64-bittinen intel suoritin
|
|
Senior Member
32 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2008 @ 10:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas: Ei, vaan myyjän olisi pitänyt lähettää sähköpostia missä hän kysyy, että kerro ihmeessä missä tarvitsee kahdeksan gigaa muistia, koska kukaan muu ei ole sitä vielä keksinyt :)
Niin ja sillon taas asiakasta olisi haukuttu tyhmäksi? Liiallinen nuuskiminen myyjän puolelta on kanssa huonon kaupan ele. Jimm's on jo valmiiksi niin ruuhkanen kauppa, että jos siellä pitäisi vielä alkaa mesettää myyjien kanssa, onko joku paketti järkevä ja samalla laittaa asiakas tuntemaan olonsa "paskalta", koska ei tiedä mitään. Tollasen takia siis kaikki muu työ seisoisi? Ei kuullostais hyvältä asiakaspalvelulta toikaan?
Kauheen montaa kauppaa ei kait syntyisi jos myyjät kävisivät itse päättämään "EI, et sä tällästä tarvikkaa kuule, myyn sulle tosta ton ja laita toi sen kaveriks", eli missä oli vapaus ite valita kokoonpano?
Nää foorumit on kait juuri sitä varten, että kysellään muilta paketteja, jokainen viesti ja kysely on sinällään tärkeä, eihän tää forum alue muuten olisikaan niin iso.
Minun mielestäni ennen kuin asiakas on itse aloittanut kysymällä "Onko osat yhteen sopivat, tarviiko lankku bios päivitystä tukeakseen prossua, onko tässä muistimäärässä mitään käytännönhyötyä" myyjän ei tarvitse lähteä selittämään mitään henkistä.
Sitten ihmiset ketkä ostaa osat erillää tietää edes jotain osista / tietää nämä foorumit = voi lukea ihan itse miten asian laita on, myöskin jos joku haluu jääräpäisesti ostaa 8gigaa kampoja niin antaa ostaa, jälleen kerran ei ole Apilas:in rahoista pois.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. syyskuuta 2008 @ 11:09
|
Netti
Senior Member
1 tuotearvio
|
5. syyskuuta 2008 @ 11:07 |
Linkki tähän viestiin
|
650W, LC8650 V2.2 Ozeanos Free Plug (Uutuus!)LC-Powerin uutuus Modulaari virtalähde loistavilla ominaisuuksilla.
* ATX V2.2 / EPS 12V
* Modular Cable Management
* Dual/Quad Core -tuki
* 2 x PCI-E 2.0 (6/8 pin)
* 2 x +12V linjaa
* Hyötysuhde jopa 85%
* Active PFC
* 140mm tuuletin
Liittimet:
* Kiinteät
- 1x 24/20-Pin
- 1x 8-Pin (4+4)
* Modulaariset
- 2x PCI-Express V2.0 (6+2)
- 6x SATA
- 4x PATA
- 1 x FDD
+3.3V = 28A
+5V = 30A
+12V1 = 22A
+12V2 = 22A
-12V = 0.5A
+5Vsb = 2.5A
|
Netti
Senior Member
1 tuotearvio
|
5. syyskuuta 2008 @ 11:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Hinta: 79.00 ?
|
Junior Member
4 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2008 @ 11:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis nyt täytyy myöntää etä olen aika kujalla...
Tukeeko Intel® Core?2 Quad Processor Q9300 tätä 64bit ?
|
mrcheeky1
Suspended due to non-functional email address
|
5. syyskuuta 2008 @ 11:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti akkl: Siis nyt täytyy myöntää etä olen aika kujalla...
Tukeeko Intel® Core?2 Quad Processor Q9300 tätä 64bit ?
Tukee.
Q6600 @ 3,6GHz | Asus P5Q Deluxe | 4 Gt DDR2 (4 x 1 Gt) | Leadtek GeForce GTX260 Extreme+ | Antec P182 | Corsair HX520 | WD VelociRaptor 150GB | Samsung SpinPoint F1 750GB | Vista Home Premium 64-bit
Jäähdytys: D-Tek Fuzion V2 | ThermoChill PA120.3
|
Senior Member
32 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2008 @ 12:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Netti: Hinta: 79.00 ?
