User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 12.10.2025 / 00:27
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prossutuuletin ja vähän muuta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Prossutuuletin ja vähän muuta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
skyde
Junior Member
_
20. helmikuuta 2006 @ 13:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heissan,

Koneesta vihdoin kyrsähti emolevyltä pari kondensaattoria ja pitäisi tähän vanhaan koneeseen vähän antaa tekohengitystä.

Elikkä ensimmäistä kertaa eläessäni haluaisin vaihtaa emolevyn.
Vanhasta koneesta olisi tarjolla athlonXP 2000+ ja glacialtech igloo 2320. Heräsi pari kysymystä kun pähkäilen valintoja.

Siilin alaosassa oleva tahna (pii?) on prossun kohalta kokonaan hävinnyt. Prossun päällä ja sen reunoila toki sitä tavaraa vielä on mutta aika nihkeästi. Jostain luin että kyseinen tavara on muutenkin kertakäyttöistä. Elikkä uutta tahnaa tarvittaisiin kaiketi? Pitääkö vanha tahna poistaa siilistä ja prossun päältä? Ja miten se onnistuu helpoiten? Jotain erikoisainetta?

Katsoin verkkokaupasta seuraavaa tavaraa ja oli aika huokeata korvaavaksi tahnaksi:
Arctic Ceramique - High-Density Thermal Compound.2.5 gramman tuubi korkeatiheyksistä lämpöjohdetta.
Kelpaako tuo?

Sitten aivan toinen asia emoihin liittyen. Elikkä onkohan markkinoilla Socket A emoja jotka eivät tarvitsisi powerista sitä 4pin 12v piuhaa. Mulla on sen verran vanha poweri ettei siitä semmoista ulos tule.

Että tämmöistä aluksi.

Terveisin,
~skyde
PeteTK
AfterDawn Addict
_
20. helmikuuta 2006 @ 13:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Peset prossun vaikka vedellä ja fairylla jos se tahna ei muuten irtoa, ja sitä piitahnaa tms. ei tarvitse kuin ohuen kalvon prosessorin ytimen päälle...

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. helmikuuta 2006 @ 13:57

Haukka10
Member
_
20. helmikuuta 2006 @ 14:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Sitten aivan toinen asia emoihin liittyen. Elikkä onkohan markkinoilla Socket A emoja jotka eivät tarvitsisi powerista sitä 4pin 12v piuhaa. Mulla on sen verran vanha poweri ettei siitä semmoista ulos tule.
Noita adaptereita on myös myynnissä,että saa normaalista kovalevy molexista virran.

Arch&FC7
skyde
Junior Member
_
20. helmikuuta 2006 @ 14:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia vastauksista.

Fairyä ja vettä? Tää on siis joku vitsi? Ei kai nyt koneen kanssa voi vedellä plärätä?

Onkos mielessä paikkaa mistä moisia adaptereita saa pääkaupunkiseudulla?

~skyde
rafsanta
Senior Member
_
20. helmikuuta 2006 @ 21:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
siis kostutat paperia sillä 'nesteellä' ja sitten pyyhit tahnat pois! itse käytän aina jotain alkoholipitoista puhdistusainetta. viimesen vuoden olen käyttänyt puhdistusainetta jolla tavallinen putkitelkkari puhdistetaan. tota vettä+fairy yhdistelmää kuulee suositeltavan myös aika usein.

Abit NF7-S v2.0, AXP 3000+(kerroinlukoton), 2*512Mb Samsung UCCC(dual ddr460 1T), 6800(16/6 128Mb), Samsung 940B
3dMark05 *5379*, MuroPi 1M *40sek* ---- jäähtyy: Thermalright SI-97, Zalman VF700-Cu
PeteTK
AfterDawn Addict
_
21. helmikuuta 2006 @ 03:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ruiskinut hieman Fairya prossun tai näytönohjaimen ytimelle ja pumpulipuikolla hinkannut ytimen.
Lopuksi huuhtelu juoksevan veden alla (näytönohjainta syytä suojata hieman jotenkin ettei se ihan kokonaan kastu), kuivaus talouspaperilla ja jos on näytönohjain kyseessä niin olen vielä käyttänyt hiustenkuivaajaa apuna kuivaamisessa.

Tehomylly.
Senior Member
_
21. helmikuuta 2006 @ 03:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen käyttänyt pelkkää vedellä kostutettua paperia ja pyyhkinyt tahnat pois. Ei ihan heti tulisi mieleen kylläkään kastella koko prossua.

Intel E2180 * Abit IP35-E * Kingston 2048mb ddr2 * Radeon HD2600XT * Samsung p120 200, LaCie p3 250 * Acer H233H * Logitech mx5000
http://www.eurobilltracker.eu/?referer=72616 Rekisteröidy ja seuraa eurosetelin matkaa!
kevo85
Member
_
21. helmikuuta 2006 @ 09:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
asrock K7VT4A Pro halpa eikä tarvitse mitään P4 liittimiä
Mainos
_
__

_
skyde
Junior Member
_
22. helmikuuta 2006 @ 06:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia kommenteista ja vastauksista!
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prossutuuletin ja vähän muuta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy