User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 7.7.2024 / 22:32
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > samsung dcb-p853z
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
SAMSUNG DCB-P853Z
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123
kirjaamo
Junior Member

2 tuotearviota
_
16. helmikuuta 2009 @ 14:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Usbin kautta voi tosiaan siirtää vain kuvia ja äänitiedostoja, ei televisiotallenteita.
pietu_81
Inactive
_
16. maaliskuuta 2009 @ 00:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JakkeHoo:
Minä laitoin omaani 500 gigasen Western Digitalin kovalevyn ja hyvin toimii. Mulla on siis malli DCB-P773Z, jossa on vakiona 80Gt kovalevy. Itse tein operaation niin, että kytkin molemmat kovalevyt tietokoneeseen, kopioin alkuperäisellä levyllä olleet tallennukset uudelle levylle ja sitten vaan heitin uuden levyn paikalleen. Hyvin toimii, tilaa riittää ja vanhat tallennukset säilyivät näin tallessa.
Mulla myös Western Digitalin 500 giganen kovalevy ja boxi DTP-770Z, mutta en saa toimimaan. Aluksi kokeilin suoraan paketista ja sitten formatoin tietokoneella kovalevyn fat32:ksi, mutta boxi ei vaan tunnista kovalevyä ollenkaan. Levy on masterina. Oisko ideoita miten sais toimimaan?
JakkeHoo
Newbie
_
16. maaliskuuta 2009 @ 06:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pietu_81:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JakkeHoo:
Minä laitoin omaani 500 gigasen Western Digitalin kovalevyn ja hyvin toimii. Mulla on siis malli DCB-P773Z, jossa on vakiona 80Gt kovalevy. Itse tein operaation niin, että kytkin molemmat kovalevyt tietokoneeseen, kopioin alkuperäisellä levyllä olleet tallennukset uudelle levylle ja sitten vaan heitin uuden levyn paikalleen. Hyvin toimii, tilaa riittää ja vanhat tallennukset säilyivät näin tallessa.
Mulla myös Western Digitalin 500 giganen kovalevy ja boxi DTP-770Z, mutta en saa toimimaan. Aluksi kokeilin suoraan paketista ja sitten formatoin tietokoneella kovalevyn fat32:ksi, mutta boxi ei vaan tunnista kovalevyä ollenkaan. Levy on masterina. Oisko ideoita miten sais toimimaan?
Hmmh... kokeile laittaa kovalevyn jumpperi CS (cable select) asentoon. Eipä tohon oikein muuta osaa sanoa. Itse taisin tehdä ennen tiedostojen kopiointia niin, että laitoin tyhjän, formatoimattoman levyn digiboksiin ja boksi formatoi levyn itse? Enpä tullu tarkastaneeksi onko formaatti Fat 16 vai 32 vai peräti NTFS...
pietu_81
Inactive
_
16. maaliskuuta 2009 @ 11:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minäkin laitoin ensin levyn suoraan paketista ja kokeilin kaikkia jumpperin vaihtoehtoja. Sama homma formatoinnin jälkeen. Koikeilin kopioida kaikki tiedostotkin vanhalta levyltä, mutta ei auttanut sekään. Vanha levy näkyy koneella ainakin fat32 muodossa.
JakkeHoo
Newbie
_
16. maaliskuuta 2009 @ 13:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pietu_81:
Minäkin laitoin ensin levyn suoraan paketista ja kokeilin kaikkia jumpperin vaihtoehtoja. Sama homma formatoinnin jälkeen. Koikeilin kopioida kaikki tiedostotkin vanhalta levyltä, mutta ei auttanut sekään. Vanha levy näkyy koneella ainakin fat32 muodossa.
Outoa... Olisko noissa sitten ohjelmaversioissa jotain eroavaisuuksia? Siinä meni aika pitkään kun boksi raksutteli levyn kimpussa ekan kerran. Ettet ollu liian hätäinen? :-)
pietu_81
Inactive
_
16. maaliskuuta 2009 @ 14:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei se ainkaan mitään ilmotellu. Kun levyn lyö kiinni (master tai jumpperi kokonaan pois) käynnistyy normaalisti, mutta levyä ei näy hallinnassa. Cable select ja slave tiloissa jumittuu käynnistyksessä, näytössä lukee samsung, eikä etene siitä.
JakkeHoo
Newbie
_
16. maaliskuuta 2009 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pietu_81:
Ei se ainkaan mitään ilmotellu. Kun levyn lyö kiinni (master tai jumpperi kokonaan pois) käynnistyy normaalisti, mutta levyä ei näy hallinnassa. Cable select ja slave tiloissa jumittuu käynnistyksessä, näytössä lukee samsung, eikä etene siitä.
Kokeiles vielä siinä Cable select tilassa ja odottele vähän pidempään. Ja jos jumittaa niin virrat pois ja uutta yritystä.
pietu_81
Inactive
_
17. maaliskuuta 2009 @ 08:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jumittuu siihen samsung tekstiin. Eipä tuota taida saada pelamaan. Olen yrittäny vaikka mitenkäpäin, osioinu levyä yms.
JakkeHoo
Newbie
_
17. maaliskuuta 2009 @ 15:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pietu_81:
Jumittuu siihen samsung tekstiin. Eipä tuota taida saada pelamaan. Olen yrittäny vaikka mitenkäpäin, osioinu levyä yms.
No, lieneekö sitten ohjelmaversioissa tai ihan kovopuolella jotain eroja siinä minkä kokoisia levyjä tukevat. Kurja homma, en osaa auttaa enempää :-(
twelin
Newbie
_
27. maaliskuuta 2009 @ 09:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko joku onnistunut päivittämään kyseisen laitoksen firmwarea itse, esim. rs-232 portin kautta tai usb-tikulla? Samsungin sivuilla näytti olevan uudempi firmis, mutta ei muistaakseni mitään ohjetta miten sen saisi ajettua koneeseen.. Mulla masiina kävi aikoinaan emon vaihdossa, mutta eivät tietenkään päivittäneet firmistä viimesimpään versioon.
twelin
Newbie
_
27. maaliskuuta 2009 @ 09:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti twelin:
Onko joku onnistunut päivittämään kyseisen laitoksen firmwarea itse, esim. rs-232 portin kautta tai usb-tikulla? Samsungin sivuilla näytti olevan uudempi firmis, mutta ei muistaakseni mitään ohjetta miten sen saisi ajettua koneeseen.. Mulla masiina kävi aikoinaan emon vaihdossa, mutta eivät tietenkään päivittäneet firmistä viimesimpään versioon.
joo eihän tossa mitään rs-232 porttia ollukkaan, muistelin toisen boxin speksejä... Mutta mahtaako onnistua usbin kautta jollain taikuudella?
tju1
Member
_
10. huhtikuuta 2009 @ 13:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Glotona:
Kuulostaa NIIN tutulta. Pari vuotta tuo on ollut aivan unelma boxi ja sitten tänään kuva yhtäkkiä räpsähti poikki ja etupaneeli jäi jumittamaan niihin punaisiin valoihin. Laitoin virrat pois ja päälle noin tuhat kertaa, ei auttanut... Paneeliin tulee vain teksti Samsung, eikä muuta tapahdu vaikka kuinka räpsii virtoja pois ja päälle. Kyllä nyt ottaa Juhaa leukaan!! En haluaisi tuosta boxista luopua kun on muuten niin kätevä ja mukava laite. Mutta näitä vikoja on nähtävästi ollut niin paljon ja niin monella, ja kuuluisa Powermill ei paljoa niissä auta.

Onko kukaan näihin vaivoihin saanut korjattua laitetta jossain? Mulla ei enää takuukaan voimassa, tietenkään..kuinka sopivaa.
Mulle kävi eilen juuri samoin eli kolme punaista valoa alkoi vilkkua eikä kaukosäädin toimi.Kone on pari vuotta vanha.
Onko korjausvinkkiä tee se itsemiehelle?
jgronman
Newbie
_
17. huhtikuuta 2009 @ 22:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pietu_81:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JakkeHoo:
Minä laitoin omaani 500 gigasen Western Digitalin kovalevyn ja hyvin toimii. Mulla on siis malli DCB-P773Z, jossa on vakiona 80Gt kovalevy. Itse tein operaation niin, että kytkin molemmat kovalevyt tietokoneeseen, kopioin alkuperäisellä levyllä olleet tallennukset uudelle levylle ja sitten vaan heitin uuden levyn paikalleen. Hyvin toimii, tilaa riittää ja vanhat tallennukset säilyivät näin tallessa.
Mulla myös Western Digitalin 500 giganen kovalevy ja boxi DTP-770Z, mutta en saa toimimaan. Aluksi kokeilin suoraan paketista ja sitten formatoin tietokoneella kovalevyn fat32:ksi, mutta boxi ei vaan tunnista kovalevyä ollenkaan. Levy on masterina. Oisko ideoita miten sais toimimaan?
Mäkin ostin Western Digitalin 500 GB:n kovalevyn ja testasin sitä boxissa DTP-770Z, jos se on se antenniverkon boxi. En saanut mäkään toimimaan, yritin myös formatoida sen Seagaten ohjelmalla fat32:ksi ja tein asemasta sekä logicalin että primaryn, mutta mikään ei auttanut. Boxi ei vaan tunnistanut koko levyä. Outoa, että DTP-773Z tunnistaa 500:sen levyn, mutta DCB-P770Z ei tunnista. Mun boxissa oli alkuperäinen, eli vanha softa. Voisiko sillä olla vaikutusta?
JakkeHoo
Newbie
_
18. huhtikuuta 2009 @ 10:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jgronman:


Mäkin ostin Western Digitalin 500 GB:n kovalevyn ja testasin sitä boxissa DTP-770Z, jos se on se antenniverkon boxi. En saanut mäkään toimimaan, yritin myös formatoida sen Seagaten ohjelmalla fat32:ksi ja tein asemasta sekä logicalin että primaryn, mutta mikään ei auttanut. Boxi ei vaan tunnistanut koko levyä. Outoa, että DTP-773Z tunnistaa 500:sen levyn, mutta DCB-P770Z ei tunnista. Mun boxissa oli alkuperäinen, eli vanha softa. Voisiko sillä olla vaikutusta?
Kukapa noista tietää mitä kaikkea eroa softien välillä on. Tai kovalevyjen. Jos olisin reipas niin näppäisin kannen auki ja katsoisin mikä tuon kovalevyn tarkempi tyyppi on... Mun boksissa on se softa mikä joskus reilu vuos sitten tuli kaapeliverkkojen kautta automaattisesti. "Pyytämättä ja yllätyksenä", kuten sanonta kuuluu.
jgronman
Newbie
_
18. huhtikuuta 2009 @ 11:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JakkeHoo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jgronman:


Mäkin ostin Western Digitalin 500 GB:n kovalevyn ja testasin sitä boxissa DTP-770Z, jos se on se antenniverkon boxi. En saanut mäkään toimimaan, yritin myös formatoida sen Seagaten ohjelmalla fat32:ksi ja tein asemasta sekä logicalin että primaryn, mutta mikään ei auttanut. Boxi ei vaan tunnistanut koko levyä. Outoa, että DTP-773Z tunnistaa 500:sen levyn, mutta DCB-P770Z ei tunnista. Mun boxissa oli alkuperäinen, eli vanha softa. Voisiko sillä olla vaikutusta?
Kukapa noista tietää mitä kaikkea eroa softien välillä on. Tai kovalevyjen. Jos olisin reipas niin näppäisin kannen auki ja katsoisin mikä tuon kovalevyn tarkempi tyyppi on... Mun boksissa on se softa mikä joskus reilu vuos sitten tuli kaapeliverkkojen kautta automaattisesti. "Pyytämättä ja yllätyksenä", kuten sanonta kuuluu.
Mun kovalevyn tyyppi on WD5000AAKB PATA / 16MB Cache, ja malli WD Caviar Blue. Tosiaan seuraavana pitäisi varmaan päivittää digiboksin softa, kun antenniverkossa se ei tietääkseni tule automaattisesti.
pietu_81
Inactive
_
18. huhtikuuta 2009 @ 11:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Antenniverkon kauttahan noihin ei ole tullu mitään päivityksiä eli alkuperäsellä softallla mennään.
tju1
Member
_
18. huhtikuuta 2009 @ 18:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tju1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Glotona:
Kuulostaa NIIN tutulta. Pari vuotta tuo on ollut aivan unelma boxi ja sitten tänään kuva yhtäkkiä räpsähti poikki ja etupaneeli jäi jumittamaan niihin punaisiin valoihin. Laitoin virrat pois ja päälle noin tuhat kertaa, ei auttanut... Paneeliin tulee vain teksti Samsung, eikä muuta tapahdu vaikka kuinka räpsii virtoja pois ja päälle. Kyllä nyt ottaa Juhaa leukaan!! En haluaisi tuosta boxista luopua kun on muuten niin kätevä ja mukava laite. Mutta näitä vikoja on nähtävästi ollut niin paljon ja niin monella, ja kuuluisa Powermill ei paljoa niissä auta.

Onko kukaan näihin vaivoihin saanut korjattua laitetta jossain? Mulla ei enää takuukaan voimassa, tietenkään..kuinka sopivaa.
Mulle kävi eilen juuri samoin eli kolme punaista valoa alkoi vilkkua eikä kaukosäädin toimi.Kone on pari vuotta vanha.
Onko korjausvinkkiä tee se itsemiehelle?
DCB-P853Z otin kovon irti boxista ja katsoin sen sisältöä josta löytyi kaksi osiota, toisessa ei ole mitään tiedostoja ja toisessa on valokuvia ja jotain tv-asemien tiedostoja mutta mitään samsungin tiedostoja ei ole näkyvillä.
Pitäisikö siinä tyhjässä osiossa olla jotain joka näyttä vapaata tilaa 512mt.
Latasin siihen samsungin sivuilta yhden tiedoston joka oli jotain 4.16mt ja oli cbin-tiedosto mutta sekään ei auttanut.
Kovo on seagaten 160 GB.
Mistä saa ladattua boxin "käyttöjärjestelmän"?
JakkeHoo
Newbie
_
18. huhtikuuta 2009 @ 19:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tju1Mistä saa ladattua boxin "käyttöjärjestelmän"?[/quote:
Minun ymmärtääkseni "käyttis", asetukset, kanavaviritykset ym. tiedot eivät tallennu kovalevylle ollenkaan, vaan laitteen muistiin.

Ja mun alkuperäiselläkään levyllä ei ollut kuin yksi osio.
pietu_81
Inactive
_
18. huhtikuuta 2009 @ 20:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mun alkuperäisellä on kaksi osiota. Tais siellä pari tiedostoa olla sillä toisella osiolla.
Newbie
_
18. heinäkuuta 2009 @ 19:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin, 2,5 vuoden suht ongelmattoman käytön jälkeen kolmen punaisen syndrooma. Takuu siis loppu, maahantuojan osoittama huolto kuulosti hinnakkaalta ja minua harmitti.

Soitin jo lähes epätoivoisena paikalliseen tv-huoltoon (TV-Radio-Huolto Rovaniemen Huoltopalvelu), paljonko heillä kustantaisi katsoa, kannattaako laitetta enää korjata. Puhelimessa kaveri sanoi, että 50-70 euroa jos pystyy korjaamaan ilman osatilauksia, pelkkä diagnoosi jotain parikymppiä jos vika olisi niin suuri, ettei kannata alkaa korjaamaan.

Kiikutin boksin huoltoon ja sieltä pyydettiin soittamaan seuraavana päivänä(!) kuulumisia. Minähän soitin, ja hämmästys oli suuri kun korjattu boksi olisi heti noudettavissa, koko lystistä veloittaisivat 60e! Vertailukohtana tähän, että maahantuojan suosittelema talo pyysi 50e pelkästä kustannusarviosta, joka tosin hyvitettäisiin jos laite korjataan - ja tähän tietysti postikulut päälle.

Laitteesta oli kuulemma - yllätys, yllätys - virtalähde posahtanut oikein huolella. Neljä konkkaa sinne oli vaihdettu ja nyt toimii taas hienosti. Sain boksin korjattuna takaisin alle vuorokauden kuluttua siitä, kun vein sen huoltoon - ilman postikuluja ja viikkokausien odottelua.

Tarinan opetus? Jos takuuaika on ummessa, niin kokeilkaapa vielä sitä paikallista elektroniikkahuoltoa ennen kuin heitätte laitteen roskiin. Saattaapi kannattaa.
jarpe77
Junior Member
_
19. heinäkuuta 2009 @ 20:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Useimminten ne ongelmat ovat juuri noita kondensaattorijuttuja. Itsellä jos sattuu olemaan kolvi ja mahdollisesti yleismittari, niin tämäkin vastaava huolto olisi maksanut omatekoisesti 4 euron luokkaa. Tietokoneen virtalähteestä ja emolevystä monitoreishin asti on noita kondensaattorivikoja tullut korjailtua.
Pikkuvika, mutta ilman korjausta ei toimi. Hyvän tuntipalkan korjaamot noista kyllä ottavat =) 50 euron luokkaa....
Aleksi_67
Newbie
_
24. heinäkuuta 2009 @ 10:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Samsung DCB-P853Z -laitteeni täyttää nyt 2 vuotta ja 4 kuukautta. Yhteen kertaa masiina on jo huollossa käytetty - täälläkin monen mainitseman "kolmen punaisen valon" ongelman vuoksi. Silloin kiikutin laitteen huoltoon eikä siitä sen enempää.

Nyt ongelma on kuitenkin toisenlainen. Takuu on tietty mennyt 4 kk sitten umpeen eli sen avulla en enää laitettani korjauta ilmaiseksi =(

Tallennuksia toistettaessa haluan tietty aina hypätä esim. mainoksia yli joko 30 s hypäyksin tai sitten vaan nopeammalla toistolla - se on mielestäni sen tallenuksen tarkoitus että voi hieman nopeammin ohjelman päästä loppuun. Nyt muutama päivä sitten laite onkin näiden nopeutusten aikana lopettanut ohjelman toiston ja kuvaruudulle läiskähtää teksti "Pino on vijoittunut". Sen jälkeen laite jää jumiin ja on tyydyttävä päävirtakytkimeen laitteen takaosassa. Laite buuttaa itsensä ja kaikki alkaa alusta. Laite toimii jälleen kuten normaalisti mutta tallennusten toiston yhteydessä ilmenee taas sama vika seuraavalla kerralla ...

Onkohan kellään ollut vastaavaa ja tarkoittaako se käytännössä sitä, että kovalevy on matkalla romukoppaan?

Huollot maksaa varmaan maltaita ja nykyään digiboxien hinnat on hieman toista luokkaa kuin pari vuotta sitten, että harkitsen jo uudenkin hankkimista ...

Neuvoja? Kokemuksia?
jarpe77
Junior Member
_
24. heinäkuuta 2009 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aleksi_67:

Nyt muutama päivä sitten laite onkin näiden nopeutusten aikana lopettanut ohjelman toiston ja kuvaruudulle läiskähtää teksti "Pino on vijoittunut". Sen jälkeen laite jää jumiin ja on tyydyttävä päävirtakytkimeen laitteen takaosassa. Laite buuttaa itsensä ja kaikki alkaa alusta. Laite toimii jälleen kuten normaalisti mutta tallennusten toiston yhteydessä ilmenee taas sama vika seuraavalla kerralla ...

Onkohan kellään ollut vastaavaa ja tarkoittaako se käytännössä sitä, että kovalevy on matkalla romukoppaan?

Huollot maksaa varmaan maltaita ja nykyään digiboxien hinnat on hieman toista luokkaa kuin pari vuotta sitten, että harkitsen jo uudenkin hankkimista ...

Neuvoja? Kokemuksia?
"Pino on vijoittunut" viittaisi mielestäni kovalevyongelmaan. Täällähän sitä on ollut juttua saako kovalevyn vaihdettua vai ei. Jollain onnistuu, jollain taas ei.
Eräs mahdollinen ratkaisu olisi tyhjentää kovalevy ihan sieltä valikoista. Täm saattaa ratkaista ongelman. Tallennukset siinä kuitenkin menevät.
Mainos
_
__
 
_
jgronman
Newbie
_
13. lokakuuta 2009 @ 23:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä vaihdoin tohon omaan digiboksiini nyt Seagaten 320 Gb kovalevyn, ja se lähti toimimaan. Edellinen Western Digitalin kovalevy ei toiminut DTP-770Z-boksissa.
 
Sivu:<123
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > samsung dcb-p853z
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy