanoin, jälkiviisana on itsesi se helppo myöntää. Jos olet addiktiksi spamminut näillä viesteillä, ni luulis jo olevan pikkusen tarkempi ettei pahimmillaan tee kaverille monen sadan euron lovea lompakkoon turhan takia.
Hehe. Kenellähän tässä nyt on mennyt vähän asiat solmuun.
Spammimisellahan minä olenkin noussut tälle "tittelille". Yritän kyllä parhaani mukaan täällä neuvoa ihmisiä. Itse olen kyllä montaakin kokoonpanoa (tai ainakin vastaavaa) testaillut/käytellyt mitä täällä olen neuvonutkin. Kerroppa oi kaikki tietävä gerbiili mitä varten tänne ad:hen on perustettu eri alueita?
No jos mielestäsi minä olen aivan turhaa juttua täällä kertonut ihmisille asioista mistä he kysyvätkin, niin syvimmät anteeksi pyyntöni sinulle joka et niitä asioita ole kysynyt.
Itse olen ainakin pitänyt linjaa että jos joutuu odottamaan ~3 viikkoa uutta rautaa joka on tehokkaampaa tavaraa samalla rahalla, niin se on ok. Mutta jos kyse on kuukausista, niin ei tietenkään ole mitään järkeä jäädä odottelemaan, koska rauta maailma "elää" hyvinkin paljon.
Itselläni oli koneen hankinta hetkellä juuri sellainen kone mikä sopi parhaiten omiin käyttötarpeisiini. Ja kaikki toimivat varmastikkin erilailla koneen päivityksiensä suhteen. Kaikki eivät välttämättä tarvitse omiin käyttötarpeisiinsa muuta kun koneen jolla selaillaan nettiä, ja pelataan pasianssia, ja siltikin nuo kyseiset ihmiset pitävät tietonsa ajan tasalla.
Kysymys kuuluukin että mitä varten sinä tulit tänne "neuvomaan" ihmisiä ja samalla nimittelet spämmääjäksi ihmistä joka oikeasti vastaa kysymykseen mitä ketjussa kysyttiinkin?
Veikkaan kuitenkin vahvasti että minulla on enemmän tietoutta näistä asioista kun sinulla...
[ + lainaa]
E6600 Arctic Cooling Freezer 7 Pro/2gb 667Mhz ddr2/x1900xt 512Mt/asus p5b/sonata II 450W/VISTA
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2007 @ 15:51
KustaaIII
Junior Member
_ 14. helmikuuta 2007 @ 17:15 _ Linkki tähän viestiin Raportoi viesti moderaattoreille Lähetä käyttäjälle yksityisviesti
Minä en ole kauaa vielä ollut ad:n käyttäjänä mutta olen saanut paljon tietoa asioista (Juhhalta, myös monelta muulta). Joiden perusteella olen tehnyt omia valintoja. Lueskelemalla alueita olen huomannut "tyypit" jotka mielestäni osaavat ja haluavat neuvoa (asiallisesti) "meitä aloittelijoita".
Jokaisella voi olla omat mielipiteet ja vaatimukset laitteiden suhteen eivätkä välttämättä ole samat kuin muilla. Niin kannattaako joka asiasta ruveta hirveesti vääntämään tyyliin "Tämä, tämä, tämä on paras"??
[ + lainaa]
Athlon64 X2 4200+ +cnps9500am2,MSI MS-7184,GF6600@393*587+vf900-cu,1G ddr400,Maxtor 250G,NeoHe 430W
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2007 @ 17:16
pkaksp
Moderator
_ 14. helmikuuta 2007 @ 17:25 _ Linkki tähän viestiin Raportoi viesti moderaattoreille Lähetä käyttäjälle yksityisviesti
Eiköhän sitten rauhoituta.
Lukkoja ei laiteta ketjuille jos jokin käyttäjä sattuu olemaan eri mieltä toisen kanssa. Saatte kinastella asioista vaikka maailman tappiin saakka kunhan se pysyy asiallisina keskusteluna. (ja topicin mukaisena mieluiten)
Ja sitten jatkuu otsikon aiheella kiitos...
[ + lainaa]
God Forgives.. I Don?t..
Afterdawn säännöt:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717
Afterdawn rules:
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/2487
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2007 @ 17:27
gerbiili
Senior Member
_ 15. helmikuuta 2007 @ 10:42 _ Linkki tähän viestiin Raportoi viesti moderaattoreille Lähetä käyttäjälle yksityisviesti
Juha. Sitä en tiedä miten asiasi menevät päässä solmuun. Ehdottomasti se että väistelet asioita mistä sinulle sanoin, ja kiertelet herättää kysmyksiä onko lukutaitosi niin heikko vai etkö vaan halua vastata.
[ + lainaa]
kontsa_
Member
_ 15. helmikuuta 2007 @ 12:00 _ Linkki tähän viestiin Raportoi viesti moderaattoreille Lähetä käyttäjälle yksityisviesti
"Jah, olenkos neuvonut tässä ketjussa yhtään ihmistä väärin?"
voi hyvä ihminen lopeta nyt! ei voi neuvoa väärin jos ei neuvo ketään.
vaan takertuu toisten sanomisiin
[ + lainaa]
en ole eksyksissä en vain tiedä missä olen
Mainos
_ __
_
juhha84
AfterDawn Addict
_ 15. helmikuuta 2007 @ 12:33 _ Linkki tähän viestiin Raportoi viesti moderaattoreille Lähetä käyttäjälle yksityisviesti
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gerbiili:Juha. Sitä en tiedä miten asiasi menevät päässä solmuun. Ehdottomasti se että väistelet asioita mistä sinulle sanoin, ja kiertelet herättää kysmyksiä onko lukutaitosi niin heikko vai etkö vaan halua vastata.
Ja edelleen, itse olet siis jokaikisen kokoonpanon mitä suosittelet itse testannut? Katsonut että tämä on parempi, tässä on parempi hintalaatusuhde, vai pasteiletko vaan muilta foorumeilta lukemiasi asioita tänne ja suosittelet niitä? Eli ilman omaa kokemusta toisista paikoista heittelet juttua, spammaat siis. Eri asia oisi jos itse aina vastaavan laitteen kasaisit ja voisit oikeasti sitä suositellak
in. Hieman eri asia katsoa vaikka dx-ongelmaan ratkaisua muualta, toisen sitä kokeilal kun sinun suositella 1000-2000 e konetta mistä loppujen lopuksi itelläsi ei ole edes mutu tuntumaan, muualta luettua tavaraa.
Hehe. On siinä kaveri joka tuntee minut hyvin ja tietää minusta kaiken.=)
No ensinäkin olen kokoillut joitain suht koht vastaavia paketteja omin käsin mitä täällä olen neuvonutkin ihan lähi aikoina. Työpaikallani minulla on mahdollisuus testailla erilaisia kokoonpanoja myöskin. Joten voin sanoa että olen aika montaa vastaavaa pakettia kokeillut.
Tuosta käyttis jutusta vielä sen verran että en ole missään vaiheessa kehottanut ketään warettamaan käyttistään. Kunhan vain mainitsin yhdessä ketjussa että moni uuden koneen ostaja ottaa vanhasta koneestaan lisenssin uuteen koneeseensa. Tai jotkut ihmiset vain warestavat sen käyttiksen. Tämä on ikävä fakta mistä ei päse yli eikä ympäri. Itse en pidä siitä yhtään, mutta näin ne asiat valitettavasti menee. Toki monet myös sen käyttiksen ostavat rehellisesti, mutta ei läheskään kaikki.
Paketti koneista voi olla mitä mieltä haluaa, mutta pelikoneiksi ne eivät sovi yleisesti ottaen ollenkaan, ja päivitettävyyskin niissä on vähän niin ja näin modattujen emojen takia. Kokemusta on myös useammasta paketti koneesta. Jos samalla rahalla saa paremman koneen osissa, niin miksi niin ei saisi tehdä.
Ja enpä nyt osaa sanoa myöskään sitä että kuinka moni haluaa käyttää linuxia ym... Joten tuo pointtisi oli aivan turha.
Jos jotkin koneen kasaus ketjut sinua niin paljon häiritsevät, niin voithan aina ehdottaa modeille että pistävät näitä ketjuja lukkoon.=)
Kaikki asiat eivät pyöri välttämättä juuri sen ympärillä mitä sinä haluaisit.
Edelleenkään en ymmärrä minkä takia sinä nimitelet minua spämmääjäksi, kun samalla itse tulet ainoastaan tänne henkilökohtaisen hyökkäyksen takia.
älkää vain sanoko että tämäkin "ihan turha" väittely on sen apilaksen 7900 gto:n syytä?:D
|
apilas
Suspended permanently
|
15. helmikuuta 2007 @ 14:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo toi oli hyvä lol
Se enää tästä puuttuisikin hehe
|
AfterDawn Addict
|
15. helmikuuta 2007 @ 15:02 |
Linkki tähän viestiin
|
6300 prossua olen kyllä töissäkin päässyt testailemaan. Mutta en minä sitä 6600 joka paikassa ole ehdottelemassa. Joissain tapauksissa kylläkin.
Mutta aina olen myöskin sanonut että peli käytössä noiden eroa ei huomaakkaan. Mutta sitten jos ihminen sanoo tekevänsä 3d mallinnusta kuvan käsittelyä tai video editointia tai jotain vastaavaa raskaampaa, niin silloin olen kyllä sitä ehdotellut.
Eihän se ero mikään suunnaton ole jos tosiaankin 30min tekee tuollaista viikossa, mutta silloin jos tuota tekeekin päivittäin, ja useita tunteja, niin kyllä se ero alkaakin olemaan jo jonkinmoinen.
