User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 9.11.2025 / 01:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp ongelma, osioinnin jälkeen.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows XP ongelma, osioinnin jälkeen.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
CorpseFIN
Newbie
_
8. helmikuuta 2006 @ 04:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli mulla olis tällänen ongelma että kun eilen osioin kovalevyä, niin kone heitti tilet kun olin ensin osioinut 20gb osion mun C asemasta F asemaan.

Tää onnistu hyvin viellä, mutta kun sitten suurensin osiota 58gb:hen, niin kone alko tekemään osiointia ja sitte tuli ERROR, kone käynnisty uudelleen ja sitten kun kone lataa Windows XP Pro:ta niin yhtäkkiä tulee nopeasti ruutuun sininen ruutu ja siinä lukee jotakin tälläistä: "Windows jouduttiin sulkemaan, ettei tietokone saa minkäänlaista vahinkoa" tai jotain tonnepäin.

Partition Magic 8.0 osioin ja 160gb kovo mulla, nyt olis hyvä vaan kun edes jotenkin pääsisin formatoimaan kovalevyn ennen windowsin käynnistystä, koska muuten se vaan pyörii ympyrää...

Mun disketti-asema EI toimi ja Windows XP:n cd:tä en ole viellä kokeillut.

Kertokaa kaikki mahdolliset avut ettei tarvisi formatoida kovalevyä ja myös miten voin forkata kovon tosta vaiheesta. :P
Senior Member
_
8. helmikuuta 2006 @ 06:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
asennusromppu sisään ja recoveryconsoleen painamalla siinä alussa 'R' -kirjaita (korjaa wintoosa, älä asenna). Sitten vaan checkdiskiä KAIKILLE asemille, esim: chkdsk c: /f ja sormet ristissä odottelemaan.

Tuurilla tuolla saa osiot korjattua. Ainakin minulla kävi tuuri ja korjaus onnistu partitionmagic 7:n sukeltamisen jälkeen.

-- Ysf
Senior Member

4 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2006 @ 07:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
luultavasti se on sotkenu windowsin tiedostoja tossa vaiheessa. Kannattaa tehdä eheytys muutamaan kertaan ennen osiointia.

Acer Aspire 3022WLMi.
Epox 8K3A+ / AMD Athlon 2000+ / 768 MB DDR.
jeppe299
Junior Member
_
8. helmikuuta 2006 @ 09:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu ja xp:n cd.llä formatointi pitäisi onnistua...
bios ...first boot cd/dvd..
xp:n cd sisällä
Mainos
_
__

_
CorpseFIN
Newbie
_
8. helmikuuta 2006 @ 11:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No kokeillaanpa illalla, kiitos teille!

AMD Athlon XP 3000+
512MB DDR RAM
nVidia GeForce 6600 LE 128MB
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp ongelma, osioinnin jälkeen.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy