Testissä Nokia N900 - aito mobiilitietokone, sekä hyvässä että pahassa
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 30 marraskuuta, 2009
Nokian N900 on ensimmäinen myös perinteisillä puheluominaisuuksilla varustettu Linuxin ja Maemon päälle rakentuva laite. Tämän vuoksi laite on erittäin kiinnostava, vaikkakin edustaa Nokiankin arvion mukaan vasta neljättä askelta viisivaiheisessa Maemon kehitystarinassa.
Tässä artikkelissa on tarkoitus luoda kattava katsaus itse N900-laitteeseen sekä Maemo-käyttöjärjestelmän tämänhetkiseen tilaan.
... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
makegg
Account closed as per user's own request
|
30. joulukuuta 2009 @ 19:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Koska piuhal?
|
olbedus
Junior Member
1 tuotearvio
|
21. tammikuuta 2010 @ 19:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Artikkelin alkupäässä mainittiin että kontaktit voidaan liittää ryhmiin? Miten se tapahtuu. Kyllä siellä on kohta "Ryhmät" mutta ainakaan itse en sillä mitään saa tehtyä?
|
Member
11 tuotearviota
|
1. maaliskuuta 2010 @ 20:05 |
Linkki tähän viestiin
|
AKKU. Tuo saakelin akku pilaa koko luurin! Miten laitteesta voi nautti jos kaikki kiva pitää olla dissattuna jotta pärjäisi edes työajan...
|
Member
11 tuotearviota
|
2. maaliskuuta 2010 @ 09:07 |
Linkki tähän viestiin
|
@54 Valitettavasti ei pidä paikkaansa. Suosittelen kokeilemaan ennen ostamista ja hankkimaan oman mielipiteen asiasta. Muuten luuri antaa paljon mahdollisuuksia käyttäjälleen. Ostajan kannattaa kyllä huomioida mille kohderyhmälle luuri on tarkoitettu. Jos haluat yksinkertaisen ja helppokäyttöisen niin älä osta, jos taas olet teknisesti orientoitunut ja ymmärrät luurin mahdollisuuden niin by all means.
|
Member
11 tuotearviota
|
3. maaliskuuta 2010 @ 08:31 |
Linkki tähän viestiin
|
@54 Sen verran korjaan kritiikkiäni akusta, että jos pidät Internet connection pois päältä ja asetuksissa "Ask always" for Internet connection niin akku kestää todella hienosti. Tuo "Ask always" on tärkeä, koska laite menee nettiin vaikka internet connection olis dissattu!!!
Mutta jos haluaa käyttää push-mail, IM, rss, online-widgets ym niin netti pitää olla auki ja se akku hyytyy hyvinkin äkkiä.
|
Irekkeri
Member
|
10. maaliskuuta 2010 @ 17:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Akku raivostuttaa itseäkin. Saiskohan jostain pari plutoniumparistoa tai taskukokoista ydinvoimalaa, jotka voisi puhelimeen liittää? Kun tää perkele imaisee idlekäytössäkin ~30h itsensä tyhjäksi. Ja idlekäytössähän tämä ei käytännössä koskaan ole. Huoh..
|
hasane
Newbie
|
17. huhtikuuta 2010 @ 23:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Onks jo tietoa milloin karttasovellukseen saa ääniohjauksen? Olen kuullut huhuja, että se olis tulossa myös N900:aan...
|
rnoynet
Junior Member
2 tuotearviota
|
26. huhtikuuta 2010 @ 08:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Voiks N900:lla katsoa VLC media tiedostoja? (eli .flv)
|
Pelitypy
Suspended due to non-functional email address
|
3. heinäkuuta 2010 @ 12:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvä artikkeli, aion ostaa. :)
|
Pelitypy
|
4. heinäkuuta 2010 @ 15:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Muuten on siinä bounce pelikin
|
olbedus
Junior Member
1 tuotearvio
|
4. heinäkuuta 2010 @ 22:28 |
Linkki tähän viestiin
|
MMS toiminnetta ei tule N900 eli Maemo alustalle. kyse on puhtaasti tulevaisuuden linjauksista joissa nämä älykännyt viestivät IM:llä, Skypellä, maililla ja muilla pikaviestimillä. MMS on vanhanaikaiseen ja monimutkaiseen konseptiin tehty tekninen muinaisjäänne joita käyttävät ne jotka ostavat Symbian tms. laitteitta.
N900 laitteessa on avoin käyttis jolle kuka tahansa (lähes) voi koodata haluamansa softan. Itse käytän ruotsalaisten tekemää fMMS-softaa joka on toiminut hyvin-kunhan muistaa pienentää kuvat MMS:n vaatimiin mittoihin (20-50K) ja antaa softalle aikaa tehdä hommansa sillä sitä kuluu paljon enemmän kuin perinteisillä vehkeillä.
|
jkstone
Suspended permanently
|
6. heinäkuuta 2010 @ 01:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Muuten on siinä bounce pelikin
Tän takia pitää ostaa ;)
|
Mainos
|
|
|
Creativezen
|
8. maaliskuuta 2012 @ 13:53 |
Linkki tähän viestiin
|
itse olen nokia n900:n kayttaja ja mun mielipide on sellainen,etta se on hyva kommunikattori mun mielesta ma kaytan sita nettisurffailun,pelailun,musiikikuuntelemisen,videon katsomiseen ja ihan harvoin asennan uusia ohjelmia.Mina suosittelisin tata puhelinta myos norteille tekniikaneroille minkalainn ma itekin olen sellainen.Ja Kun ottaa huomion etta tassa kannykassa on melkein kuin linux ohjelmisto niin ei talle kannykall edes loyda vastustaja.Esimerkiksi ainoa mihin ma sen vaihtaisin niin on sony xperia play tai samsung galaxy note>ja nyt vastustajista mulle tulle mieleen esimerkiksi Htc Sensation siina on parempi naytto mutta siina ei ole 32 gigatavua muistia,jos etsitaan vastustajaa muistin osalta(niin etta siina on tietenkin 32 gigatavua SISAANRAKENTUA muistia) Iphone mutta sen muistia ei voi laajentaa muistikortilla ja siina on suljettu kayttoliitymma,tai voihan ottaa Samsungin Galaxy nexusiin myos jos tarvitsee android 4.0 ihan ehdottomasti nyt eika jaksa odottaa kauan mutta senkaan muistia ei voi laajentaa muistikorttia,Mieleen tulee myos Motorola Razr 4g mutta sta myydaan vain amerikassa mutta jos osaa kayttaa ebay:ta niin eihan siina mitaan.Mutta mun mielipide on kun ma en tarvitsee Androidia ja soittelen ja puhun kannykalla maksimissaan 10 minuuttia niin mulle tama kannykka sopii mainiosti
|