Mutta itse en taas ymmärrä sitä että ei voida hyväksyä mitään muuta komponenttia kun mitä omasta koneesta löytyy.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2007 @ 15:05
|
widetrak
|
15. helmikuuta 2007 @ 15:13 |
Linkki tähän viestiin
|
jospa nyt vain annettaisiin olla.tästä ei ole mitään hyötyä viestiketjun aloittajalle.kaikki tietää varmasti sen että jokainen tekee elämässään virheitä.eikä sellaiset pikkuvirheet haittaa mitään.
mutta yhen faktan voin sanoa apilaksesta
hän on mies joka ei ikinä luovu Nvidia geforce 7900GTO tas sancti:sta
hän on mies joka ei ikinä ole voinut olla kirjoittamasta nvidia geforce 7900 gto ts sancti:sta näyttistopicceihin.
|
apilas
Suspended permanently
|
15. helmikuuta 2007 @ 15:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jussi: Mutta itse en taas ymmärrä sitä että ei voida hyväksyä mitään muuta komponenttia kun mitä omasta koneesta löytyy
Mitäs väliä sillä on, jos omassa koneessa on E6400? Silti noiden E6400 vs E6600 erot ovat todella pienet. Pelikäytössä olemattomat ja muussa käytössä eroa syntyy vasta, kun konetta todella käytetään päivittäin esim. video editointiin. Kuinkahan moni oikeasti sitä tekee päivittäin, hehe?
Kun tänne saiteille eksyy joku "noobie" (kaikella kunnioituksella häntä kohtaan) ja pyytää kokoamaan koneen ~1200?:lla niin ei ole kovin uskottavaa ,että hän tekee video editointia joka päivä. Jos hän tekisi sitä joka päivä, niin kyllä hän kokoaisi koneensa silloin itse.
Ja toiseksi, jos on itse valinnut jonkin komponentin niin kai se antaa luotettavuutta, jos neuvoo toista ostamaan saman komponentin.
Vai miltäs kuulostaa tällainen:
Osta ihmeessä ATI:n näyttis, itse tosin ostin Nvidian. Tai osta ihmeessä AMD:n prossu, itse tosin ostin Intelin. Eli minulle ainakin tulee heti mieleen, että miksi kaveri neuvoo toisin kuin on itse juuri tehnyt!?
7900GTO 512mb T.S.A SANCTI
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2007 @ 15:21
|
AfterDawn Addict
|
15. helmikuuta 2007 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
NO tuolla perusteellahan minunkin pitäisi aina neuvoa osatamaan atin x1900xt ja 6600 prossuksi. =)
Mutta kuten jo sanottu, niin rauta maailma elää, ja se joka on joskus ollut paras hinta/laautu suhteeltaan ei sitä välttämättä enää olekkaan.
Joten aivan turhaa alkaa neuvomaan kokoajan sitä mitä omasta myllystä sattuu juuri sillähetkellä löytymään.
|
apilas
Suspended permanently
|
15. helmikuuta 2007 @ 15:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jussi: Mutta kuten jo sanottu, niin rauta maailma elää, ja se joka on joskus ollut paras hinta/laautu suhteeltaan ei sitä välttämättä enää olekkaan. Joten aivan turhaa alkaa neuvomaan kokoajan sitä mitä omasta myllystä sattuu juuri sillähetkellä löytymään.
Aivan totta, mutta prossuissa ollaan oltu jo todella pitkään siinä, että tuo E6400 on ollut paras vaihtoehto. Nyt on tullut noita uusia malleja esim. E4300, joten ehkä E6400 ei ole enää ainoa paras vaihtoehto, mutta kyllä se pitkään sitä oli.
7900GTO 512mb T.S.A SANCTI
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2007 @ 15:40
|
AfterDawn Addict
|
15. helmikuuta 2007 @ 16:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jussi: Mutta kuten jo sanottu, niin rauta maailma elää, ja se joka on joskus ollut paras hinta/laautu suhteeltaan ei sitä välttämättä enää olekkaan. Joten aivan turhaa alkaa neuvomaan kokoajan sitä mitä omasta myllystä sattuu juuri sillähetkellä löytymään.
Aivan totta, mutta prossuissa ollaan oltu jo todella pitkään siinä, että tuo E6400 on ollut paras vaihtoehto. Nyt on tullut noita uusia malleja esim. E4300, joten ehkä E6400 ei ole enää ainoa paras vaihtoehto, mutta kyllä se pitkään sitä oli.
Edelleenkin se riippuu paljon käyttö tarkoituksesta. Mutta 4300 on tällä hetkellä yksi parhaista vaihtoehdoista.=)
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
17. helmikuuta 2007 @ 07:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Niinhän tuo tuntuu olevan. Itsekkin tuon e4300:sen ostan, vaikka rahat riittäisi parempaakin. Mutta kerrankin saa kohtuu halvalla jotain hyvää :)
lol
|
|