Osaatko käyttää EDIT nappia, vai jatkatko tähän samaan ketjuun monestikkin noita peräkkäisiä vielä?
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
5. syyskuuta 2008 @ 12:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Miksi ostaa Lc:n roskaa kun hinta-eroa oikeisiin virtalähteisiin ei paljoa ole?
Tehomylly.
|
apilas
Suspended permanently
|
5. syyskuuta 2008 @ 12:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti neverlife: Ei kuullostais hyvältä asiakaspalvelulta toikaan?
Hyvää asiakaspalvelua on nimenomaan sellainen käytös kaupan puolelta, että yritetään auttaa tietämätöntä ostajaa valitsemaan parhaat komponentit kuitenkin järkevien hintojen puitteissa. Ja tuollainen tapa toimia lisää todellakin luottamusta liikkeeseen ja sen myyjiin.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti neverlife: eli missä oli vapaus ite valita kokoonpano?
Ei se asiakkaan vapaus minnekään katoa, jos myyjä kertoo faktoja. Eli tässä asiassa myyjä olisi ilmoittanut, että ensimmäiset neljä gigaa ovat melkein kaikki toiminnassa käytöstä riippuen, mutta seuraavat neljä gigaa ovat vain korkeintaan ylimääräisenä taakkana muulle kokoonpanolle. Tällöin tietämätöntä ostajaa on valistettu ja sen jälkeen hän voi pistää tyhmän ratkaisun omaan piikkiinsä sen jälkeen, kun pää on saatu taas kerran irroitettua seinän uumenista.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti neverlife: Nää foorumit on kait juuri sitä varten, että kysellään muilta paketteja, jokainen viesti ja kysely on sinällään tärkeä, eihän tää forum alue muuten olisikaan niin iso.
Kyllähän nämä foorumit täällä ovat, mutta jokainen joka on lukenut näitä keskusteluja hiukan pidempään huomaa, että järjettömiä tai muuten vaan älyttömiä ostoksia tehdään jatkuvalla syötöllä. Vaikka kuinka täällä yrittää neuvoa, valistaa ja toppuutella niin aina vain löytyy porukkaa, jotka ovat immuuneja järkipuheille.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti neverlife: Minun mielestäni ennen kuin asiakas on itse aloittanut kysymällä "Onko osat yhteen sopivat, tarviiko lankku bios päivitystä tukeakseen prossua, onko tässä muistimäärässä mitään käytännönhyötyä" myyjän ei tarvitse lähteä selittämään mitään henkistä.
Henkistä? Siis jos myyjä kertoo, että et koskaan tule tarvitsemaan kahdeksaa gigaa muistia, vaikka suunnittelisit avaruusraketteja niin onko se jotain henkistä skeidaa? Minusta se on vain pelkkää hyvää asiakaspalvelua.
Mutta kuten jo sanoinkin niin röyhkeä ahneus estää myyjiä puhumasta tietämättömille asiakkaille järkeä.
7900GTO 512mb T.S.A SANCTI
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. syyskuuta 2008 @ 12:59
|
Senior Member
32 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2008 @ 13:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti neverlife: Minun mielestäni ennen kuin asiakas on itse aloittanut kysymällä "Onko osat yhteen sopivat, tarviiko lankku bios päivitystä tukeakseen prossua, onko tässä muistimäärässä mitään käytännönhyötyä" myyjän ei tarvitse lähteä selittämään mitään henkistä.
Henkistä? Siis jos myyjä kertoo, että et koskaan tule tarvitsemaan kahdeksaa gigaa muistia, vaikka suunnittelisit avaruusraketteja niin onko se jotain henkistä skeidaa? Minusta se on vain pelkkää hyvää asiakaspalvelua.
Mutta kuten jo sanoinkin niin röyhkeä ahneus estää myyjiä puhumasta tietämättömille asiakkaille järkeä.
Tottahan tuo on, että 8gigaa muistia mihinkään tarvii, mutta..
Leikitääs et sinä olisit myyjä ja minä asiakas, alkaisit "vinoilemaan" ettei kukaan tarvii 8gigaa edes avaruusrakettien suunnitteluun ja siitä tulisi samanlainen väittely kuin tässä foorumilla, niin vaihtaisin liikettä. Työnantajasi ei varmaan hirveesti tykkäisi jos saisi kuulla minkä takia jotkut asiakkaat ovat liikettä vaihtanut, myös jos olisit itse yrittäjä niin pitäisitkö sellaista työntekiää palkkalistalla kuka karkottaa asiakkaita väittelyillä?
Ne jotka ei osaa, menee giganttiin tai tilaa hobby hallista. Ne jotka osaa, ostaa osat erillisenä ja kasaa / asentaa itse, tälläisten henkilöiden myös oletetaan osaavan / tietävän mitä ostaa.
Asiakas voi myös yhtälailla kysyä myyjältä "mitä sinä muuttaisit tästä henk.koht", eli asiakkaan ei tarvitse edes osata spesifioida kysymystään "käytän konetta pelaamiseen, käyttis tulee olee 64-bit vista, tarvisinko 4 vai 8 gigaa muistia". Toistan vielä, että ne ketkä duunaa konetta, tietävät tämän saitin ja todennäkösesti vielä muronkin, jos ei niin hänen kavereiltaankin voi kysyä "tiedätkö mitään suomenkielistä netti saitti mistä voi kysyä näitä juttuja". Eli vaihtoehtoja on monia mistä lähteä itse kysymään.
Toistan myös sen että jos ihminen uppiniskasesti haluaa ostaa 8gigaa, ni se ostaa ne vaikka toisesta liikkeestä jos ensimmäisessä aletaan vinoilemaan, myöskään nämä kannustavat forum viestit ei vaikuta kaikkein pahimpiin tapauksiin.
Eli huomaatko nyt kuinka iso väittely tästä olisi tullut myyjän ja asiakkaan välille?
EDIT: Oletetaan nyt vielä että nuoret ~15-25v miehet menee sinne Jimmssii pää pystyssä ylpeenä siitä, että he osaavat ja tietävät komponenteistä jotain ja sitten tulee ilkea paha myyjä ja nöyryyttää pientä miehen alkua muitten asiakkaitten lähden + henkilökunnan. Se olisi iso pudotus miehisyydessä, joka varmasti vaikuttaisi kyseisessä liikkeessä asiointiin.
EDIT2: Jos kerran asiakas ei ole itse kysynyt muisteista, että kannattaako ne laittaa yhteen koneeseen. Niin mistähän se myyjä tietää moneen koneeseen ne muistit on menossa? ja onko joku ostamassa lisää muistia itelleen + kaverilleen. Voihan yrityksetkin ostaa vaikka 100kapulaa lisää, eikä nekään mene yhteen koneeseen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. syyskuuta 2008 @ 15:14
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2008 @ 14:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Se on ainakin selvä, että myyjän pitää osata huomauttaa asiasta hienovaraisesti ja varovasti, jos ostoksia oma-alotteisesti alkaa kommentoimaan. Mikään kuittailusävy ei tietenkään tulisi kyseeseen.
Pätevä myyjä voi koittaa varovasti kysellä, millä tasolla asiakkaan tietämys on, ja johdattaa keskustelun siihen suuntan, että voi ujuttaa kommenttinsa keskusteluun, ilman että asiakas loukkaantuu.
Toisaalta, jos palvelusta ei myyjälle makseta bonuksia, eikä ole oma firma, harva varmaan viitsii vaivautua.
Itse olisin kuitenkin jälkikäteen tyytyväisempi, jos olisin kuullut mahdollisista ongelmista tai turhaksi jääneistä osista ennen ostamista, enkä tajunnut asiaa vasta kuukauden päästä. Joku muu voi tietysti ajatella toisin.
|
WillKane
Member
|
5. syyskuuta 2008 @ 14:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Anteeksi kun jatkan tätä offtopiccia mutta kyllä minua ärsyttäisi jos myyjä alkaisi kyselemään mihin ostostani tarvitsen. Eri asia tietysti jos suunnittelen konepakettia yhdessä myyjän kanssa.
KOVO tarkoittaa HARDWAREA
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2008 @ 15:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Äkkiä ajatellen asia onkin noin niinkuin sanoit, että myyjä yrittää saada joka euron asiakkailta. Mutta entäs pitkällä aikavälillä? Mistäs luulet tulevan tällaisten asioiden kuin luotettavuus, asiantuntevuus, rehti kaupankäynti ja asiakaspalvelu?
On totta, että teen itsekin ostokseni turhan usein pelkästään hinnan perusteella. Mutta monet arvostavat muitakin ominaisuuksia. Ja sen ymmärtää oikein hyvin. On aivan eri asia mennä kauppaan, missä myyjät ovat oikeasti asiakkaan asialla, kuin että myyjät vain tuputtavat tavaraa euron kuvat silmissä.
Jimms PCstoressa kauppa käy kuin siimaa ja suosio on korkealla, joten luulisi että siellä jo imagonkin vuoksi kehoitettaisiin asiakkaita olemaan tekemättä ainakin kaikkein turhimpia ostoksia. Ilmeisesti ahneus on pesiytynyt sinnekin.
ajattelin osin myös siltä kantilta, että on paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät usko myyjiin sitten millään tasolla, niin ehkä jimm's:n myyjä katsoi imagonkin kannalta parhaaksi vain antaa olla, kuin että olisi lähtenyt tarjoamaan asiakkaalle mitään muuta. Kuitenkin toisaalta, kaipa myyjä olisi järkevämpääkin vaihtoehtoa voinut tarjota, riippuu kuitenkin aina ihmisestä, miten kukin myyjien ehdotukset ottaa.
Toinen juttu on, että jos ostaja olisi ollut itse kaupassa asioimassa, niin myyjä olisi voinut vain suoraan pikkuisen siinä sivussa huomauttaa, sähköposti taas tuntuu kovin viralliselta.
-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans
8800GT ja M-Audio Revolution 7.1, kyselehän!
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2008 @ 15:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä jollakin voi 8Gt olla hyötykäytössä, mutta pelatessa se hidastaa neljään gigaan nähden = täysin turhanpäiväistä tavikselle.
BTW. Itsehän ostin tuossa pari kk sitten 16Gt muistia, eikä myyjä tuhria huomautellut. Kolmeen koneeseenhan ne tuli, mutta en minä sitä maininnut. (:
Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
|
apilas
Suspended permanently
|
5. syyskuuta 2008 @ 21:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti neverlife: Asiakas voi myös yhtälailla kysyä myyjältä "mitä sinä muuttaisit tästä henk.koht", eli asiakkaan ei tarvitse edes osata spesifioida kysymystään "käytän konetta pelaamiseen, käyttis tulee olee 64-bit vista, tarvisinko 4 vai 8 gigaa muistia".
Eli asiakkaan aloitteesta myyjä saa neuvoa tai antaa mielipiteitä, mutta muuten ei? Miksi ihmeessä myyjä ei saisi neuvoa omasta aloitteestaan? Kuitenkin asiakas tekee sitten päätöksen ostaako vai ei. Eli eihän asiakas menetä siinä mitään, vaikka myyjä neuvoo. Vaan päinvastoin asiakas saattaa jopa saada paremman tuotteen tai muuten vaan säästää rahaa.
Ja miten joku täysin novice osaa edes kysyä asioista joista ei tiedä mitään? Näin ollen ainoastaan luotettava ja asiantunteva myyjä voi novicea silloin neuvoa. Tietysti vain silloin, kun myyjän silmissä kiiltää muutakin kuin vain euron kuvat.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WillKane: kyllä minua ärsyttäisi jos myyjä alkaisi kyselemään mihin ostostani tarvitsen.
Kuulostaa siltä, että tunnet itsesi noviceksi, jos myyjä joutuu neuvomaan sinua. Onko näin?
Minua on ainakin neuvottu useasti elämän varrella ja en ole siitä koskaan loukkaantunut. Esimerkiksi aikanaan kauan sitten olin ostamassa Sonyn laajakuva televisiota niin myyjä sanoi, että jos odotat pari viikkoa niin saat samalla rahalla uuden mallin. No siihen neuvoon olin vain ja ainoastaan tyytyväinen ja niin tein eli jäin odottamaan. Aikanaan kaupat tuli kyseisestä uudesta mallista.
Jos myyjä olisi ollut täysin rahan ahne niin hän olisi myynyt minulle sen vanhan mallin. Nyt hän kuitenkin ajatteli asiaa myös asiakkaan kannalta ja se myös kannatti. Olen sen jälkeen vieraillut säännöllisesti kyseisessä elektroniikka liikkeessä. Se sääntö kun sattuu pitämään paikkansa, että tyytyväinen asiakas palaa aina takaisin. Kusetuksen uhriksi joutunut tuskin tulee takaisin. Ehkä teissä muutamissa on sitten poikkeuksia :)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yottabyte: ajattelin osin myös siltä kantilta, että on paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät usko myyjiin sitten millään tasolla
Mistäköhän tämän mahtaa johtua? Mahtaisiko sillä olla jotain vaikutusta asiaan, että täysin noobie tyypeille myydään surutta 8 gigaa muistia ja muuta vastaavaa.
Tuossa Yottabyte juuri sanot sen mitä olen ajanut takaa. Eli monet ovat menettäneet uskonsa myyjiin, koska he ovat valtaosaltaan täysin rahan ahneita. Jimm´s PCstoreenkin näyttää pesiytyneen tuo ahneus :(
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. syyskuuta 2008 @ 10:53
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
6. syyskuuta 2008 @ 10:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Tuossa Yottabyte juuri sanot sen mitä olen ajanut takaa. Eli monet ovat menettäneet uskonsa myyjiin, koska he ovat valtaosaltaan täysin rahan ahneita. Jimm´s PCstoreenkin näyttää pesiytyneen tuo ahneus :(
Olen kyllä jo jokseenkin samaa mieltä kuin sinä, myyjä olisi voinut jotakin hienovaraisesti sanoa, ei näin: "hei osta neljä gigaa, vaan idiootit ostaa kahdeksan", vaan tosiaan vähän kysellä ja sitten tahdikkaasti sujauttaa, että neljä gigaa on järkevämpi vaihtoehto. Jokaisen tilauksen puntaroiminen on kuitenkin pienempien kauppojen etu, jimm's:ssä on varmasti kokoajan hirveä kiire, eikä aikaa miettiä jokaista tilaajaa ole, jos haluaa loistavaa palvelua, niin sitä on valitettavasti jimm's:ltä turha odottaa, täytyy suunata johonkin pienempiin liikkeisiin, jossa hintatasossa on helposti vähän reippaammin pienen kaupan makua. Ei kuitenkaan laiteta nyt koko jimm's:ä tähän syypääksi, päätöksen lähettää, tai ei lähettää sähköpostia teki varmasti yksi myyjä, tuskin koko henkilökunta piti aiheesta palaveria, enkä usko, että myyjä teki päätöksensä rahan takia, varmasti juuri siitä syystä, ettei uskaltanut ruveta asiakasta neuvomaan, koska ei tiennyt yhtään kuinka varma tämä ostoksestaan on.
-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans
|
WillKane
Member
|
6. syyskuuta 2008 @ 23:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Alkossakin kyseltiin ennen millaiset juhlat on tulossa jos osti enemmän kuin kaksi kossupulloa.
|
Member
|
7. syyskuuta 2008 @ 01:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WillKane: Alkossakin kyseltiin ennen millaiset juhlat on tulossa jos osti enemmän kuin kaksi kossupulloa.
:D kaksi pulloa kossua ja 16 gigaa muistia, siinä on myyjät ihmeissään.
edit.onneksi ne ei alkossa kysele ,että mihin tarvit noin paljon viinaa. vastaushan olisi ,että juon ne :D
kuin hullua kuristaisi...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. syyskuuta 2008 @ 02:02
|
apilas
Suspended permanently
|
7. syyskuuta 2008 @ 10:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WillKane: Alkossakin kyseltiin ennen millaiset juhlat on tulossa jos osti enemmän kuin kaksi kossupulloa.
Juu aivan hehe
Jimms´s PCstoren porukka taitaa olla sen verran nuorta, ettei muista näitä hyviä aikoja :)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kontsa: onneksi ne ei alkossa kysele ,että mihin tarvit noin paljon viinaa. vastaushan olisi ,että juon ne
Jaa, no ei kai viinaksille muutakaan käyttöä ole? Myyminenkin eteenpäin taitaa olla aika vaikeaa näillä suomen hinnoilla eli kurkusta alashan ne menee :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. syyskuuta 2008 @ 10:28
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
7. syyskuuta 2008 @ 16:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Voihan sillä kossulla puhdistaa vaikkapa prossun tahnoista.
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
8. syyskuuta 2008 @ 11:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Voihan sillä kossulla puhdistaa vaikkapa prossun tahnoista.
Liuottimena tosin toimii paljon paremmin virolainen 80%:nen. No, toimiihan se Viru valkea tietysti myös juomisena, jos putsattavat loppuvat kesken.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
8. syyskuuta 2008 @ 15:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin ja alkoholi haihtuu tehokkaasti, koskenkorvassa kun on vähemmän alkoholia, niin osa kuivuu ja siihen prossun pintaan jää semmosta ylimäärästä kossu-jäännöstä, 80 prossasesta ei paljoa jää turhaa :P
|
WillKane
Member
|
8. syyskuuta 2008 @ 15:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Vahvistan tuon. Joskus se kossujäännös maistuu vielä aamulla suussakin.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
8. syyskuuta 2008 @ 15:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WillKane: Anteeksi kun jatkan tätä offtopiccia mutta kyllä minua ärsyttäisi jos myyjä alkaisi kyselemään mihin ostostani tarvitsen. Eri asia tietysti jos suunnittelen konepakettia yhdessä myyjän kanssa.
Hmm. Jos tuossa tilanteessa olisin myyjän paikalla, niin katsoisin vähän, millainen asiakas käppäilee puotiin. Jos heppu on joku 10 v vanha, ja haluaa ostaa 1000 ? tietokoneen, niin eikö hälytyskellot soi? Itselläni soisivat. Samoin jos asiakas pyytäisi emoa, joka tukee DDR1 muisteja, ja niiden seuraksi ostaisi DDR2 muistia, niin kysyisin, että onko hän humioinut sen, että osat eivät ole keskenään yhteensopivia. Jos asiakas loukkaantuisi jälkimmäisestä esimerkistä niin, että vaihtaisi liikettä, niin vaihtakoot, ja saakoot toimimattoman kokoonpanon.
Fyra i rad,templum lehnum
|
Netti
Senior Member
1 tuotearvio
|
9. syyskuuta 2008 @ 18:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Eiköhän asiat ole jo tullu selväksi. tuon corsairin vois hankkia. Miten muuten voiko dvd polttimen laaseria kalibroida?
alkaa oireileen tää mun dvd poltin.
Näköjään hajoo kaikki samalla kun alkaa kasaan uutta :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. syyskuuta 2008 @ 18:19
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
10. syyskuuta 2008 @ 12:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Netti: Eiköhän asiat ole jo tullu selväksi. tuon corsairin vois hankkia. Miten muuten voiko dvd polttimen laaseria kalibroida?
alkaa oireileen tää mun dvd poltin.
Näköjään hajoo kaikki samalla kun alkaa kasaan uutta :)
Kalibroida laaseria? En ainakaan ole kuullut, että kukaan olisi tuota tehnyt - mutta kerta se olisi ensimmäinenkin. Mutta kysyit muuten vastalukemaani asiaa. Tuli eilen luettua vm 2003 olevaa MikroPC lehteä, ja siellä luki seuraavaa: "Normaalipuhdistuksessa pidän hyvänä harjallista puhdistus-cd:tä. Cd-aseman purkaminen on seuraava vaihtoehto, että pääsee lukupäähän käsiksi ja puhdas kuiva pumpulipuikko on parempi kuin laittaa jotakin ainetta, joka sumentaa lukupään käyttökelvottomaksi." Lehti oli tosiaan ilmestynyt 18.12.2003
Voithan kokeilla tuota puhdistus Cd:tä, tai purkaa aseman osiin, mtta luulen, että uusi asema on sinulle halvempi vaihtoehto.
Fyra i rad,templum lehnum
|