User Käyttäjä Salasana  

torstai 21.8.2025 / 22:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > dvd suomesta usa:an
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DVD Suomesta USA:an
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
204
Newbie
_
24. helmikuuta 2006 @ 16:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Helppo kysymys asiantuntijoille :
Jos poltaa DVD:lle täällä Finlandiassa omia itse kuvattuja kaitafilmejä ja VHS- sekä Hi8-videoita, niin saako tuolla USA:ssa millään niitä näkymään esim. PC:llä USA:ssahan on TV:ssä NTSC-värijärjestelmä ... jne.
Onko DVD-levyllä -+R tai -+RW merkitystä ja -formaatilla.
( etsin kyllä vastausta tuolta vanhoista viesteistä, mutta ei osunut silmään ja asiantuntijaystävätkin olivat kysymysmerkkejä.

Kiitos etukäteen vastauksesta ja muista hywistä lisäohjeista ja neuvoista ko. asiasta.
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
24. helmikuuta 2006 @ 16:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se onnistuu, sekä pc:llä että soittimella. Lähes kaikki televisiot tukee sekä pal:ia että ntsc:tä. Ja tietokoneella katsoessahan tuolla ei ole yhtään mitään väliä. Tuota levyvalintaa on aika vaikea mennä sanomaan, kun se on laitteistosta kiinni, että mitä tuetaan. Periaatteessa aivan sama, mutta itse arvioisin, että -R on tuetuin.
MissBlue
Senior Member

3 tuotearviota
_
24. helmikuuta 2006 @ 17:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tuossa vielä viitisen vuotta sitten oli jenkeissä aika harvinaista löytää PAL-järjestelmää tukeva telkku/video/soitin. Lähinnä vaan erikoisliikkeissä oli yksi tai kaksi mallia ja niiden hinta oli sitten tosi suolainen. Voi toki olla, että tilanne on muuttunut tuon jälkeen.
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
24. helmikuuta 2006 @ 19:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Kyllä tuossa vielä viitisen vuotta sitten oli jenkeissä aika harvinaista löytää PAL-järjestelmää tukeva telkku/video/soitin. Lähinnä vaan erikoisliikkeissä oli yksi tai kaksi mallia ja niiden hinta oli sitten tosi suolainen. Voi toki olla, että tilanne on muuttunut tuon jälkeen.
No ilmeisesti sitten parempi tilanne Euroopassa ntsc:tä tukevien laitteiden kanssa. Minulla ainakin 6v vanha kuvaputki tuki ntsc:tä. Joka tapauksessa pc:llä tuo ainakin pyörii.
MissBlue
Senior Member

3 tuotearviota
_
25. helmikuuta 2006 @ 07:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
No ilmeisesti sitten parempi tilanne Euroopassa ntsc:tä tukevien laitteiden kanssa. Minulla ainakin 6v vanha kuvaputki tuki ntsc:tä.
Juuh, noin päin tukee aika yleisesti. Itsellänikin molemmat telkut näyttää nikottelematta NTSC-kuvaa, samaten videot. Telkuista vanhempi on toistakymmentä vuotta vanha ja videoistakin vanhempi kahdeksisen vuotta maailmaa nähnyt. Lienee sitten vaan niin, että noin päin näyttö on helpompaa, koska meillä on enempi juovia ja yksinkertaisesti jätetään vaan kapeat palkit ylös ja alas puuttuvien juovien paikalle. Toisin päin kun pitäisi sitten pakata suurempi juovamäärä pienempään tilaan, niin tilanne on vaikeampi.
Mainos
_
__

_
204
Newbie
_
25. helmikuuta 2006 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos oikein paljon vielä nopeista vastauksista !!!

OT: En viitsi aloittaa uutta viestiketjua, vaan kerron tähän perään hiukan taustaa.
Olen siis siirtänyt jo itse kuvaamia S8-kaitafilmejä, VHS-ja Hi8-videoita DVD:lle. Ja laitteisto sekä menetelmät ovat hiukan "wääräoppisia eli epäordotoksia".
Kaitafilmit (editoitu ja koostettu sekä ääinitetty jo valmiiksi aikanaa jo filmivaiheessa ) kuvattu digivideokameralla DV-kasetille. Tuli kokeilujen ja viritysten jälkeen suht. edullista ja kohtuullista jälkeä.

VHS-videonauhurit (2kpl) ovat aika "wanhoja ja kuluneita". PC:llä jo hiukan vuosia ja ei vapaita korttipaikkoja enää, eikä firewaree, eikä DVD-asema tallentava. PC täytynee uusia vasta vuoden päästä, mutta DVD-tallenteita pitää kopioida USAan nyt eikä vuoden päästä.

No hankin "laadukkaan" tallentavan DVD-VHS nauhuriyhdistelmän. Sillä olen höylännyt DVD:lle noita itse kuvattuja VHS-kasetteja. Sillä olen myös tallentanut DV-kopioidut kaitafilmit ja Hi8-nauhat suoraan DVD:lle. Sillä polttelen myös käyttökopiot DVD:lle noista uusista DV-nauhoista.Näin tuo PC:n osuus on jäänyt välistä pois.

Videoleikkeitä pystyy nyt tekemään niin, että kamerassa siirtää DV-kasetilta videokuvan muistikortille ja sen sitten USB:llä PC:lle jossa leikkeen lyhennys ja editointi Win.Mow. Makerilla esim. kotisivuille nettiin .
No sitten joskus uuteen PC:hen tulee varmasti kunnon tehot, gigat ja muut herkut, jonka jälkeen voi editoida ja tehdä "vaikka mitä" ?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. helmikuuta 2006 @ 11:31

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > dvd suomesta usa:an

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy