Terve.
Koitin etsiä näistä koneista jotakin tietoa, vaan eipä kenenkään omia kokemuksia löytynyt oikein mistään.
Onko siis mielipiteitä tai vinkkejä yllä mainituista kannettavista? Olen ostamassa uutta konetta, eikä minulla ole aiempaa kokemusta kannettavista eikä muutenkaan paljon tietämystä tietokoneista. Kone ei tule mitenkään erityisesti pelikäyttöön, lähinnä nettisurffailuun, mutta musiikkia sillä varmaan kuunnellaan jonkun verran ja kenties leffojakin katsellaan.
Näiden kolmen hinnoissa ei taida suurempia eroja olla, mutta muuten kiinnostaa yleinen mielipide; Acer / Toshiba?
Jos joku haluaa suositella jotakin muuta vastaavantasoista konetta, niin vinkit otetaan mielihyvin vastaan. (Hinta enintään noin 900 euroa.)
Kiitos!
Aspire 3023:ssa on kyllä vaan 60 giganen kovo.
Itellä on tommonen...
Omat mieltymykset:
- Akun kesto paska
- näytön kirkkaus heikko ja katselukulma ei mikään paras
- äänikortti huono, ei saa kovin kovaa ääntä ulos
- kajarit myös paskat
+ näppis ihan ok
Ja muistia on 512mb ja lisä muisti maksaa ainakin 135?.
Toshibasta mulla ei kyllä ole mitään tietoa.
Kaveri muuten tilas Hobbyhallista (halvempi, kuin verkkokaupassa)
Fujitsu Siemens AMILO A1655G:n 1200?
Ominaisuuksia:
AMD Turion64 ML 32 -prosessori 1,8Ghz
1024 Mt:n DDR SO-DIMM -keskusmuisti (2 x 512Mt)
80 Gt:n kovalevy
15,4? WXGA Crystal View -näyttö (1280 x 800)
ATI Radeon Xpress 200 näytönohjain, 128 Mt jaettua näyttömuistia
AC97 -äänipiiri, S&PDIF
Tallentava Dual Layer DVD±R±RW -asema
4 in 1 -muistikortinlukija
Liitännät:
1 x IEEE1394 (firewire siis)
4 x USB 2.0
1 x S-Video (TV-out)
Windows XP Home FI
Works 8.0
Photoshop Elements 3.0
Norman Virus Control (3 vuoden ilmaiset päivitykset)
4800 mAH litiumioniakku, käyttöaika jopa 2,5 tuntia ? Mitat (l x s x k) 35,7 x 25,9 x 3,5 cm; paino 2,7 kg ? 2 VUODEN TAKUU SISÄLTÄEN NOUDON, HUOLLON JA PALAUTUKSEN. Puhelintuki: 3 kk Norman tietoturvaohjelmisto, 12 kk laitteisto ja muut ohjelmistot (+ pvm)
Noissa hintaseurannassa olevissa Aspire3023 WLMi kaikissa on 80G kovo.
Acer.in omilla sivuilla kyllä ilmoittaa 60G, mutta Aspire3024 WLMi ei edes ole tietoja.