Ainaku käynnistän koneen se menee priks sekaks päälle sit se sammuu hetkeks ja taas lähtee päälle, mut sit vaa prossun tuuletin pyörii täysil ja kuva on ihan pimeenä ei mitää tapahu ennenku restarttaa koneen napista????
lynkke, tapahtuiko tuota edellisessä viestissäsi mainitsemaasi vasta, kun olit kellottanut konettasi, vai ennen sitä? Jos jälkeen, laske kellotaajuutta.
No sen jälkee ku olin kellottanu mut ei toi ennen oo tehny tota et sen kun käynnistää se on parisekkaa pääl sit se sammuu ja taas käynnistyy mut sitä et se prossun tuuletin pyörii täysil ja näyttö mustana nii sitä se on tehnyt ja olis kiva tietää mistä se johtuu?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lynkke:No sen jälkee ku olin kellottanu mut ei toi ennen oo tehny tota et sen kun käynnistää se on parisekkaa pääl sit se sammuu ja taas käynnistyy mut sitä et se prossun tuuletin pyörii täysil ja näyttö mustana nii sitä se on tehnyt ja olis kiva tietää mistä se johtuu?
Noniin, eli P5B on sellanen pikku ''ominaisuus'', etta jos on kellottanut prossua, niin kone tuplaboottaa kun sen avaa, eli ei mitaan hataa, itellakin aina tuplaboottaa kun sen avaan.
P5Bssa EI tarvitse ottaa patteria pois, jos kone ei lahe kayntiin, vaan katkaset virran powerista pariks minsaks, ja sitten kone uudestaan paalle. Sitten vaan biokseen laskemaan kellotaajuutta
JA pista Vcore manuaalisesti johonkin 1,3v jos nostat fsbeen 350. Jos pidat autolla niin lammot karkaa kasista.
Ja disablaa biosista
C1E
Intel Speedstep
Spread spectrum
Dram:fsb suhde 1:1
@ Lauri
kannattaa disablaa C1E, Speedstep ja spreadspectrum kun kellotat. Jos sulla on Vcore '' automaticilla '' kun vetelet 3,4ghz, niin lammot on jossain 60C paremmalla puolella
Lainaus:kannattaa disablaa C1E, Speedstep ja spreadspectrum kun kellotat. Jos sulla on Vcore '' automaticilla '' kun vetelet 3,4ghz, niin lammot on jossain 60C paremmalla puolella
Oon disabloinu C1E:n ja muistaakseni myös speedstepin ja spreadspectrumin. Vcore on säädetty manualilla.
Lämmöt max 50°c rasituksessa ja jäähy on tuo Zalman cnps9700Led.
Tunnin pelin jälkeen prossu 47°c ja Zalmanteri pyörii 1200Rpm:llä.
mitä tuo C1E, speedstep ja spreadspectrum vaikuttaa?
Onko tuo P5B:n biosissa? Nää kaks jälkimmäistä kuulostaa oudoilta.